Motorloop 960 van 1995

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 13:32 #1230290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verteld

Eric Bakker schreef :

Michael Oud schreef :

Eric Bakker schreef : Ik zou eens een keer 98 kunnen tanken om te proberen of het verschil maakt.

Dat zou je dan twee of drie keer achter elkaar moeten doen.

Waarom denk je dat? Als ik de tank (bijna) leeg rijdt, moet één tank toch voldoende zijn, het gaat dacht ik om de actuele verbranding van de brandstof.

Als de tank bijna leeg is, zit er dus nog wel wat in. Het is mij ook maar verteld hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 13:50 #1230292 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Mengen

Michael Oud schreef : Als de tank bijna leeg is, zit er dus nog wel wat in. Het is mij ook maar verteld hoor.

Dat ben ik wel met je eens, alleen vraag ik mij af of dat merkbaar is.
In een geval als dit rijd ik zolang mogelijk door, dus zeg tot er nog 5 liter in zit. Dan gooi ik er 70 liter bij. Dan heb ik een mengsel van 5*95RON en 70*98RON, volgens mijn rekenmachine dus een mengsel van 97,8. Maar dat is geen 98, dat geef ik toe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 15:14 #1230295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Och
Tsja, t maakt mij niet uit, ik rijd altijd op 98.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2009 22:10 #1230359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ron 98
De laatste 2 tankbeurten heb ik ook 98 getankt met het idee dat hij nou niet meer zou sidderen in stationairloop maar buiten meer vermogen maakt dat dus helemaal geen verschil uit.
Een mailtje met de vroegere eigenaar bevestigd dus dat nog geen 1000 km geleden er nieuwe bougies (ontstekingskaarsen in mooi Nederlands !) geplaatst zijn.
Ik heb zo een vermoeden dat het te maken zou kunnen hebben met  de atmosferische omstandigheden ?
Op 5 maart komt het moment van de waarheid ; dan staat hij op gas (Prins VSI met Valve care automatische klepsmering)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2009 22:26 #1230718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NGK ,-> benzine?

jsnijder schreef : Zeker als je op gas rijdt is de tip van Thijs de enige juiste. Ook mijn 3.0 had daar last van met de originele volvo bougies. Op aanraden van mijn gasboer NGK bougies erin en het fenomeen is volledig verdwenen. Voor het stoplicht stationair merk ik alleen aan de toerenteller dat er een motor draait. En geen inhouden bij het wegrijden meer.
Groeten, Jan. Lidnr.145

Zijn er ook benzine rijders die een positieve ervaring hebben met NGK bougies? En waar kan ik die dingen eventueel halen? Mijn 3.0l siddert namelijk ook af en toe en ik ben in de veronderstelling dat het erger wordt. Hoewel anderen mij voor gek verklaren en zeggen dat ze niets 'voelen' .. Misschien wordt het veroorzaakt door vieze injectoren? Maar vooralsnog gooi ik het op de bougies.
Groet,
Jan-Willem 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2009 23:03 #1230732 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Bij een goede auto-onderdelenhandel.
Bij een goeie auto-onderdelenhandel kun je de NGK bougies kopen. Er zijn zelfs hele mooie folders over welke NGK's bij welke toepassing. Ik zal van de week eens kijken welk type ik erin heb, het doosje met het type ligt nog in mijn dashbordkastje.

Groeten, Jan. Lidnr.145

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 07:25 #1230761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Type

jsnijder schreef : Bij een goeie auto-onderdelenhandel kun je de NGK bougies kopen. Er zijn zelfs hele mooie folders over welke NGK's bij welke toepassing. Ik zal van de week eens kijken welk type ik erin heb, het doosje met het type ligt nog in mijn dashbordkastje.
Groeten, Jan. Lidnr.145

Oké,
Bedankt alvast.
Groet,
Jan-Willem 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 15:03 #1230810 door Marco
Beantwoord door Marco in topic BCP6ES
NGK geeft in de op hun site geplaatste catalogus aan, dat voor wagens op gas een type kouder zou moeten worden gebruikt. Dan zou je op BCP7ES uitkomen voor onze 6-cilinders. Hier lopen ze echter niet mooi op. De elektrode wordt niet heet genoeg en je krijgt afzettingen bij langdurig constante motorbelastingen. Als je bijvoorbeeld langer op de snelweg constant 120 rijdt. Ga je dan weer over op meer wisselden belastingen en toerentallen, resulteert dit in schokkerige oppakken. Lijkt een beetje op een tweetakt welke je af en toe ook moet schoonbranden als je niet pittig genoeg rijdt. Maar goed BCP6ES voor de 6-cilindermotoren op LPG en BP6ES voor de ongeblazen 4-cilindermotoren op LPG.  Je kunt ook nog de R-varianten van deze bougies tegenkomen. Dit zijn types met een massieve koperkern. Zijn echter aanzienlijk duurder en dit doet juist te niet wat je wilt bereiken met de NGK's. Doordat de gewone niet al te duur zijn kun je ze bij elke buurt zonder schuldgevoel vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 15:37 #1230813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen gas
Ik rijd niet op gas. Hebben die NGK bougies dan ook zin?
Groet,
Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 16:22 #1230817 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic NGK.
De bougies die ik erin heb zitten van NGK zijn van het type BCPR6ES. Ik rijd op gas.
Kijk even op hun site welk type jij nodig hebt voor rijden op benzine. Mijn ervaring is i.i.g. dat de zespitter veel mooier en gelijkmatiger loopt met deze bougies dan met de door Volvo gemonteerde bougies. Dit is dan ook een  van de weinige zaken die niet origineel zijn en toch beter.
Ik heb nog even snel op hun site gekeken: de BCPR6ES geven ze op voor rijden op benzine en de BCPR7EIX voor rijden op gas. Maar het eerste type doet het bij mij heel goed op gas. Wellicht volgende keer die andere eens proberen.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD