Distributieriem vervangen
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

weer even een vraagje. Ik krijg op mijn vraag om de hoeveel kilometers een distributieriem te vervangen totaal verschillende antwoorden. Die varieren van om de 60.000 km tot om de 120.000 km. Ik zit nu bijna op die 60.000 km en voordat ik de boel in de soep ga draaien...... jullie begrijpen me wel!
Eén van de antwoorden klinkt mij plausibel maar ik heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of het werkelijk zo is nl:
bij een 8 kleppen motor om de 120.000 km maar bij een 16 klepper om de 60.000 km omdat die er 'harder' aan moet trekken. Nu kan je natuurlijk denken, doe het gewoon dan weet je het zeker, maar ik heb helaas nog steeds geen geldboom in de tuin staan.....
Iemand een verstandig antwoord????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Staat er niet iets achter in je Owners Manual (Gebruikershandsboek) van de auto?Miquelangelo1969 schreef : Iemand een verstandig antwoord????
[edit] <a href=" new.volvocars.com/ownersdocs/1992/1992_9...940_8_1.html#service " target="_blank" title="Owners Manual">Hier staat 80.000 km bij de B230F. Wat heb jij?
Wij hebben hier op de site een <a href="/node/10190" target="_blank" title="Owners Manuals USA">pagina met links</a> naar deze Owners Manuals.
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl...spectie_75000_km.pdf
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/13079
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/?q=node/873
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

MvG
- Nieuw lid
-
Maar je hebt er voor jezelf dus het meeste aan, als je wel de basis hebt om zo'n klus op te pakken, in dat geval is de hulp van anderen (die je zeker gaat krijgen) net het zetje dat eht leuk maakt. Veel leuker dan wanneer een medelid de hele klus voor je uitvoert.
Sleuteldagen kan je vinden in de agenda: de eerstvolgende is zo uit mijn hoofd 27 april, bij Hooftman in Woerden, en verder staat in mei nog Nordicar op het programma. Vooraf opgeven is verplicht als je wilt klussen, en de onderdelen dien je bij het gastbedrijf te bestellen. In het geval van een distributieriem adviseer ik origineel Volvo, dat kan je ook aan het gastbedrijf vragen (bij Hooftman als dealer is dat uiteraard vanzelfsprekend).
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is hier iets op aan te vullen? Ik wil binnenkort ook m'n distributie vervangen en wil vervelende zaken graag voorkomen.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Let in ieder geval bij het vervangen erop, dat de bout van de waterpomp (of was het oliepomp?) mee vervangen wordt. Onder andere Mathy kan je vertellen, hoe vervelend het is als dat niet gebeurt, en hoe kostbaar de gevolgschade...
- Nieuw lid
-