Moeizaam starten - the saga continues

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 17:46 #1315829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis.
Wellicht ten overvloede.
Precies op de plek, of eigenlijk, ervoor, zit in het gasklep huis een gaatje van net een mm wat nogal eens verstopt raakt.Daarnaast heb ik wel gemerkt, dat de twee uitloopjes bovenop je inlaatspruitstuk (waar dus vacuumslangen op zitten) verstopt kunnen zijn, wat mogelijk ook slechter starten tot gevolg zou kunnen hebben.
Die TPS is of closed, of open, dus weerstand zul je er niet op meten, tenzij je oneindig en 0 als waardes hanteert.
Je had een Vialle LPi installatie, toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 22:19 #1315859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Het zijn zelfs twee gaatjes en ze zijn open (doorgeblazen). Ze zijn trouwens van de luchtslangetjes naar het koolstoffilter. Hebben we laatst nog samen naar staan kijken.
En ik heb nog altijd geen LPG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 22:24 #1315860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check.

Pietjeprecies schreef : Het zijn zelfs twee gaatjes en ze zijn open (doorgeblazen). Ze zijn trouwens van de luchtslangetjes naar het koolstoffilter. Hebben we laatst nog samen naar staan kijken.

Euh ja, klopt, maar er loopt er eentje naar je ECC, als het goed is, eventueel drukmeter?Die twee aan je inlaatspruit, die naar de bijrijderskant wijzen hè?

Pietjeprecies schreef : En ik heb nog altijd geen LPG.

Ohja, shame on me, ik blijf het vergeten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 22:41 #1315863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten...
Even de gasklepschakelaar eraf gehaald en de weerstand gemeten, volgens dit tabelletje moet het zijn:PuntenStatusMeetwaarde18 & 2TPS in ruststandweerstand 018 & 3TPS in ruststandweerstand oneindig18 & 2TPS geopendweerstand oneindig18 & 3TPSgeopendweerstand 0Ik meet tussen 18 en 3 met TPS open een oneindige waarde dus er is inderdaad iets niet goed. Draaien aan de schakelaar tijdens het meten deed de waarde niet veranderen.
Tussen 18 en 2 gaf wel weerstand 0 bij TPS gesloten, zoals het hoort dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 22:56 #1315867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh

Baseman schreef : Die twee aan je inlaatspruit, die naar de bijrijderskant wijzen hè?

Oh wacht. Ik dacht dat je die twee bovenop het gasklephuis bedoelde.
Maar verder: Alle aansluitingen op het inlaatspruitstuk en gasklephuis zijn gechecked. Alle dunne vacuum slangetjes en koppelingen zijn inmiddels vervangen. Bij een valse lucht probleem lijkt me dat het probleem zich ook met meer regelmaat voor zou doen, toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 22:56 #1315868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stuk.

Pietjeprecies schreef : Ik meet tussen 18 en 3 met TPS open een oneindige waarde dus er is inderdaad iets niet goed. Draaien aan de schakelaar tijdens het meten deed de waarde niet veranderen.

De waarden komen uit het Datapocket, dus als die kloppen, is ie inderdaad stuk.De vraag is, wat voor signaal hij geeft, bij TPS open en bij TPS dicht.
maw, zorgt de TPS voor een verzopen aanloop, of juist niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2011 00:18 #1315883 door Gerben Mol

Pietje is erg exact schreef : Pieter - 940 Estate Nordic - 1998 - Silver Metallic 426 - B230FK - M90L2 -


Ik heb hier volgens mij nog een FK gasklep incl TPS schakelaar rondslingeren.
Deed het goed.
Voor een tientje mag je hem hebben. (ex verzending)
Ik heb er niets aan :)
(ff zoeken waar die ook alweer lag)
EDIT:Oeps, nee, sorry die is van een FB afkomstig.Geen idee of dat werken gaat op een FK
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2011 08:45 #1315914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx
Ik ga vanmiddag bij Alexander langs voor een ander, dus als het goed is wordt het dan opgelost. Mocht dat niet zo zijn dan hoor je nog van me.
TPS is voor alle redblocks met LH 2.4 hetzelfde, trouwens, zover ik weet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2011 10:02 #1315924 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic start procedure
Die start procedure volgens het boekje van Volvo vind ik maar niks.
Dan duurt het bij mijn lpt te lang voordat de motor aanslaat.
Van de diesel ben ik gewend geen gas te geven, een tik en lopen.
Zodra ik moet gaan zitten wachten ook al is het maar een paar slagen vind ik het al vervelend.
Uit gewoonte ben ik gewend altijd wat gas bij te geven. Komt van het caburateur tijdperk.
Om de lpt vlot te laten starten, draai ik de sleutel om en zodra de startmotor gaat werken geeft ik een klein beetje gas. Zodra de motor aanslaat kan die dan meteen stationair draaien.
Bij warme motor moet ik hooguit 2 slagen wachten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2011 10:16 #1315822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eén diagnose tegelijk aub

asatter schreef : maar misschien kan je het zien alsdit zich voordoet om meteen de auto uit te zetten en dan het beeld van de bougies te vergelijken.
misschien 1 iets nat van de olie, water of benzine?
de start manier die je vrouw gebruikt is een vaak gebruikte manier om een verzopen motor te starten.
misschieneen lekkende injector?

Hé ik ben net blij dat ik denk dat ik weet wat het is  . Mijn idee is dat met gaspedaal (iets) ingedrukt de motor de lucht krijgt die hij van de CIS-klep niet krijgt omdat de ECU geen 'gasklep dicht' signaal heeft. Ik kom dus eerst ff die TPS bij je oppikken.
Vanavond hoor/lees je van me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD