Motorloop 960 van 1995
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat van minder licht a/d koplampen bij het wegrijden/hikje is me nog niet opgevallen.
Wat me wel opvalt is dat hij bij een koudstart/vertrek de eerste kilometer bijzonder sloom is , iets wat de 960 3.0 automaat ook niet had , maar ja mischien valt dat niet op door de automaat
die dat als het ware "uitvlakt".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De eerste eigenaar kocht hem bij Volvo dealer "Laenen" in Mechelen , wat nu Volvo Vermant geworden is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Groeten, Jan. Lidnr.145
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat minder licht bij het wegrijden is te wijten aan het aanslaan van de luchtpomp(PAIR)prestige schreef : Jeroen , voorheen had ik ook een 960 3.0 automaat en ik moet je gelijk geven , die had daar nooit last van.
Dat van minder licht a/d koplampen bij het wegrijden/hikje is me nog niet opgevallen.
Wat me wel opvalt is dat hij bij een koudstart/vertrek de eerste kilometer bijzonder sloom is , iets wat de 960 3.0 automaat ook niet had , maar ja mischien valt dat niet op door de automaat
die dat als het ware "uitvlakt".
Je hoort hem gaan brommen met dat je wegrijdt...
Mvg Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vergeet ook niet dat de compressie van deze blokken erg hoog is. 10,7 op 1. Dat is heel hoog voor benzine. De 850's hebben 1 op 10,5 en een moderne Mercedes ook 1 op 10,5. 1 op 10,5 is toch wel de top maar onze 3 liter 6 cilinders hebben 1 op 10,7, de 2,5 liter 1 op 10,5. Ik weet het ook niet misschien dat het te maken heeft met de hoge compressie. Alle stekkers en sensoren zijn bij mijn motor inmiddels in topconditie en daar kan het niet aan liggen.
Zo ver mijn idee over de rillingen.
EDIT: bedenk ik mij net: op LPG heeft mijn 960 geen last van rillingen. Het octaangetal van LPG is echter ongeveer 105 dus die rilling zou inderdaad misschien verband kunnen hebben met de hoge compressie.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik zou eens een keer 98 kunnen tanken om te proberen of het verschil maakt.robertm schreef : EDIT: bedenk ik mij net: op LPG heeft mijn 960 geen last van rillingen. Het octaangetal van LPG is echter ongeveer 105 dus die rilling zou inderdaad misschien verband kunnen hebben met de hoge compressie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ja het is die dan toch.
Ik bedoelde Mariakerke/Wondelgem.
Hij is vrachtwagenschauffeur.Heeft terug een Mercedes gekocht.
Groeten,
Didier
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zou je dan twee of drie keer achter elkaar moeten doen.Eric Bakker schreef :
Ik zou eens een keer 98 kunnen tanken om te proberen of het verschil maakt.robertm schreef : EDIT: bedenk ik mij net: op LPG heeft mijn 960 geen last van rillingen. Het octaangetal van LPG is echter ongeveer 105 dus die rilling zou inderdaad misschien verband kunnen hebben met de hoge compressie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Waarom denk je dat? Als ik de tank (bijna) leeg rijdt, moet één tank toch voldoende zijn, het gaat dacht ik om de actuele verbranding van de brandstof.Michael Oud schreef :
Dat zou je dan twee of drie keer achter elkaar moeten doen.Eric Bakker schreef : Ik zou eens een keer 98 kunnen tanken om te proberen of het verschil maakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.