Distributieriem vervangen

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 10:41 #1064829 door Miquel Engelen (GAST)
Distributieriem vervangen is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Hallo allemaal,
 
weer even een vraagje. Ik krijg op mijn vraag om de hoeveel kilometers een distributieriem te vervangen totaal verschillende antwoorden. Die varieren van om de 60.000 km tot om de 120.000 km. Ik zit nu bijna op die 60.000 km en voordat ik de boel in de soep ga draaien...... jullie begrijpen me wel!
Eén van de antwoorden klinkt mij plausibel maar ik heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of het werkelijk zo is nl:
bij een 8 kleppen motor om de 120.000 km maar bij een 16 klepper om de 60.000 km omdat die er 'harder' aan moet trekken. Nu kan je natuurlijk denken, doe het gewoon dan weet je het zeker, maar ik heb helaas nog steeds geen geldboom in de tuin staan.....
Iemand een verstandig antwoord????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 11:37 #1197698 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Opzoeken

Miquelangelo1969 schreef : Iemand een verstandig antwoord????

Staat er niet iets achter in je Owners Manual (Gebruikershandsboek) van de auto?
[edit] <a href=" new.volvocars.com/ownersdocs/1992/1992_9...940_8_1.html#service " target="_blank" title="Owners Manual">Hier staat 80.000 km bij de B230F. Wat heb jij?
Wij hebben hier op de site een <a href="/node/10190" target="_blank" title="Owners Manuals USA">pagina met links</a> naar deze Owners Manuals. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 11:41 #1197699 door V700 register

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 11:42 #1197700 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic B234F
Ik zal eens gaan kijken, wist niet dat dat er in kon of zou ztaan..... Btw, ik heb een B234F erin liggen.... 16v

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 13:39 #1197707 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In ieder geval
Let in ieder geval bij het vervangen erop, dat de bout van de waterpomp (of was het oliepomp?) mee vervangen wordt. Onder andere Mathy kan je vertellen, hoe vervelend het is als dat niet gebeurt, en hoe kostbaar de gevolgschade...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 14:05 #1197709 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Sleuteldag
Het klinkt als iets wat ik, als nieuwbakken Volvoist, niet zelf ga proberen.... Nu is sleutelen mij niet geheel onbekend maar dit gaat mij nét iets te ver om alleen te gaan doen. Is dit, ik ben naast Volvoist ook nog maar nét lid, iets wat je op een sleuteldag zou kunnen doen? Het zou mij erg gerust stellen als ik een paar deskundigen op mijn vingers zou hebben kijken....  En zo ja, wanneer zijn die sleuteldagen eigenlijk?
&#160;
MvG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 16:53 #1197714 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
Ja, in principe kan dat prima op een sleuteldag. Het is wel een klus voor wat gevorderde auto-sleutelaars, en in principe is het doel van de sleuteldagen dat je ook leert zelf dingen te doen, niet dat andere leden dingen voor je doen. In de praktijk is dat allemaal overigens niet zo hard hoor.
Maar je hebt er voor jezelf dus het meeste aan, als je wel de basis hebt om zo'n klus op te pakken, in dat geval is de hulp van anderen (die je zeker gaat krijgen) net het zetje dat eht leuk maakt. Veel leuker dan wanneer een medelid de hele klus voor je uitvoert.

Sleuteldagen kan je vinden in de agenda: de eerstvolgende is zo uit mijn hoofd 27 april, bij Hooftman in Woerden, en verder staat in mei nog Nordicar op het programma. Vooraf opgeven is verplicht als je wilt klussen, en de onderdelen dien je bij het gastbedrijf te bestellen. In het geval van een distributieriem adviseer ik origineel Volvo, dat kan je ook aan het gastbedrijf vragen (bij Hooftman als dealer is dat uiteraard vanzelfsprekend).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 17:02 #1197716 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic sleutelen
Het sleutelen aan auto's (motoren) is mij niet onbekend, alleen een Volvo heb ik nog niet eerder gehad. Dan lijkt mij een sleuteldag het goede moment om met een hoop deskundigen om mij heen, zelf aan de slag te gaan. Ik had de agenda inmiddels gevonden en ga eens kijken wanneer het mij zou uitkomen eens zo'n dag te bezoeken... Lijkt me verstandiger dan hier voor de deur de boel uit elkaar te gaan halen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 19:26 #1197729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bout?
Beste Allen,

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Let in ieder geval bij het vervangen erop, dat de bout van de waterpomp (of was het oliepomp?) mee vervangen wordt. Onder andere Mathy kan je vertellen, hoe vervelend het is als dat niet gebeurt, en hoe kostbaar de gevolgschade...

Is hier iets op aan te vullen? Ik wil binnenkort ook m'n distributie vervangen en wil vervelende zaken graag voorkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2008 19:35 #1197735 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Yep
Die bout geldt uitsluitend als aandachtspunt bij de zestienklepper: bij de normale redblocks is het een standaard klusje. Ik zou wel altijd ook de spanrol mee vervangen, dat ding kost maar enkele tientjes en ratelt bij de meeste auto's lustig er op los, als je 'm los hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD