Moeizaam starten - the saga continues
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja schaam schaam grmbl :-(En toerental... nou daar valt van alles aan te regelen hoor, en 1000 loopt gewoon het fijnst bij mij, maar nogmaals ik denk dat het bij een automaat sowieso hoger moet/ligt.Pietjeprecies schreef :
Nee, want er zit geen LPG in. Zie ook x posts hoger.Chilm schreef : jij hebt niet het idee dat het door de bekende lekkende gasinjectoren komt Pieter?
Verder loopt hij heel keurig hoor. Blok draait netjes vlak en ik kan stationair de koppeling op laten komen en wegrijden zonder het gaspedaal aan te raken.
1000 tpm lijkt me nogal hoog. Hoe krijg je dat zo, trouwens? Er valt toch niets aan te regelen, of komt het omdat je andere chips hebt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
In die 20 jaar slijten die blokken natuurlijk ook aardig, en kan het zijn dat het 'originele' stationair toerental niet echt meer stabiel is.
Ik kan die van mij niet eens op de 750 toeren krijgen, de ECU blijft ingrijpen en verhoogt hem naar de 950.
En als ik de basisstelschroef dichtknijp en hem dus forseer om lager te draaien geeft ie een foutcode "stationair boven en ondergrens bereikt, kan niet meer of minder inspuiten-corrigeren)
Dus tja...
Opzich kan een automaat ook wel wat lager, als ie in de D word gezet zou er een signaaltje naar de regelunit moeten gaan die dan automatisch de CISklep verder opengooit om de last te corrigeren.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ligt niet aan de automaat, althans, niet geheel.Mijn B230 FK liep met originele chips gewoon netjes 810rpm, volgens handleiding meen ik 800 +/- 50 gelezen te hebben, dus meestal zat het wel goed.Chilm schreef : En toerental... nou daar valt van alles aan te regelen hoor, en 1000 loopt gewoon het fijnst bij mij, maar nogmaals ik denk dat het bij een automaat sowieso hoger moet/ligt.
Sinds de Blabla gaschip, loopt ie 1000 rpm stationair.
klopt die van mij ook zo ongeveer 800.Baseman schreef : Mijn B230 FK liep met originele chips gewoon netjes 810rpm, volgens handleiding meen ik 800 +/- 50 gelezen te hebben, dus meestal zat het wel goed.
gisteren toen Pieter vertrokken was heb ik ook de strobo even aan mijn eigen auto gehangen.
Immers had hem toch in de hand.
toerental tussen de78(x10) en 83(x10)
overigens geeft de toeren teller bij mij ong.900-950.
waar ik gisteren wel over verbaasde bij Pieter is dat bij stationair de voorontsteking ver buiten de schaal ligt.
op ongeveer 5 graden na (volgens de krukaspoelie). dat was eigenlijk reden de om bij mijn eigen auto te strobo aan te sluiten, echter helemaal vergeten.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Zou het streepje op de poelie dan verschoven zijn?asatter schreef : Gisteren toen Pieter vertrokken was heb ik ook de strobo even aan mijn eigen auto gehangen.
Immers had hem toch in de hand.
toerental tussen de78(x10) en 83(x10)
overigens geeft de toerenteller bij mij ong.900-950.
waar ik gisteren wel over verbaasde bij Pieter is dat bij stationair de voorontsteking ver buiten de schaal ligt.
op ongeveer 5 graden na (volgens de krukaspoelie).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij is het het juiste stationair toerental 775 dus dan zou 1000 ong. 25 te hoog zijn%Baseman schreef :
Ligt niet aan de automaat, althans, niet geheel.Mijn B230 FK liep met originele chips gewoon netjes 810rpm, volgens handleiding meen ik 800 +/- 50 gelezen te hebben, dus meestal zat het wel goed.Chilm schreef : En toerental... nou daar valt van alles aan te regelen hoor, en 1000 loopt gewoon het fijnst bij mij, maar nogmaals ik denk dat het bij een automaat sowieso hoger moet/ligt.
Sinds de Blabla gaschip, loopt ie 1000 rpm stationair.
maar als ie goed loopt....
het streepje niet maar mischien de hele poelie?wp001 schreef : Zou het streepje op de poelie dan verschoven zijn?
ik weet het (nog) niet.
het is voor nu alleen een constatering.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben er nog niethelemaal tevreden mee, dus moet blabla nog effe mailen.Jeroen schreef : maar als ie goed loopt....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze zomer moet de distributieriem vervangen worden. Als ze bij een vorige keer de poelie er verkeerd hebben opgezet kom ik er dan wel achter. De poelie slingert niet en (zoals al overvloedig opgemerkt) het blokt loopt verder mooi.asatter schreef :
het streepje niet maar mischien de hele poelie?wp001 schreef : Zou het streepje op de poelie dan verschoven zijn?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Er zijn nog meer mogelijkheden.Pietjeprecies schreef : Deze zomer moet de distributieriem vervangen worden. Als ze bij een vorige keer de poelie er verkeerd hebben opgezet kom ik er dan wel achter. De poelie slingert niet en (zoals al overvloedig opgemerkt) het blokt loopt verder mooi.
Ook als de poelie goed gemonteerd is kan het "streepje" toch niet goed staan!!!