schokken en inhouden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 20:33 #1239185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1. Foutcodes? 2. Bobine kan
1. Foutcodes? Edit: zie dat je ze al uitgelezen hebt...
2. Bobine kan grote kans stuk zijn, wordt deze warm? Wisselen kan in ieder geval geen kwaad..
Ze kunnen intern doorslaan (waardoor ze warm worden) en daarmee een veel slechtere vonk geven.
Succes,
Philip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 23:52 #1239207 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proberen...
Kun je misschien van iemand anders even zijn LMM lenen, lijkt flauw... maar als die van de sloop ook stuk was schiet het niet op. Hoe zag het draadje in de LMM er uit? Voel eens heeeeeeeel voorzichtig met een wattenstaafje of tie goed op spanning staat. Voelt het wat slapjes aan dan kun je er bijna van uit gaan dat hij stuk is.De auto loopt dan nog steeds maar wel met de symptomen die jij nu schetst, (optrekken, op snelheid komen, horten en stoten).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2009 16:41 #1239241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer een poging

Chilm schreef : Kun je misschien van iemand anders even zijn LMM lenen, lijkt flauw... maar als die van de sloop ook stuk was schiet het niet op. Hoe zag het draadje in de LMM er uit? Voel eens heeeeeeeel voorzichtig met een wattenstaafje of tie goed op spanning staat. Voelt het wat slapjes aan dan kun je er bijna van uit gaan dat hij stuk is.De auto loopt dan nog steeds maar wel met de symptomen die jij nu schetst, (optrekken, op snelheid komen, horten en stoten).

echt horten en stoten is het ook niet helemaal, het is maar heel lichtjes.
heb vanmiddag een lmm geplaatst die echt stuk was, dan draait ie stationair bijna helemaal niet.
ook geprobeerd: wat stekkers los halen om te kijken of de motorloop veranderd.
- bij lambda sonde: geen verandering: na een stukje rijden ging het lampje op dashboard wel branden en bij uitlezen gaf ie een storing aan.                                                               
- koelvloeistof sensor: geen verandering: na een stukje rijden: bij uitlezen gaf ie geen storing aan
- lmm: motor gaat beroerder lopen: niet mee gereden.
heb een verstelbare benzinedrukregelaar geplaats om te kijken of de pomp nog voldoende druk kan leveren. 4 bar kon ie sowieso nog hebben, dus lijkt mij wel goed.
aardkabel die bij de verdeelkap loopt verplaatst.
andere bobine geprobeerd.
kabels en verdeelkap ingespoten met vochtwerende spray.
na dit alles nog geen verandering

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2009 17:49 #1239247 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdorie.. heb je alle
Verdorie.. heb je alle slangen al gecontroleerd op scheuren (ma de lmm en de vacuumslangen op inlaatspruitstuk)?
Klepspeling in orde?
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2009 14:00 #1239306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

flip_21 schreef : Verdorie.. heb je alle slangen al gecontroleerd op scheuren (ma de lmm en de vacuumslangen op inlaatspruitstuk)?
Klepspeling in orde?
Groet,
Philip

heb met een slangetje aan het oor en de andere eind overal bij langs geweest, geen lekkages. hoor alleen wat bij de slang na de stationairklep (over de gehele slang), die heb ik eraf gehad en heeft geen lekkages.
de kleppen zijn een maandje terug gesteld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2009 14:37 #1239311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe zijn de injectoren? Deze
Hoe zijn de injectoren? Deze moeten een goed sproeibeeld vertonen. Je kunt ze laten schoonmaken, of een ander setje proberen (waarvan je ook niet zeker weet of ze nog goed zijn natuurlijk)
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2009 16:34 #1239973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic knock-sensor of -stekker
Heb je de knock-sensor al gecontroleerd ? Eventueel de connector controleren op goede verbinding of sluiting.
Een niet-werkende knock-sensor geeft precies hetzelfde storingsbeeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 09:31 #1240003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injector
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn vorige 940 op lpi.
Uiteindelijk bleek één van de verstuivers los te zitten en bovendien geen goed sproeierbeeld te geven.
Ook heel lang naar gezocht en pas na het uitwisselen van allerlei onderdelen gevonden!
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 13:56 #1240011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa lambda sonde
Ik voelde bij optrekken ook wat lichte schokjes. Ik heb daarom vorige week de lambda sonde maar eens extra aan de massa gelegd. De sonde krijgt zijn massa via het uitlaatsysteem en dat kan na verloop van tijd weleens wat minder worden. Aangezien de spanning waarmee wordt gewerkt relatief laag is, kunnen overgangsweerstanden veel invloed hebben. Ik heb een kabel aan één kant van een oog voorzien en met het massapunt op het schutbord, midden boven de motor, verbonden. De andere kant een centimeter of twee kaalgemaakt, slangklem om de sonde en daartussen dit kaalgemaakte einde van de draad gestoken.
Gewoon proberen, kleine moeite. Baat het niet, het schaadt ook niet, maar ik heb sterk het idee dat de motor nu soepeler draait dan voorheen. Overigens is dit geen idee van mij, maar heb de tip ergens op het world wide web gelezen, ik meen brickboard.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2009 21:18 #1240097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schokken en inhouden
Beste mensen,
Ik kamp sinds een week of 4 precies met dezelfde problematiek met mijn Volvo, een 940 Polar Estate met B230FK LPT motor uit 1998 met inmiddels 283000 km op de klok. Het ene moment zoeft de auto over de weg als nooit tevoren en het andere moment istie aan het bokken. Je kunt er geen pijl op trekken Na heel veel over dit onderwerp te hebben gelezen en ook actie te hebben ondernomen. Ik zal ze even opsommen:
  • Bougies vervangen
  • Bougiekabels en bobine kabel vervangen door originele Volvo kabels(had ik al in januari gedaan maar deze kloon kabels bleken niet betrouwbaar)
  • Verdelerkap en rotor vervangen
  • Benzinefilter vervangen
  • De benzineverstuivers laten reinigen
  • Bobine doorgemeten
  • vacuumslang van benzinedrukregelaar vervangen, tevens alle andere slangen geconroleerd op scheurtjes
  • eventueel aanzuigen van valse lucht door mijn garagist laten controleren (ook hij geeft aan dat het een zoekplaatje wordt om de fout te vinden)
  • Luchtfilter vervangen
Als ik zo lees dan blijven er eigenlijk nog een paar zaken over die ik zou moeten controleren:
  • Benzindedrukregelaar
  • Benzinepomp
  • Knock sensor
  • Lambda sonde
Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik hiermee aanmoet omdat het probleem zich op willekeurige momenten voordoet (of is het juist een van bovengenoemde zaken die inherent zijn aan de willekeur?)
Tevens vraag ik mij af of het verstandig is de Volvo dealer te bellen en een afspraak met ze te maken om een diagnose via ODB2, wellicht (mijn kennis schiet hier te kort) kunnen zij zien of de knock sensor of lamda sonde de juiste of onjuiste meetwaarde laten zien. Mijn garagist beschikt niet over de juiste meetapparatuur hiervoor. Omdat de hier voorgestelde oplossingen zo divers van aard zijn zou ik willen vragen wat jullie ervan vinden om eens bij de Volvo dealer te gaan buurten.Overigens denk ik dat zij (gezien het feit hoe vaak problemen van deze aard zich voordoen) behoorlijk wat ervaring moeten hebben opgedaan m.b.t deze problematiek.
 Ik hoor graag van jullie.
Groet, Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC