Moeizaam starten - the saga continues
- V700 register
- Nieuw lid
-
Precies op de plek, of eigenlijk, ervoor, zit in het gasklep huis een gaatje van net een mm wat nogal eens verstopt raakt.Daarnaast heb ik wel gemerkt, dat de twee uitloopjes bovenop je inlaatspruitstuk (waar dus vacuumslangen op zitten) verstopt kunnen zijn, wat mogelijk ook slechter starten tot gevolg zou kunnen hebben.
Die TPS is of closed, of open, dus weerstand zul je er niet op meten, tenzij je oneindig en 0 als waardes hanteert.
Je had een Vialle LPi installatie, toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ik heb nog altijd geen LPG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Euh ja, klopt, maar er loopt er eentje naar je ECC, als het goed is, eventueel drukmeter?Die twee aan je inlaatspruit, die naar de bijrijderskant wijzen hè?Pietjeprecies schreef : Het zijn zelfs twee gaatjes en ze zijn open (doorgeblazen). Ze zijn trouwens van de luchtslangetjes naar het koolstoffilter. Hebben we laatst nog samen naar staan kijken.
Ohja, shame on me, ik blijf het vergeten.Pietjeprecies schreef : En ik heb nog altijd geen LPG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tussen 18 en 2 gaf wel weerstand 0 bij TPS gesloten, zoals het hoort dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh wacht. Ik dacht dat je die twee bovenop het gasklephuis bedoelde.Baseman schreef : Die twee aan je inlaatspruit, die naar de bijrijderskant wijzen hè?
Maar verder: Alle aansluitingen op het inlaatspruitstuk en gasklephuis zijn gechecked. Alle dunne vacuum slangetjes en koppelingen zijn inmiddels vervangen. Bij een valse lucht probleem lijkt me dat het probleem zich ook met meer regelmaat voor zou doen, toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De waarden komen uit het Datapocket, dus als die kloppen, is ie inderdaad stuk.De vraag is, wat voor signaal hij geeft, bij TPS open en bij TPS dicht.Pietjeprecies schreef : Ik meet tussen 18 en 3 met TPS open een oneindige waarde dus er is inderdaad iets niet goed. Draaien aan de schakelaar tijdens het meten deed de waarde niet veranderen.
maw, zorgt de TPS voor een verzopen aanloop, of juist niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Pietje is erg exact schreef : Pieter - 940 Estate Nordic - 1998 - Silver Metallic 426 - B230FK - M90L2 -
Ik heb hier volgens mij nog een FK gasklep incl TPS schakelaar rondslingeren.
Deed het goed.
Voor een tientje mag je hem hebben. (ex verzending)
Ik heb er niets aan

(ff zoeken waar die ook alweer lag)
EDIT:Oeps, nee, sorry die is van een FB afkomstig.Geen idee of dat werken gaat op een FK
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
TPS is voor alle redblocks met LH 2.4 hetzelfde, trouwens, zover ik weet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Dan duurt het bij mijn lpt te lang voordat de motor aanslaat.
Van de diesel ben ik gewend geen gas te geven, een tik en lopen.
Zodra ik moet gaan zitten wachten ook al is het maar een paar slagen vind ik het al vervelend.
Uit gewoonte ben ik gewend altijd wat gas bij te geven. Komt van het caburateur tijdperk.
Om de lpt vlot te laten starten, draai ik de sleutel om en zodra de startmotor gaat werken geeft ik een klein beetje gas. Zodra de motor aanslaat kan die dan meteen stationair draaien.
Bij warme motor moet ik hooguit 2 slagen wachten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hé ik ben net blij dat ik denk dat ik weet wat het is . Mijn idee is dat met gaspedaal (iets) ingedrukt de motor de lucht krijgt die hij van de CIS-klep niet krijgt omdat de ECU geen 'gasklep dicht' signaal heeft. Ik kom dus eerst ff die TPS bij je oppikken.asatter schreef : maar misschien kan je het zien alsdit zich voordoet om meteen de auto uit te zetten en dan het beeld van de bougies te vergelijken.
misschien 1 iets nat van de olie, water of benzine?
de start manier die je vrouw gebruikt is een vaak gebruikte manier om een verzopen motor te starten.
misschieneen lekkende injector?
Vanavond hoor/lees je van me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.