schokken en inhouden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 21:39 #1240099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rob
Rob, in jouw plaatje ontbreekt mi nog het witte relais voor de benzinepomp. Zou met deze kmstand best eens overleden kunnen zijn. Goedkope optie om te checken.OBD2 zit er overigens niet in. De stekker wel, maar wat je uit kunt lezen zijn de ouderwetse knippercodes (die 3cijferige dingen met een hint in de juiste richting). De dealer kan dus wel die codes uitlezen maar krijgt niet meteen de oorzaak gepresenteerd. Zou niet naar de dealer gaan, tenzij jouw dealer wel affiniteit heeft met deze modellen. Sommige zien het alleen maar als oude bakken. En als ze er geen ervaring mee hebben wordt het ook bij de dealer een zoekplaatje (met een hoger uurtarief). Mail anders voor de grap dit lijstje eens als je een afspraak maakt. Als ze het erbij hebben als je komt voorrijden voor alleen de diagnose dan is dat wel een goed teken. Geen Vialle LPi in jouw geval he ? Want dan ken ik ook nog wel een mogelijke oorzaak...
Start anders even een nieuwe discussie waarin je jouw probleem uiteenzet. Daarmee neem de discussie van een ander niet over (is niet echt beleefd) en heb je volle aandacht op alleen jouw probleem ipv dat er verschillende discussies door elkaar gaan lopen. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 22:14 #1240104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schokken en inhouden
Henk, je hebt gelijk ik zal vanaf nu een nieuw topic ("geen grip op stotteren") starten. Hierin zal ik ook antwoord geven op je vragen.
Dank, Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2009 12:32 #1241946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
nou we zijn twee week op vakantie geweest naar zuid frankrijk, dus de volvo is weer goed schoon gereden .
merk wel dat ie iets zuiniger is geworden, haalde laatst 1:10 .
maar het probleem is er nog steeds helaas, heb gister andere injectoren opgehaald, moet ze alleen nog schoon maken en plaatsen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2009 22:02 #1242003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde symptomen
Sinds enkele weken hetzelfde probleem met mijn 940. Hoor dan ook graag wat je ervaringen zijn met het plaatsen van andere injectoren. Ik heb het idee dat het probleem bij mij is ontstaan nadat ik wel eens wilde weten hoe snel mijn bolide vanuit stilstand kon optrekken. Dus flink doorgetrokken in de eerste en tweede versnelling. Waarschijnlijk niet zo'n slimme aktie geweest. Wat jij in je eerste bericht als klachten benoemd komen precies overeen met de mijne.
Groet, Theo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 00:00 #1244547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde probleem
Hallo 

Ik had precies het zelfde probleem met mijn 740 sedan uit 90 met een B230F blok,
Na veel zoeken en vervangen kwam ik er achter dat de garage de distributieriem 1 tandje verschoven was dit weer goed op tijd gezet en het was over.
Mischien een idee dat je hier naar kijkt!!!!

Groeten Tom 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC