- Berichten: 4
2.3i 16V mét turbo!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 16:48 #1258911
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 99,99%
Hallo Philip
Als ik vraag waarom iedereen overgaat van hydraulische kleppen naar handgestelde kleppen is het antwoord in 99,99% van de gevallen dat het B230 onderblok de oliekanalen mist die je nodig hebt om de hydraulische klepstoters van olie te voorzien. Klopt dat dan niet?
groetjes
Mathy
Als ik vraag waarom iedereen overgaat van hydraulische kleppen naar handgestelde kleppen is het antwoord in 99,99% van de gevallen dat het B230 onderblok de oliekanalen mist die je nodig hebt om de hydraulische klepstoters van olie te voorzien. Klopt dat dan niet?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 17:14 #1258921
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic zoiets!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 17:41 #1258927
door V700 register
Verder moet je als je dit onderneemt echt een referntiebuild bekijken, en veel lezen. Dit soort weetjes mbt lifters moeten basiskennis zijn als je een blok opbouwt.
Voor olieleidingen bijvoorbeeld is het helemaal niet nodig om een 8V onderblok te gebruiken, 16V kan even goed. Ook oliesproeiers kunnen als je dat wilt in een bok geplaatst worden.
Lees simpelweg eens wat topics op turbobricks, daar is voor bijan alles een/meerdere oplossing(en) te vinden. Zeker is het leuk zelf dingen te bedenken, maar dergelijke projecten als dit zijn daar al vaak ondernomen en waarom zou je dan zelf met andere oplossingen gaan spelen als die vrijwel zeker duurder zullen zijn en misschien niet goed werken.
Gr,
Philip
Beantwoord door V700 register in topic Nee ;-)
Nee, dat klopt niet. Olie gaat aan een kant van het blok omhoog naar de kop en dit is voor de 8V en 16V blokken gelijk. Of er nu een 16V kop op zit of een 8V, olie komt van dezelfde plek.In de kop zitten kanbalen die olie verder verdelen.Mathy schreef : Als ik vraag waarom iedereen overgaat van hydraulische kleppen naar handgestelde kleppen is het antwoord in 99,99% van de gevallen dat het B230 onderblok de oliekanalen mist die je nodig hebt om de hydraulische klepstoters van olie te voorzien. Klopt dat dan niet?
Verder moet je als je dit onderneemt echt een referntiebuild bekijken, en veel lezen. Dit soort weetjes mbt lifters moeten basiskennis zijn als je een blok opbouwt.
Voor olieleidingen bijvoorbeeld is het helemaal niet nodig om een 8V onderblok te gebruiken, 16V kan even goed. Ook oliesproeiers kunnen als je dat wilt in een bok geplaatst worden.
Lees simpelweg eens wat topics op turbobricks, daar is voor bijan alles een/meerdere oplossing(en) te vinden. Zeker is het leuk zelf dingen te bedenken, maar dergelijke projecten als dit zijn daar al vaak ondernomen en waarom zou je dan zelf met andere oplossingen gaan spelen als die vrijwel zeker duurder zullen zijn en misschien niet goed werken.
Gr,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 17:58 #1258929
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic basiskennis?
Dat is absoluut nuttige info die je schrijft.
Het nadeel van bv. Turbobricks is eigenlijk net als hier, je zoekt je wezeloos als je specifiek naar iets zoekt, daarnaast is het ook nog eens vaak in het Engels, wat ik qua technische termen niet zo goed beheers, dus om nou eerst een cursus technisch engels te gaan volgen omdat ik mijn blokje wat wil pimpen....
Daarnaast valt het niet mee hele topic te lezen met welles nietes verhalen....
Uiteraard heb ik de nodige leesstof achter de kiezen, maar vaak niet precies wat je zoek, dat zal zich gaande weg moeten openbaren.
Daarnaast zoveel mensen zoveel meningen, neem het voorbeeld van het feit dat Mathy overal hoorde dat je niet zomaar een 16V kop op een 8V onderblok kan zetten terwijl jij het tegenovergestelde beweerd, wie ga je dan geloven?
En wat is basis kennis? mij hoef je niets te vertellen over de electronica, vraagt iemand ergens om wat voor mij gesneden koek is wil dat nog niet zeggen dat iemand anders dat als basis kennis in huis zou moeten hebben, toch?
Een draadje als dit is voor mij uiterst leerzaam en nuttig, zonder dat ik me dom voel, ook jij zal niet met alle kennis over turboblokken geboren zijn en hebt ook moeten vragen om te weten wat je nu weet. Ik ben het met je eens als je zegt dat je je erin moet verdiepen, maar dat is nu precies wat ik aan het doen ben, ook dmv jou opmerkingen en adviesen.
Kortom, weer wat geleerd mbt de klepstoters!
 
GG,
 
Het nadeel van bv. Turbobricks is eigenlijk net als hier, je zoekt je wezeloos als je specifiek naar iets zoekt, daarnaast is het ook nog eens vaak in het Engels, wat ik qua technische termen niet zo goed beheers, dus om nou eerst een cursus technisch engels te gaan volgen omdat ik mijn blokje wat wil pimpen....
Daarnaast valt het niet mee hele topic te lezen met welles nietes verhalen....
Uiteraard heb ik de nodige leesstof achter de kiezen, maar vaak niet precies wat je zoek, dat zal zich gaande weg moeten openbaren.
Daarnaast zoveel mensen zoveel meningen, neem het voorbeeld van het feit dat Mathy overal hoorde dat je niet zomaar een 16V kop op een 8V onderblok kan zetten terwijl jij het tegenovergestelde beweerd, wie ga je dan geloven?
En wat is basis kennis? mij hoef je niets te vertellen over de electronica, vraagt iemand ergens om wat voor mij gesneden koek is wil dat nog niet zeggen dat iemand anders dat als basis kennis in huis zou moeten hebben, toch?
Een draadje als dit is voor mij uiterst leerzaam en nuttig, zonder dat ik me dom voel, ook jij zal niet met alle kennis over turboblokken geboren zijn en hebt ook moeten vragen om te weten wat je nu weet. Ik ben het met je eens als je zegt dat je je erin moet verdiepen, maar dat is nu precies wat ik aan het doen ben, ook dmv jou opmerkingen en adviesen.
Kortom, weer wat geleerd mbt de klepstoters!
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 20:26 #1258951
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat van die "klepstoters",
dat van die "klepstoters", eigenlijk nokvolgers/buckets: volvo penta heeft de AQ171 geleverd, een 16V kop op een normaal B230 onderblok. Wel met een lange slag krukas en de bijpassende zuigers, maar verder hebben, zoals gezegd, de nokvolgers geen last van een ander onderblok.
zelf heb ik nog wel eens gelezen in boeken van "Gert Hack". Zeer veel info (in het Duits in NL), boeken over turbomotoren en algemnet tuning etc. eens op zoekn, ze staan nog wel eens op MP.
zelf heb ik nog wel eens gelezen in boeken van "Gert Hack". Zeer veel info (in het Duits in NL), boeken over turbomotoren en algemnet tuning etc. eens op zoekn, ze staan nog wel eens op MP.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam