940 LPT wil(de) niet starten in het buitenland, NU WEER WEL!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 21:23 #1079383 door V700 register
Mede volvo-itisijders,
Tot mijn niet geringe ergernis wil mijn 940 LPT helemaal niet meer starten. Er komt geen brandstof (benzine dus voor de start) bij de rail boven de inspuiting.
Na enig sleepwerk op rekening van de ANWB bleek na kloppen op benzinefilter en benzinepomp (in de tank? LPT model '96) de auto plotseling wel aan te slaan, maar eenmaal op het logeeradres is het weer helemaal niets; wel ronddraaien van de startmotor, wel vonk, wel benzine in de tank, geen benzine in de cilinder. Alle drie brandstofrelais heb ik geprobeerd, kleine kans dat ze allen kapot zijn. Rest in mijn optiek slechts nog de brandstofpomp. Ik meen me te herinneren dat dat dink in de benzinetank zit.Klopt dat? En is'ie dan een beetje fatsoenlijk te vervangen? Het benzine filter is nieuw, daar kan het niet aan liggen. Tevens vandaag toch echt eerst 750 echte volvo km's gemaakt...
WIe heeft adviezen/diagnose voor me?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 21:27 #1266823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terugwerken
Bij de late 940 wordt maar één pomp gebruikt die inderdaad in de tank zit. Die is ook sterker dan de intank pomp uit de eerder modellen die nog een hulppomp onder de stoel hebben. Wel iets om even op te letten als je om een nieuwe pomp gaat zoeken.Ik zou proberen terug te werken. Geen benzine op rail => voor het filter onder de bestuurdersstoel, tegen de bodem, kijken, als je daar geen druk hebt zou ik wel de pomp verdenken. Hoor je m wel zoemen of ook dat niet ? Dan even meten of testen of de pomp uberhaupt wel spanning krijgt.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 21:32 #1266825 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Benzinepomp
Ik stuur je een PB,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 21:54 #1266829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PB?

wp001 schreef : Ik stuur je een PB,

Als dat een PB is met een prijsvoorstel hoef ik het niet te weten, maar als het een pb betreft met aanwijzingen waar we hier ook iets aan kunnen hebben, zou ik de informatie graag ook bekijken.Mogelijkheden om storingen te lokaliseren of stappenplan lijkt me een zeer waardevolle bijdrage voor de site, vandaar.
Dus, als het laatste het geval is, nodig ik u graag uit....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 22:22 #1266826 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen benzine in injectierail
ik heb hetzelfde gehad met mijn 740 met B230f motor.
Bij mij bleek het relaisblok waar het brandstofrelais in gedrukt zit stuk.
Dat wil zeggen dat de bedrading die het brandstofrelais van spanning voorziet kapot is,of in ieder geval het relais geen 12 volt meer levert.
En nog steeds is dit het geval.Ik heb het opgelost door een draad met 12 volt rechtstreeks naar het relais te leiden zodat hij alsnog 12 volt spanning krijgt.
Dus relais even eruit een draadje naar contact nr.87.2,relais er weer in en proberen maar. Nr. 87.2 kan je vinden aan de onderkant van het relais.
Als het niet duidelijk is mag je altijd even bellen.
Succes.
Groeten Peter

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 22:49 #1266834 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Positief
Dag Bas,
Dat is nu eens positieve moderatie. Je wilt nu zelfs weten wat er geschreven zou kunnen zijn.
Het is iets technisch maar tegelijk is het ook technisch niet helemaal verantwoord. Daarom heb ik Hans maar een PB gestuurd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2010 23:44 #1266843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker positief.

wp001 schreef : Dat is nu eens positieve moderatie. Je wilt nu zelfs weten wat er geschreven zou kunnen zijn. Het is iets technisch maar tegelijk is het ook technisch niet helemaal verantwoord. Daarom heb ik Hans maar een PB gestuurd.

Het was wel positief bedoeld, in ieder geval, omdat ik weet dat je in jouw jarenlange ervaring zeker een zeer zinvolle bijdrage zou kunnen hebben, zeker omdat er elke maand wel een keer iets met een pomp is.
Ik dacht, stel nou, dat je een gouden tip hebt, dan zou ik die graag bewaren...;-))
Maar oordeel zelf of je het 'niet helemaal verantwoordde' stuk wil plaatsen en dan zie ik het eventueel wel.Bedankt in ieder geval, voor je antwoord.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 00:22 #1266852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic do
Een "do not try this at home" oplossing denk ik ? :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 08:51 #1266860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reactie vanuit de sneeuw
dank allemaal voor jullie reacties. De wetten van de waarschijnlijkheid sluiten volgens mij vrijwel uit dat kloppen tegen de onderkant van de auto (filter en pomp) tot gevolg hebben dat er in de relaisbak plotseling weer wat goed gaat dat eerder fout zat. Ik heb 2 reserve brandstofrelais bij me, die beiden geen oplossing geven van het probleem. Overigens meen ik me te herinneren dat toen ik een storing in het brandstofrelais had het drukknopje voor lpg/benzine geen verlichting had, nu wel.
Bij contact hoor ik een tik voor (lpg relais?) en (een volgens mij luider-dan-normaal) gezoem achter. Gisteravond sloeg de auto plotseling voor ongeveer 1 seconde aan, daarna weer die vervelende dodelijke stilte (behalve hetgeen ik uitsloeg...). Toen bij nieuw contact soms duidelijk gezoem, soms stilte.
Ik zal dit weekeinde besteden aan bestuderen van telefoonboeken e.d., maandag dan maar proberen garages te bereiken. Ik neem voor het gemak maar even aan dat ik zelf niet " even snel"  die pomp ga vervangen? (De volledige Mannesman doppenset die we ooit via Bas gekocht hebben) licht achterin.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2010 09:19 #1266863 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien stomme vraag....

hans dus schreef : Bij contact hoor ik een tik voor (lpg relais?) en (een volgens mij luider-dan-normaal) gezoem achter. Gisteravond sloeg de auto plotseling voor ongeveer 1 seconde aan, daarna weer die vervelende dodelijke stilte (behalve hetgeen ik uitsloeg...). Toen bij nieuw contact soms duidelijk gezoem, soms stilte.

............maar heb je de reservesleutel van jouw auto ook bij je en doet ie het dan wel of beter?
Staat jouw auto op het verblijfadres warm of koud?Stel dat er ergens vocht in zit, wat nu bevroren is? (in filter of zo?)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC