Hoog verbruik 740 GL 1985

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2011 21:49 #1320411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn auto heeft een OMVL
Mijn auto heeft een OMVL systeem, start direct op gas (carburateur) ik verbruik dus 0,0 benzine. Des te meer LPG ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2011 22:17 #1320413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In dag geval
In dat geval lijkt me de tip van Rolf om de ontsteking wat eerder te zetten zeer de moeite om te proberen. En uiteindelijk is het toch nog een stuk goedkoper rijden dan op normale benzine zeker als je ook geen belasting betaalt. Een dieselmotor plaatsen is ook een optie, alleen vraagt dat ook wel een behoorlijke investering als je een goede gereviseerde wilt. En die ouderwetsere diesels zijn ook geen wonder van zuinigheid, volgens mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • laurens linssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 10:05 #1320428 door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Zuinigste
Ik heb mij ooit later vertellen dat een Volvo 240-740 relatief zuinig rijdt tot een snelheid van 110 km per uur. Dat is de maximumsnelheid in Zweden. Daarboven worden ze onevenredig minder zuinig. Of dat een broodje aap is weet ik niet. Het klinkt wel aannemelijk.
Dat verklaart natuurlijk niet een verschil tussen gas en bezine.
Dat afstelmoment onsteking tussen gas en benzine heb ik vaker gehoord, ook over een amerikaans ford v8 (+- 5.6 liter).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 10:38 #1320429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen tips maar klopt niet
mijn auto's rijden 1 op 10/11 niets aan de ontsteking gedaan. 0,7% CO bij stationair en 0,3 % op toeren. Je hebt toch geen automaat he?
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 11:07 #1320432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi
hoi nou gaan we
1x gle 1986 op gas 1 op 6 (alleen stad en zware aanhangwagens en planken) wel automaat zuipt altijd wat meer.
1x gle 1985 automaat 1 op 8 normaal gebruik ongeveer 135 km op de snelweg en 1 op 7 met de airco aan.
1x gl op gas schakel 1984 1 op 10-12 met 135 km/h wel langere overbrenging dus weinig toeren bij hogere snelheid.
1x 940 turbo 96 1 op 8-9 bij 140 km/h
maar vooral de eerste paar duizend kilometers bijna iedere 2 weken aan de co 2 meter omdat het membraam wat rekt.
laatse was die van 85 na 1100 km stond de co 2 al bijna op 6. (gevaarlijk kan backfire geven)
dus regelmatig co controleren en wat ik hier lees is niet gezond zoals 7 tiende procent je co 2 moet tussen de anderhalf en 2 procent zijn anders mengsel te arm en jij ook (portemonee).
en sorry maar de komma toets doet het niet meer :}
groet will
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 11:08 #1320433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee ik heb gewoon een
Nee ik heb gewoon een schakelauto.
Ik trek altijd rustig door, schakel bij +/- 3500 RPM waarna hij terugvalt net boven het max koppel op ~2500 RPM.
Lijkt mij het meest efficient zo ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 11:11 #1320434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet gezond
Dank voor de waarschuwing maar de klepspeling is de laatste 60.000km niet meer verlopen dan is er toch niets aan de hand?
@leandres wat zijn jouw CO waarden?
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 11:38 #1320436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klepstellen
op gas zou je eigenlijk iedere 10.000 en zeker op de 20.000 kleppen moeten stellen(nakijken) is belangrijk als je een ton of 2-3 met je kop wilt doen :}
dus het verloop van je klepspeling heeft niets met de co 2 waarde van doen .
je kleppen kunnen ook verbranden met een goede speling.
co 2 staat standaard voor deze baksteen op 1% maar omdat het een oude baksteen is kun je beter anderhalf tot 2 aanhouden loopt ie heel mooi op.
en beter 1 km minder per liter gas als 200.000 minder met je kop :}
arm mengsel sloopt je kleppen.
heb je mischien jaren alleen op gas gereden ??
zoja dan is je carburateur waarschijnlijk vervuild
ik rijd 1x per week op benzine naar mijn werk zodat ie schoon blijft en als het nodig mocht zijn ik kan omschakelen op benzine.
ps mijn gl is ook een carburateur en is echt zuinig ik denk toch toe aan een nieuwe carburateur sorry:{
groet will

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 14:08 #1320440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Suggestie..
ik heb net mijn <a href="/node/32493#comment-208193">LPGbougie-draadje</a> weer geupdate. Misschien toch de moeite waard?
Als antwoord op je oorspronkelijke vraag, is dus je verbruik niet zo raar. Alle kleine beetjes helpen nog steeds, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
 
Wat de discussie over koppen betreft, wil ik nog een inkoppertje meegeven:
ik heb al meer dan 2 ton geen kleppen hoeven stellen, omdat ik er de laatste keer een turbokop op heb gezet (bij onze onvolprezen koppendokter..:-) met mijn eigen (nonturbo) nokkenas. Deze harde kleppen en zetels betalen hun relatief hoge prijs dus dubbel en dwars terug.
Suc6

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 00:06 #1320495 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Het oude rijden
Hallo Leandres

Leandres schreef : Ik trek altijd rustig door, schakel bij +/- 3500 RPM waarna hij terugvalt net boven het max koppel op ~2500 RPM.
Lijkt mij het meest efficient zo ?

Dat lijkt me het oude rijden.  Ik schakel op tussen 2000 en 2500 toeren.  En het beste is om zo snel mogelijk op snelheid te komen.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD