Hoog verbruik 740 GL 1985
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Dat verklaart natuurlijk niet een verschil tussen gas en bezine.
Dat afstelmoment onsteking tussen gas en benzine heb ik vaker gehoord, ook over een amerikaans ford v8 (+- 5.6 liter).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
1x gle 1986 op gas 1 op 6 (alleen stad en zware aanhangwagens en planken) wel automaat zuipt altijd wat meer.
1x gle 1985 automaat 1 op 8 normaal gebruik ongeveer 135 km op de snelweg en 1 op 7 met de airco aan.
1x gl op gas schakel 1984 1 op 10-12 met 135 km/h wel langere overbrenging dus weinig toeren bij hogere snelheid.
1x 940 turbo 96 1 op 8-9 bij 140 km/h
maar vooral de eerste paar duizend kilometers bijna iedere 2 weken aan de co 2 meter omdat het membraam wat rekt.
laatse was die van 85 na 1100 km stond de co 2 al bijna op 6. (gevaarlijk kan backfire geven)
dus regelmatig co controleren en wat ik hier lees is niet gezond zoals 7 tiende procent je co 2 moet tussen de anderhalf en 2 procent zijn anders mengsel te arm en jij ook (portemonee).
en sorry maar de komma toets doet het niet meer :}
groet will
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik trek altijd rustig door, schakel bij +/- 3500 RPM waarna hij terugvalt net boven het max koppel op ~2500 RPM.
Lijkt mij het meest efficient zo ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
@leandres wat zijn jouw CO waarden?
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
dus het verloop van je klepspeling heeft niets met de co 2 waarde van doen .
je kleppen kunnen ook verbranden met een goede speling.
co 2 staat standaard voor deze baksteen op 1% maar omdat het een oude baksteen is kun je beter anderhalf tot 2 aanhouden loopt ie heel mooi op.
en beter 1 km minder per liter gas als 200.000 minder met je kop :}
arm mengsel sloopt je kleppen.
heb je mischien jaren alleen op gas gereden ??
zoja dan is je carburateur waarschijnlijk vervuild
ik rijd 1x per week op benzine naar mijn werk zodat ie schoon blijft en als het nodig mocht zijn ik kan omschakelen op benzine.
ps mijn gl is ook een carburateur en is echt zuinig ik denk toch toe aan een nieuwe carburateur sorry:{
groet will
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als antwoord op je oorspronkelijke vraag, is dus je verbruik niet zo raar. Alle kleine beetjes helpen nog steeds, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Wat de discussie over koppen betreft, wil ik nog een inkoppertje meegeven:
ik heb al meer dan 2 ton geen kleppen hoeven stellen, omdat ik er de laatste keer een turbokop op heb gezet (bij onze onvolprezen koppendokter..
Suc6
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat lijkt me het oude rijden. Ik schakel op tussen 2000 en 2500 toeren. En het beste is om zo snel mogelijk op snelheid te komen.Leandres schreef : Ik trek altijd rustig door, schakel bij +/- 3500 RPM waarna hij terugvalt net boven het max koppel op ~2500 RPM.
Lijkt mij het meest efficient zo ?
groetjes
Mathy