Brandstofpomp vraag - Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gisteren nog eens een keer alles schoongemaakt.Ook het gasklephuis ( en gesmeerd + de gasrollen en kabel gedaan,ken ik je aanraden,super.).Nog weer een keer gecontroleerd op lekkage,helemaal niks.Echt op gas loopt ie prachtig,maar op benzine vergaat de wereld.Die gasklep schakelaar,wat heeft die voor invloed?? Met benzine dan? En hoe zou je eventueel die temperatuursensor kennen testen voor die koud start?
Hij blijft 1-1-1 geven maar loopt voor geen meter.
Ook had ik dat nog geprobeert met die zekering,maar ook daardoor geen verandering.
Word al een heel kleinbeetje wanhopig.
Oh ja Ton,ik heb een vialle AMS installatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je alle simpele oorzaken hebt gecontroleerd, en je computer zegt dat alles goed is terwijl dat overduidelijk niet het geval is dan ga ik toch sterk de computer zelf verdenken.. is je boordspanning goed? alle massaverbindingen goed? ook degenen op het inlaatspruitstuk? Hier kan de computer wel eens gevoelig voor zijn.. als de boordspanning ok is een keertje met een andere ECU proberen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hey Johan,
Als je ECU niet goed meer werkt,zou die dat dan niet melden? Morgen ga ik toch weer eens wat proberen en ik kan inderdaad de boordspanning doormeten en ook die massapunten nalopen. Je wil alles wel proberen,als het maar een oplossing kan zijn.
Ik dacht echt dat ik het gevonden had met die kapotte benzinepomp.
In iedergeval bedankt voor de tips.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet om het een of ander, maar ik neem toch wel aan dat je op BENZINE rijdt, en na een proefritje van 5 minuten minimaal en meer dan 45 km/h de storingscodes uitgelezen hebt?
En dus niet op GAS?
Als je alleen op gas rijdt, zal het motormanagement niets merken van problemen op benzine als je daar niet op rijdt.
Tsja, trouwens, je meldt steeds dat je gesputter hebt op benzine, dus je zal het wel goed doen.....
Knock-sensor misschien? Zit op je blok, inder inlaatpoort 3 en 4, aan de bestuurderskant dus.
Kijk eens of die nog goed contact maakt. (als het goed is wel, want anders zou je een foutcode moeten krijgen.
Wat lees je eigenlijk uit? EZ116K?
Je moet toch LH2.4 uitlezen als je op zoek bent naar je benzine storingen?
Bougiekabels? Tsja, dan loopt ie op gas ook rottig...
Euh.....Injectors? Heb je EZ116K-mode 2 test al gedaan, dan hoor je ze tikken als het goed is.
(.....ik denk hardop, misschien kun je er wat mee.......)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Admin schreef :
Als je alle simpele oorzaken hebt gecontroleerd, en je computer zegt dat alles goed is terwijl dat overduidelijk niet het geval is dan ga ik toch sterk de computer zelf verdenken.. is je boordspanning goed? alle massaverbindingen goed? ook degenen op het inlaatspruitstuk? Hier kan de computer wel eens gevoelig voor zijn.. als de boordspanning ok is een keertje met een andere ECU proberen..
Dat is niet helemaal mijn ervaring: bij mijn vorige 740 had ik ook gesputter op benzine. Er waren eerst foutmeldingen, maar na resetten van de computer kwamen er geen meldingen meer (1-1-1), terwijl het gesputter er wel degelijk was. Bleek uiteindelijk een slechte lambda-sonde te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar nu heb ik mijn eigen LMM er weer op,en nou geeft ie 121 aan.En het probleem blijft het zelfde.Ik heb de stekker schoon gemaakt,bedrading nagekeken,misschien toch mijn LMM stuk???
Oh ja,ik heb er gisteren nog een behoorlijk stuk mee op benzine gereden,maar bij het stoplicht viel ie toch uit.
Hij is ook moeilijk op gang te houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is toch geweldig! alweer een probleem er uit. Als nu de computer zinnige dingen begint te zeggen kun je de volgende stap maken.
En sinds wanneer moet je je schamen voor het bekennen van een fout (als het dat al was), Er worden continue fouten gemaakt, waar gehakt wordt vallen spaanders, last heb je met name van mensen die fouten niet onder ogen willen zien, van zichzelf of anderen.
Wat je hier ook weer aantoont is dat als iets niet werkt je eerst naar de meest recente wijzigingen moet kijken, ITIL onderzoek laat zien dat 80% van de incidenten voortkomen door changes. Sorry, dat is de IT-er in mij

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zal binnenkort eens kijken of ik mijn LMM ken wisselen met een andere FB-LMM om te kijken of het probleem dan is opgelost.
En dat hoop ik toch zo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb gisteren nog een andere LMM van een goed rijdende 940 met FB motor geprobeert maar helaas,het probleem blijft het zelfde.
Hij blijft op benzine niet stationair lopen en is zelfs moeilijk op gang te houden.Ik heb wel het idee dat het beter word dus heb er voorlopig vrede mee.Ik rij toch altijd op gas en op benzine starten doet ie op zich goed.
Maar als iemand nog ideeen heeft,heel graag want ik heb hem het liefst gewoon in orde.