schokken en inhouden
- V700 register
- Nieuw lid
-
2. Bobine kan grote kans stuk zijn, wordt deze warm? Wisselen kan in ieder geval geen kwaad..
Ze kunnen intern doorslaan (waardoor ze warm worden) en daarmee een veel slechtere vonk geven.
Succes,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
echt horten en stoten is het ook niet helemaal, het is maar heel lichtjes.Chilm schreef : Kun je misschien van iemand anders even zijn LMM lenen, lijkt flauw... maar als die van de sloop ook stuk was schiet het niet op. Hoe zag het draadje in de LMM er uit? Voel eens heeeeeeeel voorzichtig met een wattenstaafje of tie goed op spanning staat. Voelt het wat slapjes aan dan kun je er bijna van uit gaan dat hij stuk is.De auto loopt dan nog steeds maar wel met de symptomen die jij nu schetst, (optrekken, op snelheid komen, horten en stoten).
heb vanmiddag een lmm geplaatst die echt stuk was, dan draait ie stationair bijna helemaal niet.
ook geprobeerd: wat stekkers los halen om te kijken of de motorloop veranderd.
- bij lambda sonde: geen verandering: na een stukje rijden ging het lampje op dashboard wel branden en bij uitlezen gaf ie een storing aan.
- koelvloeistof sensor: geen verandering: na een stukje rijden: bij uitlezen gaf ie geen storing aan
- lmm: motor gaat beroerder lopen: niet mee gereden.
heb een verstelbare benzinedrukregelaar geplaats om te kijken of de pomp nog voldoende druk kan leveren. 4 bar kon ie sowieso nog hebben, dus lijkt mij wel goed.
aardkabel die bij de verdeelkap loopt verplaatst.
andere bobine geprobeerd.
kabels en verdeelkap ingespoten met vochtwerende spray.
na dit alles nog geen verandering
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klepspeling in orde?
Groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb met een slangetje aan het oor en de andere eind overal bij langs geweest, geen lekkages. hoor alleen wat bij de slang na de stationairklep (over de gehele slang), die heb ik eraf gehad en heeft geen lekkages.flip_21 schreef : Verdorie.. heb je alle slangen al gecontroleerd op scheuren (ma de lmm en de vacuumslangen op inlaatspruitstuk)?
Klepspeling in orde?
Groet,
Philip
de kleppen zijn een maandje terug gesteld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een niet-werkende knock-sensor geeft precies hetzelfde storingsbeeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteindelijk bleek één van de verstuivers los te zitten en bovendien geen goed sproeierbeeld te geven.
Ook heel lang naar gezocht en pas na het uitwisselen van allerlei onderdelen gevonden!
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gewoon proberen, kleine moeite. Baat het niet, het schaadt ook niet, maar ik heb sterk het idee dat de motor nu soepeler draait dan voorheen. Overigens is dit geen idee van mij, maar heb de tip ergens op het world wide web gelezen, ik meen brickboard.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kamp sinds een week of 4 precies met dezelfde problematiek met mijn Volvo, een 940 Polar Estate met B230FK LPT motor uit 1998 met inmiddels 283000 km op de klok. Het ene moment zoeft de auto over de weg als nooit tevoren en het andere moment istie aan het bokken. Je kunt er geen pijl op trekken Na heel veel over dit onderwerp te hebben gelezen en ook actie te hebben ondernomen. Ik zal ze even opsommen:
- Bougies vervangen
- Bougiekabels en bobine kabel vervangen door originele Volvo kabels(had ik al in januari gedaan maar deze kloon kabels bleken niet betrouwbaar)
- Verdelerkap en rotor vervangen
- Benzinefilter vervangen
- De benzineverstuivers laten reinigen
- Bobine doorgemeten
- vacuumslang van benzinedrukregelaar vervangen, tevens alle andere slangen geconroleerd op scheurtjes
- eventueel aanzuigen van valse lucht door mijn garagist laten controleren (ook hij geeft aan dat het een zoekplaatje wordt om de fout te vinden)
- Luchtfilter vervangen
- Benzindedrukregelaar
- Benzinepomp
- Knock sensor
- Lambda sonde
Tevens vraag ik mij af of het verstandig is de Volvo dealer te bellen en een afspraak met ze te maken om een diagnose via ODB2, wellicht (mijn kennis schiet hier te kort) kunnen zij zien of de knock sensor of lamda sonde de juiste of onjuiste meetwaarde laten zien. Mijn garagist beschikt niet over de juiste meetapparatuur hiervoor. Omdat de hier voorgestelde oplossingen zo divers van aard zijn zou ik willen vragen wat jullie ervan vinden om eens bij de Volvo dealer te gaan buurten.Overigens denk ik dat zij (gezien het feit hoe vaak problemen van deze aard zich voordoen) behoorlijk wat ervaring moeten hebben opgedaan m.b.t deze problematiek.
Ik hoor graag van jullie.
Groet, Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.