Verbruik te hoog of moet ik eraan wennen?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Ook met een automaat is 1 op 10 makkelijk haalbaar, maar niet wanneer je alleen maar korte stukjes rijdt. En daar wordt deze auto blijkbaar voor gebruikt.
Nu het kouder wordt zal het verbruik nog zeker 10% toenemen vanwege de vele koude starts.
Het brandstofverbruik bij koude motor loopt op tot 2 twee maal de hoeveelheid brandstof als bij warme motor.
Waar je in zou kunnen investeren is een motorverwarmer, die je in het stopcontact steekt. De auto moet natuurlijk wel vlakbij een stopcotact geparkeerd staan.
Het kost een beetje stroom maar die verdien je ruim terug in benzine kosten. Het is bovendien beter voor je motor en je uitlaat en je hebt een comfortabele start in een beetje opgewarmde auto.
(Met alleen maar korte stukjes is de levensduur van je uitlaat slechts de helft)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, even serieus. Laatst viel het mij echt enorm op toen ik met de S40 2.0D van mijn vrouw bij Elspeet/Nunspeet de A28 opging en ik richting utrecht reed, ik veel zuiniger reed dan het zelfde stuk, maar dan andersom. Het is vanaf nijkerk richting zwolle echt vals plat.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, toch wel....een V70 D5 bijvoorbeeld doet zonder al teveel moeite 1:20 op de snelweg.....henk 940LPT schreef : Qua kmprijs bekijken heeft ook voordelen. Bij 1:8.5 op lpg betaal je, alleen naar brandstof gekeken, ongeveer evenveel als een diesel die 1:17-18 rijdt. In ons formaat is zijn er maar erg weinig diesels die dat halen volgens mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-