940 LPT wil(de) niet starten in het buitenland, NU WEER WEL!

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2010 00:58 #1268137 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic niet alleen dat,
maar ook de motorrijtuigenbelasting of hoe het tegenwoordig in politiek correct nederlands ook heet, is zo'n stille kracht. In februari 2005 betaalde ik € 44 per maand MRB, voor februari 2010 werd er € 57 afgetikt. De benzineprijzen over de jaren heb ik niet bijgehouden, maar vorig weekend kostte me een liter super 98 van Shell in Luxemburg me € 1.11 en vandaag heb ik voor een liter super 95 van Shell in NL € 1.52 betaald.
Nu vraag ik me alleen nog af, of onze gulle verdubbelaar ook vrijgevig zal zijn voor Chili?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2010 12:08 #1268159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG duurder
Dat lpg met de andere brandstofprijzen omhoog gaat lijkt logisch. Dat men daarvan in Duitsland minder last heeft (lees minder snel stijgt) dan in Nederland, waardoor de prijzen daar intussen evenhoog, af en toe zelfs lager zijn dan bij ons is opmerkelijk. Het zal toch niet zo zijn dat de Duitsers slimmer lpg inkopen dan de Nederlanders??
In dit geval lijkt mij dat mijn verwijt  niet zozeer de overheid betreft als wel de oliemaatschappijen die er in slagen gezamenlijk kunstmatig de verkoopprijs aan de pomp voor lpg hoog te houden..

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 01:24 #1268297 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Accijns
Hallo Hans
Een groot deel van de brandstofprijs wordt bepaald door de accijnsen die daarop geheven worden.  En die zijn weer afhankelijk van wat de politiek ermee (met de accijns cq de brandstofsoort) wil.  En daar zit denk ik nog al een verschil in.
LPG is een bijproduct van de olieraffinage.  Je zou dus verwachten dat de oliemaatschappijen die zo goedkoop mogelijk willen houden.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 11:50 #1268323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accijns in NL juist lager dan in BRD..
Mathy,
Mijn verbazing zit'm juist in het feit dat volgens mij de accijns op lpg in BRD juist hoger is dan bij ons. Afgelopen jaren was het tanken bij de Duitse lpg-pompen gemiddeld tussen de 6 en 15(!) ct duurder per liter. Nu tankte ik voor de al genoemde 65,9 ct terwijl er menig tankstation hier een hogere prijs op heeft staan. En dat allemaal in dezelfe "open markt"..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC