help hij start niet meer, en ik mis em na een dag al heel erug! wie kan me tips geven? the continuing story aangepast
- V700 register
- Nieuw lid
-
vanmiddag na het tanken(LPG) wilde ik wegrijden, handrem vergeten afgeslagen en nu wil ie niet meer starten
als ik em even met rust laat slaat ie nog een keer over om vervolgens geen kik meer te geven,
polen er af gehad maar dat hielp niet hij is nu afgevoerd maar volgende week heb ik hem erg hard nodig
Nogmaals als ik em even laat staan geeft ie even een teken van leven maar daarna niets heb geprobeerd de gas computer op benzine te zetten maar dat geeft geen verschil
ik zelf denk aan het brandstof relais aangezien ie als ie een beetje afkoeld wel een tikkie geeft
wie kan er een diagnose stellen!!!!!! damn ik baal hiervan hij heeft me in drie jaar niet laten staan en nu juist voor een drukke week met sollicitatie gesprekken houdt ie er mee op!
kortom wie kan mij helpen???!!
Remco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Indien wel automaat, heel stomme reden: staat hij wel in de P? Kan in dat geval ook de schakelaar in de bak zijn, die DENKT dat hij niet in de P staat.
Volgende mogelijkheid: accu dood (omdat er na even wachten weer wat leven komt), of misschien de massakabel los van het blok. Accu doormeten dus, en ook even de aansluitingen aan de startmotor controleren.
- V700 register
- Nieuw lid
-

voor de duidelijkheid.. motor draait rond, gas pomp in tank loopt omschakelen naar benzine doet het.
als ik even wachtte tussen de startbeurten gaf ie even een kik alsof ie aan zou slaan op het normale moment(na even starten ivm gascomputer), echter na dat ene teken van leven hield ie weer op met tekenen van leven geven en stond de startmotor fijn het blok rond te draaien zonder enige overige kenmerken.
Ik verdenk nog steeds de brandstof toevoer aangezien mijn lpi altijd op benzine moet starten.

Zou eigenlijk naast de ecu en evt een versprongen distributie riem(nog geen 75k oud)niets anders kunnen bedenken. Misschien de luchtmassa meter of zo iets?

Ik houd me aanbevolen voor tips want die kan ik dan met de garage bespreken maandag aanstaande.
groet en bij voorbaat dank

remco
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Een LPI start altijd op benzine en als dat niet werkt kom je dus nooit weg.
Die "kik" die de motor geeft kan doordat er een heel klein beetje benzine opgepompd is. Je zou eens het gasklephuis kunnen losmaken en tijdens het starten iets van remmenreiniger (in elk geval vluchtig en brandbaar) in het inlaatspruitstuk inspuiten. Heeft dat effect, dan weet je zeker dat het de benzine toevoer is.
ECU zou kunnen maar de kans lijkt me klein. Versprongen distributie komt niet zo snel voor. Je weet zeker dat de distributieriem niet heel toevallig gebroken is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Luchtmassameter kan een oorzaak zijn maar ook de benzinedrukregelaar of het contactslot ("hardwire" de 12V naar de bobine eens)
Ruk en rammel eens in/aan je zekeringkast en ralais.
Check de massakabel tussen blok en chassis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De mijne start ook na het doorsolderen van het relais en vervangen van het relais niet altijd even gemakkelijk.Dus, als ik het goed begrijp, is de in-tank pomp mogelijk de boosdoener?Ik zal het eens nakijken.Ik dacht zelf poreuze leidingen en mogelijk het ontbreken van een terugslagklep.Hein Wolda schreef : Dit zou heel goed de in-tank pomp zijn (jongere modellen hebben maar één pomp! i.t.t. de ouder modellen die er twee hebben), helaas heb ik dat een jaartje geleden ook gehad.
Ohja, een LPI start dus ECHT niet op gas? Dus met een lege benzine tank, ben je echt heel erg de sjaak, klopt dat?
Het staat zo stom als je zo stellig bent makkelijk een Volvo met een dikke 4 ton op de klok te durven kopen en iedereen ziet je vervolgens een kwartier lang ploeteren om hem te starten......
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Of je de staat van de in-tank benzinepomp kan controleren weet ik niet maar is een experimentje waard. Hoewel het in een recent ander draadje genoemde ventiel bij het filter wellicht mogelijkheden biedt.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Zelfde probleem heb ik gehad en bij mij was het gewoon het brandstofrelais. Die schakeld ook een gedeelte van de LPI installatie.
En neen starten doet ie pas op gas nadat je hem een paar km hebt gesleept in de versnelling.
Dat heb ik andere keer gedaan toen mijn Benz. pomp defect was. Gezellig een rondje om het industrieterrein al slepende achter een ANWB wagen. Zou Routemobiel dat ook doen?
Uiteindelijk schakelde hij over op LPI.
Ik heb hem toen maar gewoon de hele verdere dag laten draaien om thuis te komen. Toen nieuwe pomp er in en klaar was ie weer.