hoog olie verbruik 0,5L per 600 Km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2009 22:11 #1252724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressie

Pierre van Aert schreef : Een compressie van rond de tien is veel te laag. Afhankelijk van hoe er gemeten is, dient hij rond de 14/15 te zijn. Uiteraard mogen de verschillen per cylinder ook niet te groot zijn.Is er ook compressie gemeten met en zonder olie, dan weet je direct of het aan de kleppen ligt of aan de zuigerveren.

Dat rond de 14/15 is dat wel zeker, ik heb een paar keer dit genoemd onder volvo monteurs en er is er niet een die zie dat dat veel te laag was.
het lijkt mij wel interessant om de compressie nu nog een keer te meten of hij verbeterd is.
Het verschil per cilinder was o,5 dus dat leek mioj niet gek.
ik laat nog weten wat de compressie nu is.

Gr John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2009 23:41 #1252735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressie
Als je nog een keer gaat meten, probeer dan een compressiemeter te pakken te krijgen die je in het bougiegat moet schroeven, die is veel nauwkeuriger dan een exemplaar met rubberonderstuk die je handmatig op het bougiegat moet drukken. En dan 3 x meten : 1 x maal met gewoon op de startmotor ronddraaiende motor zonder het gaspedaal in te drukken , 1 x maal met het gaspedaal helemaal ingedrukt en de derde keer de cylinder vullen met wat gewone smeerolie, dan weet je of de zuigerafdichting wel in orde is.
Dat Volvo-monteurs de werkelijke compressie niet uit hun hoofd weten, dat kan wel kloppen. Het is ook iets uit het verleden, toen motorenrevisie nog veel gedaan werd, tegenwoordig komt het nauwelijks meer voor. Als er al eens iets aan een recente Volvo-motor zou mankeren waardoor hij uit elkaar zou moeten, dan wordt gewoon in het Benelux-bestand een schade-exemplaar gezocht en die ingebouwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC