940 hapert, loopt stationair op 2 of 3 cilinders en ploft onder de kap

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 00:09 #1315729 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Cilinderkop
Op een B230FB zit standaard de 1000531 cilinderkop met een VX3 nokkenas.
Op de B200/B230F en o.a.ook op de B230FK zit de 1000530 cilinderkop. Met resp. een M en een T nokkenas. De 1000530 heeft bij de FK natrium-uitlaatkleppen
De 1000531 cilinderkop heeft o.a. een betere flow. De verbrandingsruimte is groter. Wat je wel zou kunnen doen is om natrium- kleppen in de 531 te monteren maar een must is het niet.
Met een 530 kop op een FB krijg je een (te) hoge compressie. Door een M/T- nokkenas  te monteren kun je dit weer enigszins compenseren.  Kortom, ik kan geen reden bedenken om op een FB een 530 kop te plaatsen. Hooguit een setje natrium uitlaatkleppen monteren maar nieuw ben je dan voor deze kleppen dik 200€ verder. Waarbij je nog moet afvragen of het enig doel dient. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 07:05 #1315744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wie wil/kan de pakking (en evt de kop) vervangen
ok bedankt, erg nuttige info!
wie wil/kan voor mij de koppakking vervangen, en als de kop kapot blijkt de kop? (of weten we eigenlijk al dat de kop kapot is?)
dan ga ik op zoek naar een passende kop zodat ik die meteen kan kopen als blijkt dat die vervangen moet worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD