Motor slaat over
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Dat klopt niet.willemvAnbenthem schreef : Volgens de Volvo garage kan er niets uitgelezen worden. Dit kan pas vanaf de 9-serie. Ik was er al achter dat ie voor de Co is. Ik moet nu alleen de Lambda sonde vervangen anders kan die co weer niet goed afgesteld worden ,aldus garage Lokhorst.
Als je een LH2.2 ECU hebt kan je inderdaad NIETS uitlezen.Als je een LH2.4 ECU hebt [wat de meeste 740's en 940's hebben] Kan je DMV van een kastje aan je linker veerpoot foutcodes uitlezen met knippercodes [een lampje dat knippert]
[Dit is een OBDI systeem]
In de 9 serie [vanaf 95 ofzo] is er een OBDII look-a-like systeem gekomen, zonder kastje.Maar deze kan met een simpel systeempje ook uitgelezen worden via knippercodes.
Een echt ODBII systeem kan alleen door de Volvo Dealer met een ComPuteR uitgelezen worden.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij heeft in de 740 alleen de B230F LH2.4. De rest van de injectiemotoren LH2.2 of Motronic en heeft daarom geen uitleesmogelijkheid, net als bij de carburateurmotoren. De 940's hebben LH2.4 en de 960 Motronic.In de 900 na '95 inderdaad een iets anders systeem. Wel knippercodes, maar geen uitleeskastje in de auto. Dat kastje voor uitlezen moet je zelf aansluiten, op de OBDII connector. Met dit systeem wordt alleen de connector van OBDII gebruikt. Echt OBDII gebruikt naast de connector ook het OBDII protocol voor communicatie die via een CAN-bus variant loopt (er zijn geloof ik meerdere varianten bij de verschillende automerken). Ik denk dat je daar ook aftermarket OBDII uitlezers op kunt aansluiten om informatie uit te lezen.gerryberrie schreef : Als je een LH2.2 ECU hebt kan je inderdaad NIETS uitlezen.Als je een LH2.4 ECU hebt [wat de meeste 740's en 940's hebben] Kan je DMV van een kastje aan je linker veerpoot foutcodes uitlezen met knippercodes [een lampje dat knippert] <div class="content">[Dit is een OBDI systeem]
In de 9 serie [vanaf 95 ofzo] is er een OBDII look-a-like systeem gekomen, zonder kastje.Maar deze kan met een simpel systeempje ook uitgelezen worden via knippercodes.
Een echt ODBII systeem kan alleen door de Volvo Dealer met een ComPuteR uitgelezen worden.</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kom ik er nu achter wat voor ECU ik heb?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
LH2.4 heeft niet zo'n lampje, dus wellicht is dit de "diagnose" mogelijk voor de LH2.2 (de boel werkt goed of fout) waar LH2.4 het uitleeskastje heeft voor diagnose (meer gerichte aanduiding van de storing.willemvAnbenthem schreef : Op de linker veerpoot zit helemaal niets hoor! Toch vreemd allemaal, omdat er wel zo'n 'check engine' lampje op het dashboard zit, die overigens alleen de eerste weken af en toe brandde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had het verkeerd opgeslagen in mijn hoofd
- V700 register
- Nieuw lid
-
jdutman schreef : Kijk eens in je Haynes boek bij de bedradingsschema's, volgens mij heb je een LH 2.2.
Uuh, hoe kan ik dat aan het bedradingschema zien dan? Want daar snap ik weinig van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kan dat nu weer? Zou het kunnen zijn dat met die nieuwe LMM, de computer weer even goede info kreeg en als het ware gereset is of zo en het nu met de oude dus ook weer 'goed' doet?
- V700 register
- Nieuw lid
-