Motorloop 960 van 1995

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 22:57 #1229953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic trilling
Jeroen , voorheen had ik ook een 960  3.0 automaat en ik moet je gelijk geven , die had daar nooit last van.
Dat van minder licht a/d koplampen bij het wegrijden/hikje is me nog niet opgevallen.
Wat me wel opvalt is dat hij bij een koudstart/vertrek de eerste kilometer bijzonder sloom is , iets wat  de 960 3.0 automaat ook niet had , maar ja mischien valt dat niet op door de automaat
die dat als het ware "uitvlakt".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 23:03 #1229955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mariakerke
Neen Didier , ik kocht hem van iemand in Wondelgem bij Gent.
De eerste eigenaar kocht hem bij Volvo dealer  "Laenen" in Mechelen , wat nu Volvo Vermant geworden is.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2009 23:06 #1229957 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic NGK bougies.
Zeker als je op gas rijdt is de tip van Thijs de enige juiste. Ook mijn 3.0 had daar last van met de originele volvo bougies. Op aanraden van mijn gasboer NGK bougies erin en het fenomeen is volledig verdwenen. Voor het stoplicht stationair merk ik alleen aan de toerenteller dat er een motor draait. En geen inhouden bij het wegrijden meer.
Groeten, Jan. Lidnr.145

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2009 16:20 #1230020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

prestige schreef : Jeroen , voorheen had ik ook een 960  3.0 automaat en ik moet je gelijk geven , die had daar nooit last van.
Dat van minder licht a/d koplampen bij het wegrijden/hikje is me nog niet opgevallen.
Wat me wel opvalt is dat hij bij een koudstart/vertrek de eerste kilometer bijzonder sloom is , iets wat  de 960 3.0 automaat ook niet had , maar ja mischien valt dat niet op door de automaat
die dat als het ware "uitvlakt".

Dat minder licht bij het wegrijden is te wijten aan het aanslaan van de luchtpomp(PAIR)
Je hoort hem gaan brommen met dat je wegrijdt...
Mvg Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2009 19:09 #1230039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik gemerkt heb
met de 3 liter 6 in lijn motoren is dat ze gevoelig zijn voor (in afnemende belangrijkheid): juiste stekkers kort daarop gevolgd door juiste bougies en minder een schoon gasklephuis. Stekkers, stekkers, stekkers en nog eens stekkers. Opvallend bij de 850's, de 5 cilinders, is dat het gasklephuis en de CIS klep gevoeliger zijn voor een strak stationaire loop. Zoek maar eens op het 850 forum, het staat er bol van. De 6 cilinders hebben daar minder last van, maar ja, ze hebben 1 cilinder meer en dat scheelt wel. Ooit een 8 cilinder op 7 cilinders horen lopen? Het verschil is niet zo groot. Daarentegen loopt een 4 cilinder op drie poten erbarmelijk slecht.
Vergeet ook niet dat de compressie van deze blokken erg hoog is. 10,7 op 1. Dat is heel hoog voor benzine. De 850's hebben 1 op 10,5 en een moderne Mercedes ook 1 op 10,5. 1 op 10,5 is toch wel de top maar onze 3 liter 6 cilinders hebben 1 op 10,7, de 2,5 liter 1 op 10,5. Ik weet het ook niet misschien dat het te maken heeft met de hoge compressie. Alle stekkers en sensoren zijn bij mijn motor inmiddels in topconditie en daar kan het niet aan liggen.
Zo ver mijn idee over de rillingen.
EDIT: bedenk ik mij net: op LPG heeft mijn 960 geen last van rillingen. Het octaangetal van LPG is echter ongeveer 105 dus die rilling zou inderdaad misschien verband kunnen hebben met de hoge compressie.
Robert

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2009 20:03 #1230047 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic 98

robertm schreef : EDIT: bedenk ik mij net: op LPG heeft mijn 960 geen last van rillingen. Het octaangetal van LPG is echter ongeveer 105 dus die rilling zou inderdaad misschien verband kunnen hebben met de hoge compressie.

Ik zou eens een keer 98 kunnen tanken om te proberen of het verschil maakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2009 08:45 #1230091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik bedoelde
Dag Jef,
 ja het is die dan toch.
Ik bedoelde Mariakerke/Wondelgem.
Hij is vrachtwagenschauffeur.Heeft terug een Mercedes gekocht.
Groeten,
Didier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2009 16:26 #1230116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemd
het vreemde wil dat, nu ik er dankzij deze topic weer eens op let, het vrijwel verdwenen is en inderdaad op LPG zich helemaal niet voordoet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 11:21 #1230269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 keer

Eric Bakker schreef :

robertm schreef : EDIT: bedenk ik mij net: op LPG heeft mijn 960 geen last van rillingen. Het octaangetal van LPG is echter ongeveer 105 dus die rilling zou inderdaad misschien verband kunnen hebben met de hoge compressie.

Ik zou eens een keer 98 kunnen tanken om te proberen of het verschil maakt.

Dat zou je dan twee of drie keer achter elkaar moeten doen.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 12:11 #1230277 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic tanken

Michael Oud schreef :

Eric Bakker schreef : Ik zou eens een keer 98 kunnen tanken om te proberen of het verschil maakt.

Dat zou je dan twee of drie keer achter elkaar moeten doen.

Waarom denk je dat? Als ik de tank (bijna) leeg rijdt, moet één tank toch voldoende zijn, het gaat dacht ik om de actuele verbranding van de brandstof.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC