hoog olie verbruik 0,5L per 600 Km
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik wil hierbij mijn ervaring vertellen over het bestrijden van mijn olie verbruik en de resultaten van de verbetering
op de sleuteldag bij Wegman in Ameiden vertelde ik monteur john van mijn extreme olieverbruik.
hij zei een goede aanpak daarvoor te hebben toen ik hoorde wat het koste zei ik dat het wel een helegoede moest zijn.
De carterolie werd vervangen door een speciaale schoonmaak olie, Motor Flush Forté.
De kool rond de onderste zuigerveer werd bestreden en de rubbers die ermee in aanraking komen worden soepeler.
ik ben een 45 minuten bezig geweest met stationai draaien en dan weer op 2000/3000 toeren houden ed.
Deze olie ging er toen uit en er ging gewone olie in M-formula s mobile 10W40, zo'n dunne olie durfde ik er niet meer in te doen.
bij de olie kwam nog Oli fortifilter Forté en toptraetment forté.
ik heb er nu 500 Km op zitten en er moet nog geen druppel bij, het werk dus echt.<h5>Het kost totaal zonder de motorolie want moest er toch in € 63,84</h5>Dit heb ik in 1 jaar terug verdiend.
Groeten John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie zijn wij, Philip?flip_21 schreef : Wij hebben altijd enkele van die flesjes staan, veel te handig voor diverse auto's. Werkt erg goed, ze hebben ook nog andere interessante producten.
Gr,
Philip
Gr John
- V700 register
- Nieuw lid
-
zelf gebruikt ik ook de flush en topend threatment van Forte
vroeger gebruikte ik slick 50
beide producten zijn echt top.
slick 50 trouwens ook.
<a href=" www.forte-nwe.com/ "> www.forte-nwe.com/
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met andere woorden : i.p.v. 10W/40 heb je nu 50W/80. Niet zo vreemd dus, dat je olie-verbruik gedaald is.De oorzaak van het hoge olieverbruik haal je dus niet weg, je bestrijdt alleen de symthomen.
Tenzij het hoge olieverbruik het gevolg is van gebrekkige carterventilatie is er maar één manier om het te verhelpen : Uit elkaar die motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag Pierre,ik ben het niet helemaal met je eens, zo'n behandeling haalt n.l. ook heel veel sludge weg,en als dat niet in brokken gebeurd is dat natuurlijk heel mooi.Lekker even schoonspoelen die leidingen en de zuigerwanden, niks mis mee.Pierre van Aert schreef : Bij alle smeerolie-toevoegingsmiddelen om een hoog olie-verbruik tegen te gaan zitten viscositeitsvergroters.
Met andere woorden : i.p.v. 10W/40 heb je nu 50W/80. Niet zo vreemd dus, dat je olie-verbruik gedaald is.De oorzaak van het hoge olieverbruik haal je dus niet weg, je bestrijdt alleen de symthomen.
Tenzij het hoge olieverbruik het gevolg is van gebrekkige carterventilatie is er maar één manier om het te verhelpen : Uit elkaar die motor.
Blijft onverlet (bla bla bla), dat er niets op kan tegen een complete revisie natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het lost slechts aangekoekte bestanddelen aan etc. Maakt de motor schoon van binnen.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Hoi Pierre,

Ben het helemaal met je eens, in elk geval in mijn geval met die oliezuipende 960. Alles meegemaakt en gedaan wat hier beschreven wordt.
Eind van het liedje dus toch: gehele motor uit elkaar en reviseren, om daarna als nieuw weer te voorschijn te komen. "Het kost iets (nog meer), maar dan heb je ook wat", zeggen ze dan.

mvh

John B
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gaat u ook het brandstofverbruik bijhouden? Lijkt me zinvol om een verband te zien tussen olieverbruik en brandstofverbruik. Want als de nieuwe olie in de schone motor soepeler laat draaien, moet toch ook het brandstofverbruik lager worden.