Motor slaat over
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Zonder lambda sonde blijft ie heus wel draaien hoor.Iets minder economisch en wat meer milieu vervuilender.Maar motor stopt er echt niet van.
LMM is vaak de boosdoener voor dat soort fratsen.Hoe weet je zo zeker dat het de LMM niet is?
Verder, misschien slechte injectoren?Slappe Brandstofpomp? die niet genoeg druk kan leveren?Of een brandstofdrukregelaar die niet goed meer bezig is.
Bougiekabels zijn wel correct aangesloten? dus niet cilinder 3 op 2 ofzo.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
TGTF schreef : cis-klep is een altijd een idee om die n keer lekker schoon te maken, wat ook nog het geval kan zijn en wat veel voorkomt is dat de massa kabel van het motor blok slecht contact maakt maar wat ook nog kan is dat de computer die bij de bijrijders kant zit slechte aarde heeft dan loopt zij ook beroerd.
Groeten Tom.
Aha, waar zit die computer precies? En de massakabel, waar vind ik die?Ik heb vandaag het huis van de gasklep ook goed schoon gemaakt. Daar zitten ook 2 slangetjes op - zou niet weten waar ze voor zijn. Aan de binnenkant heb je dan 2 gaatjes en die zaten redelijk dicht door roet. Hopelijk is ie nou beter, maar dat moet de praktijk nog leren.
Overigens loopt ie met ingeschakelde airco helemaal beroerd. Alsof er steeds iemand op de rem trapt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De meest handige manier om een oplossing te vinden is enige structuur aanbrengen in je zoektocht. Eerst zorgen dat de basis in orde is: klepspeling, bougies, kabels, luchtfilter, accu en dergelijke. Degenen die meedenken aan een oplossing gaan hier vaak van uit. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat uiteindelijk gewoon een slechte set bougiekabels de oorzaak blijkt te zijn? Vervolgens is het handig om motortype en bouwjaar te noemen, zodat we weten over wat voor een motor het gaat. Omschrijf het probleem zo compleet mogelijk. Niet na het 5e antwoord nog even terloops melden 'dat ie beroerd loopt bij ingeschakelde airco', want dat is informatie die je meteen wil weten. Afhankelijk van het bouwjaar kan een storingscode uitgelezen worden, die vaak een richting aangeeft van waar de oplossing gezocht moet worden. Kortom: met wat meer informatie en wat meer structuur kom je verder dan met het roepen van ad-hoc onderdelen die weleens defect zouden kunnen zijn.
Wil je gewoon wat te klussen hebben, dan is het altijd zinvol om CIS-klep eens te reinigen, of je gasklep te reinigen, echter dat is wat anders dan een oplossing vinden voor een specifiek probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je dit type motor dan uitlezen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste Willem,willemvAnbenthem schreef : Welnu, het is een 2.3 uit 1988 met 116 pk. Bougies en kabels zijn vervangen, hij staat op tijd, verdeelkap ok. Soms smoort ie helemaal bij lage toeren. Stationair was in de koude tijd ook niet goed: bij starten toerental omhoog en zakt dan direct heel laag om vervolgens normaal te lopen. Soms start ie ook slecht. Klepspeling weet ik niet. Maar dan zou hij toch constant slecht lopen? Dat reinigen van de gasklep leek me toch wel nuttig als ik hem zo zag, aangezien die gaatjes dicht zaten. Overigens had ik ook ontdekt dat de slang van luchtfilter naar inlaat niet helemaal dicht was (gescheurd). Dus die heb ik tijdelijk bewerkt met tape. Maar dat veranderde ook niets. Wat kan ik nog meer vertellen.
Kun je dit type motor dan uitlezen?
Zonder vervelend te willen overkomen is het handig om een compleet verhaal te geven. Bij elke reactie van jou op het door jou zelf gestarte draadje zie ik weer nieuwe informatie verschijnen die gewoon relevant is. Zo meld je nu weer dat de slang van luchtfilter naar inlaat gescheurd was. Tsja, NATUURLIJK levert dit storingen op! Niet alleen levert dat valse lucht op, maar ook geeft dat weer nieuwe aanwijzingen. Zeker als je niet eens weet hoe het met de klepsleing is, is de kans aanzienlijk dat je ooit backfire hebt gehad. Mogelijk is niet alleen je slang gescheurd, maar is je luchtmassameter ook defect geraakt daardoor. Daarom is het zo belangrijk om volledig te zijn en alles te melden. Je hebt een storing/probleem en je wil graag gestructureerd naar een oplossing zoeken, neem ik aan. Je zou de eerste niet zijn die de moed opgeeft nadat je maandenlang tegen een kapitaal allerlei willekeurige onderdelen vervangen hebt.
Hoe dan ook: zoek eerst inderdaad het kastje maar eens waarmee je de storingscodes kan uitlezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een B230F van 1988 (USA), benzine. Soms smoort ie bij lage toeren en hij slaat gewoon af en toe een slag over. Verder start ie ook wel eens slecht en moet je gas geven. Meestal slaat ie goed aan zonder gas geven. Stationair was in de koude tijd ook niet goed: bij starten toerental omhoog en zakt dan direct heel laag om vervolgens normaal te lopen. Ik heb nu een nieuwe aircopomp, dus weet nog niet hoe hij daarmee rijdt. Met de oude liep ie erg beroerd. Een uitleeskastje kan ik niet vinden op de veerpoot. Er heeft wel eens een service lampje gebrand, maar iemand zei mij dat ie dan gewoon een beurt moet hebben. Dus daarom had ik dat niet vermeld. Bougies en kabels zijn vervangen. de klepspeling is gecontroleerd en is goed. Hij staat op tijd. LMM is goed. Verdeelkap ook goed. Luchtfilter is schoon. De slang van luchtfilter naar gasklep heb ik dicht gemaakt, want die was lek. Vermogen is geloof ik ook wel ok: topsnelheid en acceleratie is ok. De accu is ook goed. Gasklep schoon gemaakt. Verder merk ik niet veel verschil bij koude of warme motor.Lambda sonde weet ik niet, want die is niet te demonteren. Verbruik is geloof ik goed: 1op 9 tot 11 afhankelijk van rijden in stad of op snelweg. Ik hoop dat jullie zo voldoende aanwijzingen hebben.
Ik heb de discussie vanhet injectiesysteem gelezen. Kan ik ergens aflezen welk systeem ik heb? Kan een fot jullie helpen?