740 start niet als-t-ie warm is
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 20:57 #1269104
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hetzelfde maar toch anders.
Ik heb wel iets soortgelijks gehad, maar wel iets anders.
Ik had vaak ook, dat met warme motor de startmotor vreemd deed. Een paar keer ook dat hij gewoon stil bleef.
Bij koude motor geen probleem.
Maar het relais klikte bij mij dan ook niet.[Dus gewoon stilte]
Ik hield de sleutel gewoon 10 seconden vast in de start positie, en uiteindelijk pakte die hem dan toch.Ik heb later gewoon een kabel van de accu, naar een knopje binnen, naar het relais van de startmotor getrokken.Knopje om, en wachten maar [wel in de vrij he!], en als die dan starte, knopje weer uit.
Bruute oplossing maar altijd mee weggekomen
Bij mij was het startmotor relais dus de boosdoener.
Toen nog wel een andere startmotor gekocht, maar nooit ingebouwd.Wagen heb ik later ingeruild, en wagen is toen [helaas] gesloopt.
Mocht je een startmotor willen hebben, ik hier dus nog een mooie liggen.
Groeten,Gerben
Ik had vaak ook, dat met warme motor de startmotor vreemd deed. Een paar keer ook dat hij gewoon stil bleef.
Bij koude motor geen probleem.
Maar het relais klikte bij mij dan ook niet.[Dus gewoon stilte]
Ik hield de sleutel gewoon 10 seconden vast in de start positie, en uiteindelijk pakte die hem dan toch.Ik heb later gewoon een kabel van de accu, naar een knopje binnen, naar het relais van de startmotor getrokken.Knopje om, en wachten maar [wel in de vrij he!], en als die dan starte, knopje weer uit.
Bruute oplossing maar altijd mee weggekomen
Bij mij was het startmotor relais dus de boosdoener.
Toen nog wel een andere startmotor gekocht, maar nooit ingebouwd.Wagen heb ik later ingeruild, en wagen is toen [helaas] gesloopt.
Mocht je een startmotor willen hebben, ik hier dus nog een mooie liggen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 21:15 #1269107
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic automaat
Je schrijft dat je een automaat hebt, volgens mij zit er ook ergens een schakelaar die een relais verteld dat hij in z'n P of N staat, er staat me iets van bij dat daar ook problemen mee konden zijn. Even zoeken naar dat draadje misschien is het nuttig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 23:31 #1269137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde probleem gehad
Ik had het zelfde probleem met mijn oude 740, koude motor starten en lopen, bij een warme een grote drama, na veel zoeken en veel schoongemaakt te hebben( cis klep,kontaktpunten, bougies, en de startmotor die regelmatig niet zijn taak deed,
Bleek het een massa probleem van de motor te zijn, aan gezien er minimaal 2 opzitten wil het wel eens voorkomen dat die geen goed contact maken waardoor hij niet rond gaat,
Ik heb er toen bij mij nieuwe kabeltjes tussen gezet totaal was ik bijna €15 kwijt met het gevolg blokje starte wanneer gewenst was warm of koud,
Ik zou daar even naar kijken,
en met automaat wil het wel voorkomen dat het stekkertje boven op de bak ge corrodeert is waardoor hij ook niet wil starten of de sensor bij de "keuze"hendel.
Suc6 met de storing.
Groet tom
Bleek het een massa probleem van de motor te zijn, aan gezien er minimaal 2 opzitten wil het wel eens voorkomen dat die geen goed contact maken waardoor hij niet rond gaat,
Ik heb er toen bij mij nieuwe kabeltjes tussen gezet totaal was ik bijna €15 kwijt met het gevolg blokje starte wanneer gewenst was warm of koud,
Ik zou daar even naar kijken,
en met automaat wil het wel voorkomen dat het stekkertje boven op de bak ge corrodeert is waardoor hij ook niet wil starten of de sensor bij de "keuze"hendel.
Suc6 met de storing.
Groet tom
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 20:31 #1269292
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja hoor..........op zoek naar een nieuwe startmotor
Vandaag wilde de 740, na gestart te zijn en gereden te hebben, weer niet opnieuw starten met een warme motor. Mijn vrouw heeft 'm toen maar een oplawaai op de startmotor verkocht met een hamer. Resultaat van deze krachtmeting: een braaf startende 740. Het lijkt er dus op dat de startmotor in zijn laatste levensfase zit en binnenkort vervangen moet worden. Ik ben benieuwd wie er voor mij een goede (gereviseerde?) en betaalbare startmotor in de aanbieding heeft, want eens is de startmotor murw geslagen en werkt deze truc niet meer.
Groeten,

Steef
Groeten,

Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 23:07 #1269313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3
Nou... er staan er 3 op marktplaats, <a href="
www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...-740.html%3Fxref%3D1
">hier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 23:11 #1269316
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna goed..
