Motorloop 960 van 1995
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou ook type BCPR6ES moeten hebben. Bedankt voor de tips.
Groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag tijd voor de bougies. Welke elektrode afstand moet ik aanhouden voor de BCP6ES bougies van NGK? Standaard vind ik via Google 0,9 mm. Klopt dit?

Groet,
Jan-Willem

- V700 register
- Nieuw lid
-
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
robertm schreef : met de 3 liter 6 in lijn motoren is dat ze gevoelig zijn voor (in afnemende belangrijkheid): juiste stekkers kort daarop gevolgd door juiste bougies en minder een schoon gasklephuis. Stekkers, stekkers, stekkers en nog eens stekkers. Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
NGK geeft 0,9mm voor deze bougies. Ik vind het wat aan de hoge kant maar heb het maar aangehouden. Ik neem aan dat de elektrode afstand bougie-afhankelijk is in plaats van motor-afhankelijk.henk 940LPT schreef : Volgens Volvo pocket data booklet 0.7-0.8mm. Boek staat hier wel op de site als je het nog wel nalezen.
Vooralsnog heeft het vervangen van de bougies geen effect gehad. De rilling is nog steeds aanwezig. Bougiestekkers allemaal los gehad. Ziet er nog goed uit allemaal. Ik denk er nu aan een keer injectorreiniger aan de benzine toe te voegen. Misschien moet ik het in de injectorhoek zoeken.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd op benzine maar ga toch eens proberen of het verkleinen van de afstand een gunstig effect heeft. Bedankt.
Groet,
Jan-Willem
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
 <div class="quote-msg"><div class="quote-author">robertm schreef:</div> 
met de 3 liter 6 in lijn motoren is dat ze gevoelig zijn voor (in afnemende belangrijkheid): juiste stekkers kort daarop gevolgd door juiste bougies en minder een schoon gasklephuis. Stekkers, stekkers, stekkers en nog eens stekkers. Robert
 </div>