help hij start niet meer, en ik mis em na een dag al heel erug! wie kan me tips geven? the continuing story aangepast

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 21:21 #1200913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik niet, denk ik.

Wytze schreef : Gezellig een rondje om het industrieterrein al slepende achter een ANWB wagen. Zou Routemobiel dat ook doen?

Ik niet denk ik, want dat vind mijn automaat niet zo leuk.
De druk op het brandstofsysteem moet ergens rond de 3 bar zijn, toch?
Hoeveel liter per minuut is dat, als ik de brandstofleiding lostrek en in een oude cola-fles hang? Stel dat mijn drukregelaar bovenop de benzinerail defect is, dan zou ik toch geen startproblemen hebben?Vanmiddag stond ik weer 6 minuten te klooien.Brandstofpomprelais is overigens uit 1999 en werkt naar behoren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 16:43 #1201022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garage denkt ook......
Dat het de benzine pomp is en er zit er inderdaad maar een in.
Onsteking is gecontroleerd door de garage en in orde bevonden.
Pomp kost een lieve duit maar alla, nu maar hopen dat het ze lukt om hem voor morgen middag in orde te krijgen moet een week naar het noorden van het land en de fiat die ik nu rijdt is slecht voor mij, hij rijdt veel te hard!!
Bedankt voor de weetjes als: niet kunnen starten van de LPI op gas en bevestigingen van mijn verdenkingen van de benzine pomp.
Er zit in de tank in ieder geval nog tien liter want dat was het eerste wat ik had geprobeerd, meestal merk je dat de benzine tank leeg is want dan houdt ie de eerste kilometer op benzine bij vragen van vermogen in en dat deed ie nu niet.

ik houd jullie op de hoogte

Remco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 17:03 #1201025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedenk me net......
dat ik dit probleem misschien wel aan had kunnen zien komen......

sinds ik de auto heb moet ik vrij lang doorstarten om hem aan te laten staan, een tel of 5-8 duurde het wel.

Als nu de pomp al niet zo goed was kan het zijn dat de brandstof druk uit de leiding verdween en er dus benzine uit de tank naar voren moest worden gepompt alvorens hij aansloeg.
 aangezien de afstand van de tank naar de motor bij onze bakstenen best groot is  duurt dat wel een paar tellen.

maar ja achteraf......
 Wat denken jullie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 18:10 #1201029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hetzelfde.

r.degoederen schreef : Wat denken jullie?

Ik denk hetzelfde als jij. Bij mij duurt het (soms) erg lang voor ie aanslaat.Ik denk dat mijn pomp het soms wel, soms niet doet, maar dat ligt dus niet aan het brandstofpomprelais, die tikt bij het op contact zetten en de keren dat de auto dan start, hoor ik de pomp lopen, dus....... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 18:15 #1201030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus.........
1 + 1 = 2

duurt het starten lang laat je brandstof pomp nakijken....!?!?!?

remco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 18:37 #1201033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stille hoop.
Ik heb nog de stille hoop dat het een terugslagklepje is of een rot filter, waardoor alle peut weer de tank in loopt, maar ik ben echt soms 20 startpogingen verder (en 10 minuten) eer hij aanslaat.
Weet je al wat dit grapje gaat kosten? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 19:50 #1201044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 2 veel
<h5>195 euri voor de pomp, en dan nog de tank onder de auto vandaan pomp demonteren en monteren.</h5>&#160;
ik reken toch op een eurotje of 350 maar ja dat hoort er bij
stil staan wordt je ook niet blij van en de wegenwacht kan er ook niets aan doen
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 19:56 #1201047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic filter en klep
mijn brandstof filter onder de auto is vorig jaar vervangen en dat deed niets met eerder of later starten, een teruslag klep zal wel in de pomp zitten want het is onnodig duur om die elders in te bouwen
&#160;
sterker nog heb een tijdje in afsluiters en pompenhandel gezeten en het zal mij niets verbazen als de pompen in de tanks membraam pompjes zijn die zijn namelijk explosie veilig en relatief goedkoop. Deze membraam pompen sluiten indien ze goed functioneren automatisch af. gaatje in het membraam na 10 jaar is niet raar, eerst lekken en slechter pompen, daarna scheur in membraam en niet voldoende druk meer om voldoende brandstof op te pompen om de motor te laten draaien.
&#160;
raargenoeg doet ie van jouw het blijkbaar soms wel, of heb je een dampgas installatie waarop die na verloop van tijd overslaat?
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2008 20:04 #1201048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.
Ik heb een Vialle LPi systeem, wat op benzine start en daar een kilometer of anderhalf op rjdt, alvorens over te schakelen.
Gek genoeg is het zo, dat als ik op benzine rondrijd, ik hem vol op zijn staart kan trappen en er niets mis lijkt. Ik reed vorige week nog 160 op de A75 richting Parijs, op benzine, geen probleem. Maar daarna tanken was wel een probleem. Althans, het tanken niet, maar starten daarna.
Het is net of de leidingen helemaal leeglopen als hij stilstaat.Dat kan overigens best kloppen met het feit dat ik de brandstofslang op de injectorrail (dat stukje van 15 cm aan het begin) gisteren ook heb vervangen en rekende op een verse benzine douche, maar met één drupje was het over. Ik neem toch aan dat dat ding onder druk moet blijven staan. De auto had een uur ervoor nog gereden.(op gas, dat wel)
Ik ga eens op zoek naar revisie mogelijkheden voor de pomp en eens zien of ik ergens een membraan kan vinden. 

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-05-2008 23:56 #1201229 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tank hoeft er echt niet onder vandaan
Je kunt van bovenaf de gehele vlotter/pomp unit er uit halen.
Is een uurtje, max 2 werk.
Pomp is iets goedkoper hoor.
Maar ja het blijft een vervelend grapje. Je handen stinken naar de benzine en je moet de zaak weer 100% dicht zien te krijgen. Dat is gewoon lastig.
Goodluck!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC