Distributieriem vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind het juist een uitdaging om te doen, je kan in ieder geval overal heel goed bij, dat is al een pré.
Blijf van mening dat als je de juiste documentatie hebt, een flinke dosis geduld en het juiste gereedschap je een heel end komt.
De riem zit niet ingewikkeld overal omheen gewonden en volgens mij hoef je er ook geen pulley af te halen.
Uiteraard neem ik jullie advies ter harte en ga me er eerst eens uitgebreid in verdiepen, alle tips zijn nogsteeds welkom:-)
Mvg Ben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn distributieriem bij de laatste APK (December 2008) weer laten vervangen,wat bij mijn 960 (helaas nog) om de 45.000 km moet. De kosten hiervan bedragen 130,- euro ( www.mijngarage.nl ) , maar dan wel met de garantie dat wanneer er iets misgaat, ik de schade kan reclameren bij de garage, ipv mijzelf voor het hoofd te slaan (had ik maar...het bekende verhaal...).Borderpatrol schreef : Om maar gelijk even met dit draadje me te liften.....
Ik heb redelijk wat sleutelervaring maar aan distributieriemen heb ik mn handen nog nooit gebrand, toch zou ik het graag willen doen en wel bij mn 960(B6254S)
Is dit te doen?moet ik de nokkenaspulley's vastzetten?heb ik speciaal gereedschap nodig?hoeveel lagers moeten er vervangen worden?enz.enz.
Alvast bedankt!
Ben
Voor 130,- euro zou ik het risico niet lopen
groet,
Mischa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weleens vaker via mijngarage wat laten doen maar beviel me idd goed!
Zal eens gaan kijken.
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-

- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Gr. Bouke
p.s. Ga nooit (ook niet als je het al vaker hebt gedaan) zomaar een auto starten waarvan je de riem hebt vervangen. Draai het de krukas eerst een paar keer rond om vast te stellen of je echt geen fout hebt gemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die prijs is gebaseerd op het vervangen van de riem EN alle spanrollen en de waterpomp bij een garage.
Mvg Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is dan inclusief waterpomp en nieuwe spanrollen, maar die behoeven niet iedere keer te worden vervangen. Dus idd een riem kost 50,- en dan arbeidsloon (een uurtje) dan kom je wel aan 130,-Borderpatrol schreef : Net ff uit laten rekenen, kom ik totaal in het ergste geval nog dik over de 400 euri.......
Maar goed,jij hebt een 960 uit 1995 met een andere vervangingsinterval,wellicht dat de spanrollen dan wel vervangen moeten worden.
Maar een waterpomp, dat hoeft dus niet,met een nieuwe riem komt er meer spanning op de pomp te staan waardoor deze <u>kan</u> gaan lekken,bij mij heb ik 'm toen niet laten vervangen en nu 45000 km later nog steeds geen lekkage.
groet,
Mischa