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 23:13 #1269315
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Juppo
Ik heb er hier nog eentje liggen, sinds ik die van mij toen ook wou vervangen, en dat niet heb gedaan.[Wagen ingeruild en gesloopt]
Hij ziet er nog super uit, en werkt goed.
prijsidee?: 50 euro
zal morgen wel eens een fototje maken.
Euhm Chilm? dat zijn Dynamo's! geen startmotors.
Groeten,Gerben
Hij ziet er nog super uit, en werkt goed.
prijsidee?: 50 euro
zal morgen wel eens een fototje maken.
Euhm Chilm? dat zijn Dynamo's! geen startmotors.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 23:42 #1269321
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic revisie
Hallo Steef
Gewoon even in de gouden gids (papier of online) startmotor- en dynamorevisiebedrijf opzoeken. Kost iets meer, maar je hebt een startmotor die het gegarandeerd doet als (of beter dan) nieuw. Kun je weer een decenium vooruit.
groetjes
Mathy
Gewoon even in de gouden gids (papier of online) startmotor- en dynamorevisiebedrijf opzoeken. Kost iets meer, maar je hebt een startmotor die het gegarandeerd doet als (of beter dan) nieuw. Kun je weer een decenium vooruit.
groetjes
Mathy
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2010 16:28 #1269353
door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Kan ook een massaprobleem zijn
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige auto, een 740 uit 1987. De auto ging steeds slechter starten, soms wel soms niet en soms na 20 pogingen. Ik heb zelfs de startmotor vervangen, dat hielp niet, en vervolgens weer terugvervangen.
Nog verder zoeken en uiteindelijk bleek een slechte massaverbinding tussen de accu en de startmotor het probleem (een startmotor trekt veel stroom). Extra kabeltje gelegd en alles werkt weer probleemloos.
Als ik jou was zou ik eerst een extra kabeltje leggen (probeer eens een startkabel te leggen van de -pool van de accu naar het blok, vlakbij de startmotor) als de motor weer eens niet start. Als dat niet helpt, kun je startmotor vervangen. In dat laatste geval heb ik er nog <a href="/node/31243">eentje</a> voor je liggen, voor de winter bij carlo meegenomen. Een gereviseerd exemplaar. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
Succes!
Robert
Nog verder zoeken en uiteindelijk bleek een slechte massaverbinding tussen de accu en de startmotor het probleem (een startmotor trekt veel stroom). Extra kabeltje gelegd en alles werkt weer probleemloos.
Als ik jou was zou ik eerst een extra kabeltje leggen (probeer eens een startkabel te leggen van de -pool van de accu naar het blok, vlakbij de startmotor) als de motor weer eens niet start. Als dat niet helpt, kun je startmotor vervangen. In dat laatste geval heb ik er nog <a href="/node/31243">eentje</a> voor je liggen, voor de winter bij carlo meegenomen. Een gereviseerd exemplaar. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
Succes!
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 13:41 #1439636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde verhaal met mijn 940 GLE aut.
Beste allemaal,
Mijn 940 automaat heeft ook dit fenomeen: koud prima starten, warm ho maar. Ik hoor wel een tik, lampen gaan netjes uit (hoewel mijn zoon laatst zei dat de rechter koplanp aan bleef). Maar niet kunnen reproduceren.
Wel heeft hij ook een keer meegemaakt dat als hij de sleutel in de start-positie laat, de auto wel startte. 1 x voorgekomen.
Ik wil eigenlijk wat puntjes aflopen, maar niet in het wilde weg beginnen:
1. Massa controle (accu naar blok)
2. Ontstoringsrelais? Waar zie deze?
3. Startrelais inspecteren, vervangen?
4. Sensor op de bak?
5. Startmotor loshalen, schoonmaken.
Mis ik nog wat?
Alvast dank voor het meedenken.
Marten
Mijn 940 automaat heeft ook dit fenomeen: koud prima starten, warm ho maar. Ik hoor wel een tik, lampen gaan netjes uit (hoewel mijn zoon laatst zei dat de rechter koplanp aan bleef). Maar niet kunnen reproduceren.
Wel heeft hij ook een keer meegemaakt dat als hij de sleutel in de start-positie laat, de auto wel startte. 1 x voorgekomen.
Ik wil eigenlijk wat puntjes aflopen, maar niet in het wilde weg beginnen:
1. Massa controle (accu naar blok)
2. Ontstoringsrelais? Waar zie deze?
3. Startrelais inspecteren, vervangen?
4. Sensor op de bak?
5. Startmotor loshalen, schoonmaken.
Mis ik nog wat?
Alvast dank voor het meedenken.
Marten
Moderators: Jerry Stam