Pech met motorblok
- V700 register
- Nieuw lid
-
flip_21 schreef : Ik begrijp dat het de auto nu gesloopt wordt, maar ik vindt het nog steeds ongelooflijk....
Als de rest van de wagen in orde is, waarom dan het hele ding slopen voor onderdelen??
Als ik die auto had, was het een kwestie van opknappen, of een andere motor zoeken
Guy ziet het niet zitten dit zelf te doen of er veel geld aan uit te geven. anders neem jij m over ?
volgens mij is het bij schroefdraad zo dat een paar gangen de grootste belasting opnemen, bij de inwendige draad in het blok de bovenste. een gang neemt een stuk belasting op, waardoor de belasting op onderliggende gangen kleiner wordt. denk dat je qua voorspanning (want dat wil je bereiken, een trekkracht in de bout) niet alle gangen nodig hebt. wat wel kan zijn is dat je qua wanddiktes niet uitkomt, dat je het blok op de verkeerde plek onder spanningen zet die daar normaal niet komen. denk echter dat dat wel meevalt, aangezien de bovenste gangen (die nog wel bereikbaar zijn, de bout is onderin afgebroken) normaal de meeste kracht opnemen.
dit vanuit de theorie op de HTS wtb, er zijn hier meer wtb'ers dus corrigeer me als ik de theorie verkeerd ophaal
foto zou inderdaad wel handig zijn, om nu te weten hoe diep precies de bout is afgebroken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Guy moet het natuurlijk zelf beslissen, maar ik zou het alleen jammer van de wagen vinden. Zoals ik al eerder gemeld heb, kun je best een motorblok voor minder dan €500 a €600 vinden.
Er gaat alleen naast het geld ook nog een flinke hoeveelheid tijd in zitten, en die moet je ook hebben.
Gegroet,
Philip
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Laat ik nu duidelijke interesse hebben in een compleet, passend motorblok voor deze auto tegen dergelijke prijzen...ik ga er natuurlijk wel vanuit, dat je het dan over een werkend blok hebt.flip_21 schreef : Zoals ik al eerder gemeld heb, kun je best een motorblok voor minder dan €500 a €600 vinden.
Echt, het goedkoopste wat ik zelf heb gehoord was die 500 euro, maar dat was wel voor een volledig kaal blok, zeg maar het aluminium met het draaiend gedeelte, zonder in- en uitlaatspruitstukken, bobines, sensoren, etc...
Verder een paar indicaties van regelmatige hobby-handelaren dat de B6xx4 blokken voor prijzen rond de 800-900 euro zouden gaan, ALS ze er eentje hebben, en dan de prijzen bij de bekende slopers, vanaf zo'n 1250 euro voor een blok zonder accessoires. In dat licht bezien, is de 1500 die Carlo vraagt beslist niet veel, maar mogelijk voor deze 960 wel teveel. Overigens is die beslissing nog steeds aan Guy, en ik begrijp dat er in ieder geval nog een reddingspoging wordt ondernomen, gelukkig.
Ondanks het feit dat ik voor de meeste onderdelen heb geopteerd, zou ook ik het toejuichen als de auto gered kon worden. Maar ik wil wel realistisch blijven over de (on)mogelijkheden en kosten.
Wat je opmerking betreft: voor een redblock of een V6 is er tegen dergelijke prijzen best aan een goed blok te komen, voor de zes-in-lijn (en de diesel!) is dat niet echt een haalbare kaart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kon het direct kopen, geen bieden op het ding, en kostte 190 pond, dat is 300 euro. Dan regel je verzenden, ben je idd 200 euro verder, of je haalt het op in een vakantie.
<a href=" cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S90-V90-960-2-5-24-...QQrdZ1QQcmdZViewItem " target="_blank">Advertentie op ebay
De verkoper gaf aan dat het blok compleet was. Het is natuurlijk een risico, maar ook een goede prijs, het was volgens mij wel een handelaar die het blok verkocht. je moet dan contact opnemen over de conditie van het ding.
Ik denk zelf dat als je tijd hebt (en neemt) dat je echt geen 1500 euro hoeft uit te geven aan zo'n blok, alleen moet je langer zoeken, en meer risico willen nemen.
Gegroet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Philip: Om de leesbaarheid van het forumtopic te verhogen, heb ik de link aangepast.Ik zou je willen vragen volgende linkjes te plaatsen door het volgendete doen:- schrijf een regel (zoals ik dat hierboven deed) met bijvoorbeeld zie advertentie.- selecteer het deel wat je wilt gebruiken voor de verwijzing- klik op het ketting-symbooltje, rechts-bovenin de tekst editor- plak de snelkoppeling naar de advertentie (in dit geval dus die enorm lange link naar E-bay)- selecteer of je de koppeling wilt openen in een nieuw venster of niet (daar kies ik meestal wel voor)- klik op OK links onderaan.flip_21 schreef : <a href=" cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S90-V90-960-2-5-24-...QQrdZ1QQcmdZViewItem " target="_blank">Advertentie op ebay
Laat je de lange link staan, loopt het hele forumtopic namelijk het beeld uit en dat is niet zo handig.Op deze manier, blijft het geheel leesbaar.
Ik zal dit toevoegen aan de <a href="/Veel_gestelde_vragen" target="_blank">Veel gestelde vragen</a>.
Baseman, moderator
- V700 register
- Nieuw lid
-
had het zelf nog niet door...
bedankt voor de uitleg.
Gegroet,
Philip
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Nu is het wel een 1996 blok, dat betekent dat voor toepassing in de 960 uit Assen alle sensoren, injectoren, etc het beste overgezet kunnen worden. In modeljaar 1996 stapte Volvo over op een Motronic 4.4 ontsteking in plaats van de eerder gebruikte 1.8. Dit betekent, dat er een andere draadboom, andere computer, andere injectoren, etc gemonteerd waren.
Het blok is an sich wel bruikbaar, maar alle aanbouwdelen, sensoren en dergelijke niet! Of in ieder geval, om zeker te zijn dat het allemaal weer gaat werken, kan je maar beter alles van het oude blok overbouwen.