2.3i 16V mét turbo!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je zou eens kunnen kijken op turbobricks bij een project van Sander, erg mooi gedaan en veel plaatjes! Is nederlanders dus vragen stellen is ook nog es makkelijk!
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat snap ik, maar durf ik je niet te vertellen  Miquelangelo1969 schreef :
In dat geval is het natuurlijk erg interessant voor mij om te weten om welke modeljaren we het hier dan hebben natuurlijk....Michael Oud schreef : Het wel of niet hebben van sproeiers heeft niet met FT of FK te maken, maar met het bouwjaar van de auto. Of beter gezegd, modeljaar.
GG,
Er staat me iets bij vanaf modeljaar 1993, maar zeker weten doe ik 't niet.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
En het B230 onderblok schijnt geen oliekanalen te hebben voor je hydraulische klepstoters, dus zul je over moeten naar "handgestelde" kleppen.flip_21 schreef : Let op dat bij gebruik van een 8V onderblok je eigenlijk zuigers moet hebben met valve reliefs (zoals een 16V dat heeft).
groetjes
Mathy (die hoopt dat je jet B234F onderblok blijft gebruiken)
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Daar heb je inderdaad een punt Mathy, zo zie je maar, er moet een hoop overwogen worden voordat je besluit iets te gaan doen......Mathy schreef : Hallo Volvisti
En het B230 onderblok schijnt geen oliekanalen te hebben voor je hydraulische klepstoters, dus zul je over moeten naar "handgestelde" kleppen.flip_21 schreef : Let op dat bij gebruik van een 8V onderblok je eigenlijk zuigers moet hebben met valve reliefs (zoals een 16V dat heeft).
groetjes
Mathy (die hoopt dat je jet B234F onderblok blijft gebruiken)
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar het gebruiken van het B234F onderblok, met misschien wat aanpassingen. Volgens mij moeten die best wat kunnen hebben aangezien ze al 159 PK zonder turbo hebben, het is en blijft een mooi uitgangspunt.
Misschien is het koelen van de zuigers ook pas echt nodig wanneer je extemen gaat opzoeken en niet direct als je wat meer vermogen (+/- 250PK) wilt hebben. Je zal bij extremen sowieso dingen moeten gaan aanpassen, wat te denken van de remmen, de overbrenging en dat soort gein....
Eerst maar eens kijken of ik de warme kant van de turbo kan laten repareren....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik stel voor eens wat gelijksoortige projecten te bekijken van mensen die het al tot uitvoering gebracht hebben. Dat gaat je flink helpen want er missen geloof ik nog wat aandachtpuntjes.
Dit zeg ik alleen om je kans op succes te vergroten en het proces te versnellen!
Gr,
Philip
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Oh, maar dat doe ik ook! Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen.... dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.flip_21 schreef : Het maakt niet uit voor je klepstoters of je een 8V of 16V onderblok gebruikt...
Ik stel voor eens wat gelijksoortige projecten te bekijken van mensen die het al tot uitvoering gebracht hebben. Dat gaat je flink helpen want er missen geloof ik nog wat aandachtpuntjes.
Dit zeg ik alleen om je kans op succes te vergroten en het proces te versnellen!
Gr,
Philip
En ik waarder het ook hoor dat je dat zegt, maar ja, ik zal toch mijn eigen weg moeten vinden, en niet alleen maar gaan copieëren.... hoewel ik natuurlijk ook weer niet het wiel opnieuw hoef te gaan uitvinden.
Maar het moet voor mij wel een soort van ontdekkingsreis worden, met vallen en opstaan. Als ik alleen maar naar anderen ga luisteren ben ik over 10 jaar nog niet klaar denk ik! Hoewel ik goede raad zeker niet in de wind zal slaan......
Zo genoeg spreekwoorden en gezegdes.....
Maar euh, Flip, hoezo maakt het voor de klepstoters niet uit? Een 8V heeft toch geen hydraulische klepstoters en een 16V wel...?

GG,