help hij start niet meer, en ik mis em na een dag al heel erug! wie kan me tips geven? the continuing story aangepast

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2008 22:42 #1065250 door V700 register
hellup
vanmiddag na het tanken(LPG) wilde ik wegrijden, handrem vergeten afgeslagen en nu wil ie niet meer starten
als ik em even met rust laat slaat ie nog een keer over om vervolgens geen kik meer te geven,
polen er af gehad maar dat hielp niet hij is nu afgevoerd maar volgende week heb ik hem erg hard nodig
Nogmaals als ik em even laat staan geeft ie even een teken van leven maar daarna niets heb geprobeerd de gas computer op benzine te zetten maar dat geeft geen verschil
ik zelf denk aan het brandstof relais aangezien ie als ie een beetje afkoeld wel een tikkie geeft
wie kan er een diagnose stellen!!!!!! damn ik baal hiervan hij heeft me in drie jaar niet laten staan en nu juist voor een drukke week met sollicitatie gesprekken houdt ie er mee op!
kortom wie kan mij helpen???!!
Remco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 10:05 #1200751 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja
Kan eigenlijk wel van alles zijn. Heb je een poging gedaan om 'm aan te slepen (niet bij een automaat!)? En startte hij daarmee wel?
Indien wel automaat, heel stomme reden: staat hij wel in de P? Kan in dat geval ook de schakelaar in de bak zijn, die DENKT dat hij niet in de P staat. 
Volgende mogelijkheid: accu dood (omdat er na even wachten weer wat leven komt), of misschien de massakabel los van het blok. Accu doormeten dus, en ook even de aansluitingen aan de startmotor controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 17:31 #1200775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic startmotor draait
De startmotor draait gewoon ,accu is niet leeg en ook extra spanning van starthulp geprobeerd.
 
voor de duidelijkheid.. motor draait rond, gas pomp in tank loopt omschakelen naar benzine doet het.
 als ik even wachtte tussen de startbeurten gaf ie even een kik alsof ie aan zou slaan op het normale moment(na even starten ivm gascomputer), echter na dat ene teken van leven hield ie weer op met tekenen van leven geven en stond de startmotor fijn het blok rond te draaien zonder enige overige kenmerken.
 Ik verdenk nog steeds de brandstof toevoer aangezien mijn lpi altijd op benzine moet starten.
 
Zou eigenlijk naast de ecu en evt een versprongen distributie riem(nog geen 75k oud)niets anders kunnen bedenken. Misschien de luchtmassa meter of zo iets?
 
Ik houd me aanbevolen voor tips want die kan ik dan met de garage bespreken maandag aanstaande.
groet en bij voorbaat dank
 
remco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 18:48 #1200780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontsteking ?
kan het zijn dat de ontsteking niet meer helemaal lekker is ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2008 21:11 #1200799 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Benzinepomp?
Dit zou heel goed de in-tank pomp zijn (jongere modellen hebben maar één pomp! i.t.t. de ouder modellen die er twee hebben), helaas heb ik dat een jaartje geleden ook gehad.
Een LPI start altijd op benzine en als dat niet werkt kom je dus nooit weg.
Die "kik" die de motor geeft kan doordat er een heel klein beetje benzine opgepompd is. Je zou eens het gasklephuis kunnen losmaken en tijdens het starten iets van remmenreiniger (in elk geval vluchtig en brandbaar) in het inlaatspruitstuk inspuiten. Heeft dat effect, dan weet je zeker dat het de benzine toevoer is.
ECU zou kunnen maar de kans lijkt me klein. Versprongen distributie komt niet zo snel voor. Je weet zeker dat de distributieriem niet heel toevallig gebroken is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 08:14 #1200825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Omdat hij zowel op benzine als gas raar doet moet je het volgens mij in de algemene hoek zoeken. 
Luchtmassameter kan een oorzaak zijn maar ook de benzinedrukregelaar of het contactslot ("hardwire" de 12V naar de bobine eens)
Ruk en rammel eens in/aan je zekeringkast en ralais.
Check de massakabel tussen blok en chassis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 12:10 #1200834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of???
Misschien is je benzine gewoon op?Dat is meestal de reden waarom een lpt op lpg niet meer wil starten.Even contact aan en de schakelaar op benzine zetten en kijken hoeveel er nog in zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 13:18 #1200845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus?

Hein Wolda schreef : Dit zou heel goed de in-tank pomp zijn (jongere modellen hebben maar één pomp! i.t.t. de ouder modellen die er twee hebben), helaas heb ik dat een jaartje geleden ook gehad.

De mijne start ook na het doorsolderen van het relais en vervangen van het relais niet altijd even gemakkelijk.Dus, als ik het goed begrijp, is de in-tank pomp mogelijk de boosdoener?Ik zal het eens nakijken.Ik dacht zelf poreuze leidingen en mogelijk het ontbreken van een terugslagklep.
Ohja, een LPI start dus ECHT niet op gas? Dus met een lege benzine tank, ben je echt heel erg de sjaak, klopt dat?
Het staat zo stom als je zo stellig bent makkelijk een Volvo met een dikke 4 ton op de klok te durven kopen en iedereen ziet je vervolgens een kwartier lang ploeteren om hem te starten...... 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 14:48 #1200859 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Ja, zonder benzine geen start mogelijk
Bij LPI kan je inderdaad op geen enkele manier starten op LPG. Het is me al twee keer overkomen dat ik iets te laks was met het op peil houden van de benzine. En vergis je niet, er wordt meer benzine gebruikt dan je zou verwachten.
Of je de staat van de in-tank benzinepomp kan controleren weet ik niet maar is een experimentje waard. Hoewel het in een recent ander draadje genoemde ventiel bij het filter wellicht mogelijkheden biedt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-05-2008 16:55 #1200876 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic In deze modellen is maar
een enkele brandstofpomp aanwezig die in de tank zit.
Zelfde probleem heb ik gehad en bij mij was het gewoon het brandstofrelais. Die schakeld ook een gedeelte van de LPI installatie.
En neen starten doet ie pas op gas nadat je hem een paar km hebt gesleept in de versnelling.
Dat heb ik andere keer gedaan toen mijn Benz. pomp defect was. Gezellig een rondje om het industrieterrein al slepende achter een ANWB wagen. Zou Routemobiel dat ook doen?
Uiteindelijk schakelde hij over op LPI.
Ik heb hem toen maar gewoon de hele verdere dag laten draaien om thuis te komen. Toen nieuwe pomp er in en klaar was ie weer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD