Motorloop 960 van 1995

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 08:26 #1072849 door V700 register
Motorloop 960 van 1995 is gemaakt door V700 register
Beste vrienden ,
Nou moet ik bekennen dat ik nog al een pietje precies ben (anders had  mijn 960 mij niet uitgekozen) ,
maar het volgende doet zich voor als de motor rustig staat te spinnen als ik stilsta voor een verkeerslicht en plots gaat er dan een siddering doorheen.
Niet dat het motortoerental oploopt , op de toerenteller is trouwens niets te merken.
Hij (of zij ) heeft nu 94.000 km gelopen en ik heb deze nog niet zo lang dus ik weet niet wanneer de bougie's vernieuwd zijn. Hij loopt nu op 98 ron benzine
En heeft zo te zien een nieuw luchtfilter.
Omdat hij volgende week een Prins LPG -VSI gasinstalatie erbij krijgt en ik altijd gelezen heb dat het motormanagement op benzine eerst op punt moet staan ,
vandaar mijn bezorgdheid.
Wat zou hiervan de reden kunnen zijn ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 08:40 #1229853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onsteking
Ik roep maar wat hoor, maar kan het komen door een misse slag door een slechte of geen ontsteking ? Bougies, kabels, bobines ?
Dat moet voor LPG in ieder geval goed zijn omdat LPG moeilijker ontsteekt.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 08:48 #1229854 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Geen idee
Geen idee, maar het komt me wel bekend voor. De 2.5 die ik hiervoor had, had dit sterker dan mijn huidige 3.0 (beide benzine), maar af en toe voel je kort een trilling voor het verkeerslicht bij stilstaan. Toerental blijft dan gelijk. Het is net of de auto wil zeggen, nu hebben we wel wee lang genoeg gestaan, ik wil verder. 
Ander puntje die ze allebij hebben (2.5 en 3.0), is dat net nadat je wegrijdt even een klein hikje optreed (starten, meteen wegrijden, na enige tientallen meters). De spanning lijkt ook even iets de dalen, de koplampen geven dan minder licht. Herken je dit ook?
Overigens moet je er wel een beetje op letten, want anders merk je bovenstaande puntjes waarschijnlijk niet eens op.
Ik denk dat het een beetje bij de auto hoort. Geen reden om je druk over te maken. Alleen zou je het graag perfect willen hebben, natuurlijk ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 09:06 #1229855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gekocht
Dag Jef,
 Je wagen gekocht van iemand van Mariakerke (België)?
Groeten,
Didier

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 11:17 #1229867 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Da's grappig

prestige schreef : Nou moet ik bekennen dat ik nog al een pietje precies ben (anders had  mijn 960 mij niet uitgekozen) ,
maar het volgende doet zich voor als de motor rustig staat te spinnen als ik stilsta voor een verkeerslicht en plots gaat er dan een siddering doorheen.

Beste Jef,
Nu ben ik ook een beetje precies, en ik kan je bevestigen dat ik ongeveer hetzelfde heb wat jij beschrijft met mijn Reina, die momenteel 270.000 km achter de kiezen heeft. Bor (385.000 km) heeft het niet. Beiden 3.0's en rijden op benzine.
Maar als ik het aan iemand anders wil duiden in mijn auto, kijken zij mij ongelovig aan waarover ik zeur.  Het is inderdaad zeer minimaal, maar toch....Het lijkt onbegonnen werk hier een monteur aan te zetten als die het niet eens opmerkt.
Dus helaas heb ik geen antwoord voor je, maar ik ben wel geinteresseerd in mogelijke oorzaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 13:00 #1229883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanning omlaag?
Hoi, nou ben ik niet bepaald een expert maar kan het niet komen door een zakkende spanning omdat er een ventilator inkomt of dat de aircopomp ingeschakelt wordt?
Voorheen deed onze 960 uit '95 op lpg  dit heel erg na 15.000 gelopen te hebben op. Nieuwe bougies deden wonderen. Nu met NGK bougies doet ie dat niet meer...
De pest van deze auto's is dat ze zo ontzettend stil zijn en dat je alles hoort, dus ook alle tikjes rammeltjes, stotters die er niet in horen. Vergeet niet dat de meeste 'negenzestigers' velen tonnen hebben gelopen (onze 320K). Dan mag dit ook wel lijkt mij... Het blijft echter wel irritant!

Thijs 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 15:32 #1229896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spanning
dat dacht ik eerst ook, maar dan zie je ook de toerentellerwijzer kort naar beneden gaan, en dat is hierbij niet het geval (ik herken het onbegrip 'wat bedoel je, ik hoor niets'). Zou wellicht een hele kleine stroomverbruiker kunnen zijn, maar welke?

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 17:11 #1229905 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Begrip

mbroeren schreef : dat dacht ik eerst ook, maar dan zie je ook de toerentellerwijzer kort naar beneden gaan, en dat is hierbij niet het geval (ik herken het onbegrip 'wat bedoel je, ik hoor niets').

Mag ik dus veronderstellen dat jij hier ook 'last' van hebt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 17:51 #1229907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb exact hetzelfde, soms
Heb exact hetzelfde, soms voel je hem dagen niet lopen en zo uit het niets gaat er ineens en rilling doorheen....
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 20:10 #1229922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

Eric Bakker schreef :

mbroeren schreef : dat dacht ik eerst ook, maar dan zie je ook de toerentellerwijzer kort naar beneden gaan, en dat is hierbij niet het geval (ik herken het onbegrip 'wat bedoel je, ik hoor niets').

Mag ik dus veronderstellen dat jij hier ook 'last' van hebt?

ja, dacht even dat ik de enige was... Het is een soort kleine koude rilling die kennelijk alleen ik merk (tot voor kort dan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC