B230FT hikt/stottert

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 20:30 #1304448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1
Ik heb maar 1 zo'n relais(nl geen ecc). Zoals je op de foto kunt zien is het originele relais gebypassed door een universeel relaistje.
Ga het maar eens in originele staat brengen.
Groetjes Harnt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 20:31 #1304449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstelschroef LMM

Harnt schreef : Ik heb de lmm vervangen door een met dezelfde nummers, nl 007 op het eind. Deze heeft naast de connector een regelschroef zitten(waar is deze eigenlijk voor??). Dus het moet de goede zijn.
Groetjes Harnt

Deze schroef op de LMM al eens eerder tegengekomen, volgens  boek van Olving is deze voor de CO percentage afstelling.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2011 22:50 #1304469 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Drukregelaar
Hey Harnt,
Zeker weten dat jouw drukregelaar, het bekende tonnetje op je injectorrail wel in orde is?
Misschien dat daar je probleem zit.
Dan is het mengsel niet lekker.
En ik zou je EZK er ook eens uithalen, en kijken of er geen los stekkertje in zit
Zoals mijn situatie....
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2011 11:31 #1304511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais injectoren

ldoensen schreef : Harnt, ik zou het relaistje op de linkervoorpoot(dat de injectoren aanstuurd) maar eens vervangen of doorsolderen, die had bij mij ook inhouden en stotteren bij accelereren tot gevolg.

 
Bij mij zit er een relais aan het koelvloeistofexpansievat. Is dat dezelfde?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 20:19 #1305071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofrelais ?
Mijn 940 turbo had al een hele tijd soortgelijke symptomen eerst zo sporadisch dat ik er geen acht op sloeg, ik heb het over een aantal jaren.Maar gaande weg  het werd steeds erger.
Ook steeds vaker op de snelweg. Hikken en inhouden.
Heb het brandstofrelais doorgesoldeerd en het was over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 20:30 #1305072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar zit het
Waar zit het brandstofrelais? Of bedoel je die de injectoren aanstuurt?
Wat is een EZK?En heb ik ook zo'n tonnetje op de injectorenrail?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 20:52 #1305077 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic uitleg
Hallo Willem,
Als je een LH 2.2 of LH2.4 systeem hebt (geen idee of jij dit hebt, sinds jij een USA B230F hebt, in de USA werden soms andere systemen gebruikt)
Zit het brandstofrelais achter je zekeringbak (achter je sigarretten opvang bakje) het is het grote witte relais aan de linkerkant (zit maar 1 wit relais in)
Injectoren/onstorings relais zit waarschijnlijk aan je koelvloeistof vaatje, en bij sommigen aan de veerpoot.
Als je INJECTIE hebt (je hebt een USA B230F, dus vast wel injectie) dan heb je zo'n tonnetje op je rail.Dit tonnetje regelt aan de hand van motorvacuum de hoeveelheid brandstofdruk in de rail, als het tonnetje oud-versleten-kapot raakt wil dat nog wel eens voor een foutieve brandstofdruk zorgen: misslaan, niet lekker lopen, arm of rijk lopen..etc..
Verder is de EZK de onstekingscomputer (zit boven je pedalen vastgeschroefd)
EZK =(elektronische Zündung mit Klopfregelung)=elektronisch geregeld ontstekingssysteem met anti-klopregeling
en is de ECU de injectiecomputer (zit bij de passagiersvoeten rechtsonder vastgeschroefd)
<a href="/node/36672">Hier trouwens een topicje met afkortingen</a>
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 21:22 #1305085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je! Dat is nuttige
Dank je! Dat is nuttige informatie. Ik ga dat tonnetje eens bekijken. Kan ik ergens aan zien of ie niet goed is? Of is ie niet zo duur en dus gewoon vervangen?
Ik heb wel een injectie. En de injectorenrelais is volgens mij wel goed.
Gaat zo'n EZK nog wel eens stuk dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 21:28 #1305086 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kan stuk.
Zo'n EZK gaat opzich niet stuk, wat kan gebeuren is dat er door 'oudheid' wat kabeltjes/verbindingen bros worden.
Soms wil dus wel eens een pinnetje in de connector naar de EZK moeilijk doen, of is er een kabeltje dat niet lekker zit.
En ja, ALLES kan stuk, ook dus een EZK.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 21:48 #1305349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Heb het ontstoringsrelais weer op de originele manier aangesloten, en het relais doorgesoldeert, maar dit mocht niet baten helaas.
Ga nu morgen het witte relais maar eens doorsolderen en kijken of dat helpt.
Groetjes Harnt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD