940 hapert, loopt stationair op 2 of 3 cilinders en ploft onder de kap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op lpg schudt de de motor stationair en maakt roffelend geluid bij accelereren, ploffen is dan wel minder.
Stationair loopt ie op 3 pitten, probleem blijkt de 2e cilinder te zijn, als ik die lostrek ploft ie ook niet meer bij het accelereren.
Zojuist bij de automaterialen de kabel van de ploffende cilinder vervangen. maakte geen verschil.
Ik ga van het weekend de rotor en verdeler vervangen maar ik las ook op een ander forum van mensen met kapotte kleveer of losse injector met gelijke klachten..
wie weet raad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bougie's slaan weleens door.
Succes,Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
? Rolf
zou even compresie meten, dan weet je het zeker.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met een normale kop, ja, klopt.gerryberrie schreef : Als je 50 DKM hebt gereden zonder klepjesstellen....
Ik heb in mijn 940 een kop met gehard zittingen, heb in de 67 duizend kilometer die ik hem heb, al twee keer de kleppendeksel verwijderd voor jan doedel.Nou ja, de laatste keer 2 plaatjes een halve mm krapper gezet, maar niet echt noemenswaardig.
Ik zou in bovenstaand geval inderdaad ook de compressie maar eens meten, klinkt als uitgesteld, of ingebrand.
(ik moet toch eens een camera kopen, zodat je dat kan zien, zonder de kop te lichten, hoe hij er aan toe is.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou de garage dat opgevallen moeten zijn bij het stellen als een klep verrot was of de veer niet goed meer is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou wel moeten, vind ik, maar jouw opdracht was kleppen stellen, de vraag is of ze verder gekeken hebben dan dat.Mijn ervaring is, strikt volgens opgave, en verder niks, dan kan het dus zomaar zijn, dat er een rotte klep tussen zit, die niet is opgemerkt.mennobakker schreef : Zou de garage dat opgevallen moeten zijn bij het stellen als een klep verrot was of de veer niet goed meer is?
Zou voor mij wel het laatste bezoek aan die garage zijn, denk ik, of de omschrijving moet anders worden, als je hem daar achter laat.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Een halve mm waar heb je het dan over!!!Baseman schreef :
Nou ja, de laatste keer 2 plaatjes een halve mm krapper gezet, maar niet echt noemenswaardig.