scheurtje cilinderblok 960, b6304

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2009 20:13 #1236517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel jammer
JAmmer dat dit regelmatig voorkomt bij deze mooie motor.


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2009 21:44 #1236522 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Waterglas
Afpersen met "Waterglas", zou ik zeggen.
Lassen gaat niet goed komen...........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 22:47 #1236653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balen
Ik vrees dat je op termijn een ander blok nodig hebt.
Bij mij is de scheur inmiddels breder geworden. JB-weld en Bar's hebben niets uigehaald.Ook heb ik nu last van witte smurrie aan de peilstok.
Die blokken liggen ook niet voor het oprapen. Blijkbaar is er best wel vraag naar.
Heb jij ook een B6304?
Gr,Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 22:53 #1236654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zie boven compleet blok of
zie boven compleet blok of auto beschikbaar..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2012 08:57 #1347074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scheur in blok
Is n.a.v. bovenstaande al duidelijk geworden of de scheur bijvoorbeeld door het niet droogblazen van de gaten voor de kopbouten is gekomen? Als daar nog koelwater in zit, zet dit toch uit bij hitte?! Of komt deze scheur uit iets anders voort?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd voor welke oplossing is gekozen.
Groeten,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2012 09:01 #1347075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er is geen scheur geconstateerd, wel lekkage. Deze blokken hebben soms gietfouten in het aluminium, waardoor ze plaatselijk poreus kunnen zijn. Aan de buitenzijde van het blok is dit soms lastig te zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 10:30 #1347168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch een scheur?
Ik vroeg me eigenlijk af of het probleem nog naar tevredenheid kon worden opgelost...? Is een ruilmotor gemonteerd? Zijn er veel mensen die hier last van hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 17:17 #1347218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had er ook last van
ik had er ook last van. Het onderblok lekte koelwater uit het aluminium. Daarna olie net bij de kop. Veel later ging de koppakking lek maar wilde men niet meer repareren omdat anders de kans bestond dat het hele onderblok "kapot" werd getrokken bij aanhalen van de kopbouten. Heb het blok compleet vervangen door een ruilmotor....
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2012 21:13 #1347363 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel raar.
Wel een heel raar verhaal eigenlijk... dit lijkt het onmogelijk te maken om de koppakking ooit te vervangen. Als het onderblok zo weinig kan hebben, hoe zit je dan met het aanhalen/aanhaalmoment. Kun je dat lager stellen? Ik vind het allemaal wel een vreemd verhaal. Zag trouwens dat in het blok renault-tekens zijn gegoten... heeft dat iets met de kwaliteit te maken?
 
Groet!
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2012 22:39 #1347380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raar, ja/nee
 
Ten eerste:
De Renaulttekens hebben niets van doen met Renault  De Europese V6 motor van Peugeot, Renault en Volvo (PRV) zijn overwoestbaar. Een onderschatte motor die je bijna grenzeloos kan opvoeren. Het white blok de 6 in lijn is een Zweeds design.
Koppakking wissel..
Je kunt altijd de koppakking vervangen, zelf doen of laten doen. Als je het laat doen met louter de kop vlakken en afpersen krijg je meestal geen garantie. Er zitten gietfouten in het onderblok.
Kostenplaatje..
De kosten voor vervangen van de koppakking en eventueel laten vlakken zijn vrijwel gelijk aan plaatsen van een gebruikte goede ruilmotor. Een koppakking wisselen van een white blok 6 in lijn is een hele klus. Dus waar kiest een garage dan voor? Pakking vervangen met risico van herhaalde lekkages en klachten van de klant of een goede ruilmotor? Dat laatste.<div>Ten laatste</div><div>De kopbouten moeten aangehaald worden met voorgeschreven moment. Anders krijg je weer na een tijd problemen of je moet niet boven de 3000rpm uitkomen en heel voorzichtig het gas bedienen.</div><div>Spijtig van de gietfouten in het blok. Het is zo. Je leest er regelmatig over, ook op andere Volvo sites. Zo sprak ik laatst een Engelse collega met een V90 en hij had dezelfde ervaring in Engeland. Koppakking willen ze vervangen als hij er op stond. Alleen dan geen garantie. Hij heeft gekozen voor een ruilmotor.</div><div>Groet,</div><div>Robert</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD