B230FT hikt/stottert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga het maar eens in originele staat brengen.
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze schroef op de LMM al eens eerder tegengekomen, volgens boek van Olving is deze voor de CO percentage afstelling.Harnt schreef : Ik heb de lmm vervangen door een met dezelfde nummers, nl 007 op het eind. Deze heeft naast de connector een regelschroef zitten(waar is deze eigenlijk voor??). Dus het moet de goede zijn.
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Zeker weten dat jouw drukregelaar, het bekende tonnetje op je injectorrail wel in orde is?
Misschien dat daar je probleem zit.
Dan is het mengsel niet lekker.
En ik zou je EZK er ook eens uithalen, en kijken of er geen los stekkertje in zit
Zoals mijn situatie....
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ldoensen schreef : Harnt, ik zou het relaistje op de linkervoorpoot(dat de injectoren aanstuurd) maar eens vervangen of doorsolderen, die had bij mij ook inhouden en stotteren bij accelereren tot gevolg.
Bij mij zit er een relais aan het koelvloeistofexpansievat. Is dat dezelfde?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook steeds vaker op de snelweg. Hikken en inhouden.
Heb het brandstofrelais doorgesoldeerd en het was over.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat is een EZK?En heb ik ook zo'n tonnetje op de injectorenrail?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Als je een LH 2.2 of LH2.4 systeem hebt (geen idee of jij dit hebt, sinds jij een USA B230F hebt, in de USA werden soms andere systemen gebruikt)
Zit het brandstofrelais achter je zekeringbak (achter je sigarretten opvang bakje) het is het grote witte relais aan de linkerkant (zit maar 1 wit relais in)
Injectoren/onstorings relais zit waarschijnlijk aan je koelvloeistof vaatje, en bij sommigen aan de veerpoot.
Als je INJECTIE hebt (je hebt een USA B230F, dus vast wel injectie) dan heb je zo'n tonnetje op je rail.Dit tonnetje regelt aan de hand van motorvacuum de hoeveelheid brandstofdruk in de rail, als het tonnetje oud-versleten-kapot raakt wil dat nog wel eens voor een foutieve brandstofdruk zorgen: misslaan, niet lekker lopen, arm of rijk lopen..etc..
Verder is de EZK de onstekingscomputer (zit boven je pedalen vastgeschroefd)
EZK =(elektronische Zündung mit Klopfregelung)=elektronisch geregeld ontstekingssysteem met anti-klopregeling
en is de ECU de injectiecomputer (zit bij de passagiersvoeten rechtsonder vastgeschroefd)
<a href="/node/36672">Hier trouwens een topicje met afkortingen</a>
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb wel een injectie. En de injectorenrelais is volgens mij wel goed.
Gaat zo'n EZK nog wel eens stuk dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Soms wil dus wel eens een pinnetje in de connector naar de EZK moeilijk doen, of is er een kabeltje dat niet lekker zit.
En ja, ALLES kan stuk, ook dus een EZK.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga nu morgen het witte relais maar eens doorsolderen en kijken of dat helpt.
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.