Motorloop 960 van 1995
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de tank bijna leeg is, zit er dus nog wel wat in. Het is mij ook maar verteld hoor.Eric Bakker schreef :
Waarom denk je dat? Als ik de tank (bijna) leeg rijdt, moet één tank toch voldoende zijn, het gaat dacht ik om de actuele verbranding van de brandstof.Michael Oud schreef :
Dat zou je dan twee of drie keer achter elkaar moeten doen.Eric Bakker schreef : Ik zou eens een keer 98 kunnen tanken om te proberen of het verschil maakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat ben ik wel met je eens, alleen vraag ik mij af of dat merkbaar is.Michael Oud schreef : Als de tank bijna leeg is, zit er dus nog wel wat in. Het is mij ook maar verteld hoor.
In een geval als dit rijd ik zolang mogelijk door, dus zeg tot er nog 5 liter in zit. Dan gooi ik er 70 liter bij. Dan heb ik een mengsel van 5*95RON en 70*98RON, volgens mijn rekenmachine dus een mengsel van 97,8. Maar dat is geen 98, dat geef ik toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een mailtje met de vroegere eigenaar bevestigd dus dat nog geen 1000 km geleden er nieuwe bougies (ontstekingskaarsen in mooi Nederlands !) geplaatst zijn.
Ik heb zo een vermoeden dat het te maken zou kunnen hebben met de atmosferische omstandigheden ?
Op 5 maart komt het moment van de waarheid ; dan staat hij op gas (Prins VSI met Valve care automatische klepsmering)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn er ook benzine rijders die een positieve ervaring hebben met NGK bougies? En waar kan ik die dingen eventueel halen? Mijn 3.0l siddert namelijk ook af en toe en ik ben in de veronderstelling dat het erger wordt. Hoewel anderen mij voor gek verklaren en zeggen dat ze niets 'voelen' .. Misschien wordt het veroorzaakt door vieze injectoren? Maar vooralsnog gooi ik het op de bougies.jsnijder schreef : Zeker als je op gas rijdt is de tip van Thijs de enige juiste. Ook mijn 3.0 had daar last van met de originele volvo bougies. Op aanraden van mijn gasboer NGK bougies erin en het fenomeen is volledig verdwenen. Voor het stoplicht stationair merk ik alleen aan de toerenteller dat er een motor draait. En geen inhouden bij het wegrijden meer.
Groeten, Jan. Lidnr.145
Groet,
Jan-Willem
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan. Lidnr.145
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oké,jsnijder schreef : Bij een goeie auto-onderdelenhandel kun je de NGK bougies kopen. Er zijn zelfs hele mooie folders over welke NGK's bij welke toepassing. Ik zal van de week eens kijken welk type ik erin heb, het doosje met het type ligt nog in mijn dashbordkastje.
Groeten, Jan. Lidnr.145
Bedankt alvast.
Groet,
Jan-Willem

- Marco
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Jan-Willem
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Kijk even op hun site welk type jij nodig hebt voor rijden op benzine. Mijn ervaring is i.i.g. dat de zespitter veel mooier en gelijkmatiger loopt met deze bougies dan met de door Volvo gemonteerde bougies. Dit is dan ook een van de weinige zaken die niet origineel zijn en toch beter.
Ik heb nog even snel op hun site gekeken: de BCPR6ES geven ze op voor rijden op benzine en de BCPR7EIX voor rijden op gas. Maar het eerste type doet het bij mij heel goed op gas. Wellicht volgende keer die andere eens proberen.
Groeten, Jan.