scheurtje cilinderblok 960, b6304
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Maak je die niet minitieus droog dan zal door het vastdraaien van de nieuwe kopbouten het onderblok gaan scheuren omdat vloeistof de nare eigenschap heeft dat je het niet kunt samenpersen. En dan blijkt het lichtmetaal de zwakste schakel.
En dat verklaart volgens mijn vaste monteur bij Vos in Gorinchem dat een koppakking vernieuwen op die manier een hele nare nasleep kan hebben. De keren dat bij Vos een kop of koppakking is gewisseld bij een 6 cilinder in lijn is er achteraf nooit narigheid geweest volgens hun zeggen. Maar uiterste nauwkeurigheid is dus wel geboden bij deze klus.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ouderwets "vergeten" middel. werkt super!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat ken ik niet!
Kan je er wat meer over vertelllen?
Jaap
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Ik weet niet of ik dit snap. Je draait de kopbouten toch vast met een momentsleutel? Als er niet samendrukbare vloeistof onder de bout ligt dan wordt het ingestelde moment gewoon eerder bereikt, als het ware terwijl de bout nog niet helemaal is ingedraaid.jsnijder schreef : Zowel de dealer als ook Carlo Schmidt vertelden mij dat het scheuren van het onderblok vaak voorkomt na vervanging van de koppakking omdat er tijdens die werkzaamheden olie of water in de ruimtes komen waar de kopbouten in vast zitten.
Maak je die niet minitieus droog dan zal door het vastdraaien van de nieuwe kopbouten het onderblok gaan scheuren omdat vloeistof de nare eigenschap heeft dat je het niet kunt samenpersen. En dan blijkt het lichtmetaal de zwakste schakel.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Vloeistof zet uit als het warm wordt. Als het metaal van het blok minder uitzet dan de opgesloten vloeistof, kan de druk alsnog te groot worden.
Maar scheuren van (lichtmetalen) blokken komt wel <a href=" www.google.nl/#q=onderblok+scheur&hl...iw=1600&bih=1085 ">meer voor.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Is een transparante ietwat stroperige vloeistof.
Je giet het erin, wacht tot het door de scheur naar buiten komt.
Als het niet door de scheur naar buiten komt, onder druk zetten totdat het naar buiten komt.
Hierna drukloos een nachtje laten staan.
Aftappen, spoelen met water.
Dicht.
Het waterglas "verstopt" de scheur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar even ter info, ik weet heel zeker dat er geen vloeistof in die ruimtes zat.
Ik heb ze nl goed schoongemaakt en uitgeblazen. Wel was 1 oude kopbout al wat roestig. Dat is al raar denk ik, die had dus al wat water en lucht gezien.
Ik weet ook niet zeker of het hier gaat om de bekende gietfouten. Het begint namelijk als een echte haarscheur. Dus het lijkt meer op moeiheid/temperatuur dingetjes. Gaat het in alle gevallen om een LPG auto misschien?
Enfin, ik rijd nu al weer 2 jaar met de ruilmotor rond zonder scheuren.
Wel had ik een tijdje nog wel een gescheurde flexplaat en slingerde de starterkrans bij balasting tegen het blok aan. kleinigheidje.
Groeten,
Joost