benzine 98 RON
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarom tank ik bij voorkeur BP.

Gr. A
- V700 register
- Nieuw lid
-

duitsland heeft sinds jaar en dag ook altijd euro 91 gehad... normal Benzin 91 octaan. koste ook 11 cent minder als euro 95. maar sinds eind 2008 is het allemaal euro 95 geworden....
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Volgens voorschrift van Volvo zou ik voor de 745 met B200ET 98 moeten tanken,terwijl voor de 780 met B230FT dan weer 95 is voorgeschreven.
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Normaal gesproken geen probleem, want voor het starten op benzine is RON 95 voldoende. Stel echter dat ik mijn computer eens wil resetten en opnieuw wil inleren op benzine, dan is het ook handig dat ik zonder gevaar voor motorschade flink kan doortrappen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
heeeel apart...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lees toch echt regelmatig op dit forum, door mensen die er volgens mij verstand van hebben, dat je met opgevoerde turbodruk RON98 moet tanken. Ik heb overigens een B230FK, die standaard op ongeveer 0,35 bar staat. Ik kan me voorstellen dat niet zo zeer de absolute turbodruk maatgevend is, als wel de verhoging van de turbodruk.Jeroen schreef : Dat is wel gewijzigd dan? want voor een 740 B230FT uit 1990 met 1 bar turbodruk zou zelfs RON 91 voldoende zijn als je het boekje leest.
heeeel apart...
- V700 register
- Nieuw lid
-
als je (bij de 850 T5 dan) een rollenbank test doet met 98 en met 95 scheelt dit bijna 20 pk
het betekent niet dat je er niet op kan rijden het scheelt vermogen en het verbruik op 95 ligt hoger
nou verbruikt mijn T5je toch als genoeg zal dan op 95 wel helemaal een ramp zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Scorpio29GLX schreef : bp heeft inderdaad nog RON 98... shell noemt een mix van rotzooi V-Power....ooit in nederland 100 octaan, daarna werd het 97 RON, daarna de 95 die wij altijd al kennen. is en blijft gewoon euro 95 met een extratje. waarvoor je dik meer betaald.....en dan aangeven dat het beter voor het milieu is...........
duitsland heeft sinds jaar en dag ook altijd euro 91 gehad... normal Benzin 91 octaan. koste ook 11 cent minder als euro 95. maar sinds eind 2008 is het allemaal euro 95 geworden....
Klopt, je hebt hier nu euro 95 en 98, zonder prijsverschil, en euro 100.
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-