Motor slaat over

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2010 21:27 #1285619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens de Volvo garage kan
Volgens de Volvo garage kan er niets uitgelezen worden. Dit kan pas vanaf de 9-serie. Ik was er al achter dat ie voor de Co is. Ik moet nu alleen de Lambda sonde vervangen anders kan die co weer niet goed afgesteld worden ,aldus garage Lokhorst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2010 21:33 #1285621 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Uitlezen

willemvAnbenthem schreef : Volgens de Volvo garage kan er niets uitgelezen worden. Dit kan pas vanaf de 9-serie. Ik was er al achter dat ie voor de Co is. Ik moet nu alleen de Lambda sonde vervangen anders kan die co weer niet goed afgesteld worden ,aldus garage Lokhorst.

<div class="content">Dat klopt niet.
Als je een LH2.2 ECU hebt kan je inderdaad NIETS uitlezen.Als je een LH2.4 ECU hebt [wat de meeste 740's en 940's hebben] Kan je DMV van een kastje aan je linker veerpoot foutcodes uitlezen met knippercodes [een lampje dat knippert]
[Dit is een OBDI systeem]
In de 9 serie [vanaf 95 ofzo] is er een OBDII look-a-like systeem gekomen, zonder kastje.Maar deze kan met een simpel systeempje ook uitgelezen worden via knippercodes.
 Een echt ODBII systeem kan alleen door de Volvo Dealer met een ComPuteR uitgelezen worden.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2010 07:48 #1285649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling

gerryberrie schreef : Als je een LH2.2 ECU hebt kan je inderdaad NIETS uitlezen.Als je een LH2.4 ECU hebt [wat de meeste 740's en 940's hebben] Kan je DMV van een kastje aan je linker veerpoot foutcodes uitlezen met knippercodes [een lampje dat knippert] <div class="content">[Dit is een OBDI systeem]
In de 9 serie [vanaf 95 ofzo] is er een OBDII look-a-like systeem gekomen, zonder kastje.Maar deze kan met een simpel systeempje ook uitgelezen worden via knippercodes.
 Een echt ODBII systeem kan alleen door de Volvo Dealer met een ComPuteR uitgelezen worden.</div>

Volgens mij heeft in de 740 alleen de B230F LH2.4. De rest van de injectiemotoren LH2.2 of Motronic en heeft daarom geen uitleesmogelijkheid, net als bij de carburateurmotoren. De 940's hebben LH2.4 en de 960 Motronic.In de 900 na '95 inderdaad een iets anders systeem. Wel knippercodes, maar geen uitleeskastje in de auto. Dat kastje voor uitlezen moet je zelf aansluiten, op de OBDII connector. Met dit systeem wordt alleen de connector van OBDII gebruikt. Echt OBDII gebruikt naast de connector ook het OBDII protocol voor communicatie die via een CAN-bus variant loopt (er zijn geloof ik meerdere varianten bij de verschillende automerken). Ik denk dat je daar ook aftermarket OBDII uitlezers op kunt aansluiten om informatie uit te lezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2010 21:20 #1285702 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op de linker veerpoot zit
Op de linker veerpoot zit helemaal niets hoor! Toch vreemd allemaal, omdat er wel zo'n 'check engine' lampje op het dashboard zit, die overigens alleen de eerste weken af en toe brandde.
Hoe kom ik er nu achter wat voor ECU ik heb?

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2010 21:50 #1285704 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic Haynes
Kijk eens in je Haynes boek bij de bedradingsschema's, volgens mij heb je een LH 2.2. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2010 11:46 #1285739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diagnose

willemvAnbenthem schreef : Op de linker veerpoot zit helemaal niets hoor! Toch vreemd allemaal, omdat er wel zo'n 'check engine' lampje op het dashboard zit, die overigens alleen de eerste weken af en toe brandde.

LH2.4 heeft niet zo'n lampje, dus wellicht is dit de "diagnose" mogelijk voor de LH2.2 (de boel werkt goed of fout) waar LH2.4 het uitleeskastje heeft voor diagnose (meer gerichte aanduiding van de storing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 21:28 #1285962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SERVICE
Sorry, ik heb eens gekeken als je hem op contact ze. Dan gaat er een lampje 'SERVICE' branden. Als je start is ie weer uit. Het is het 4e lampje van links. Dus geen CHECK ENGINE.
Ik had het verkeerd opgeslagen in mijn hoofd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 21:29 #1285963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedradingschema

jdutman schreef : Kijk eens in je Haynes boek bij de bedradingsschema's, volgens mij heb je een LH 2.2. 

Uuh, hoe kan ik dat aan het bedradingschema zien dan? Want daar snap ik weinig van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2010 22:25 #1289269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna opgelost?
Inmiddels heb ik een andere LMM gemonteerd. Bij Elferink Enter voor €125 (véél geld, voor een sloper). En warempel...hij rijdt een stuk beter bij koude motor, maar nog niet geweldig. De Lambda sonde is ook vervangen. Nu dacht ik...kom ik probeer die oude LMM weer eens: en met die oude rijdt ie nu precies hetzelfde als de nieuwe.
Hoe kan dat nu weer? Zou het kunnen zijn dat met die nieuwe LMM, de computer weer even goede info kreeg en als het ware gereset is of zo en het nu met de oude dus ook weer 'goed' doet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2010 08:13 #1289290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het zal eerder liggen aan
het zal eerder liggen aan contacten, je heb nu de stekkers los gehad en alles mischien ingespoten met cotactspray?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC