Brandstofpomp vraag - Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 21:56 #1179091
door V700 register
Hey Johan,
Mijn vlovlootje start op benzine en gaat na ong. 3 a 4 sec over op lpg mits ie eerst op benzine loopt.Vanavond had ik een paar keer achter elkaar geprobeert te starten en dan lijkt het wel of ie na een aantal pogingien helemaal geen benzine meer heeft om te lopen.Het probleem is dan dat ie ook niet overschakelt naar lpg.Zelfs stationair lopen doet ie niet meer.
Ik heb wel eens een half jaartje terug een probleempje gehad dat ie op benzine prima startte maar als ie dan overschakelde naar lpg dan sloot ie alles af,weer starten en na 4 sec sloeg ie weer af.Maar dat is meer een dag of 2 geweest en daarna nooit meer.Dat lag volgens mij wel aan een relais maar iedere keer als ik wou kijken welke dan deed ie het gewoon.
Leuk zoek werk alleen jammer dat ik hem elke dag nodig heb.( 200km/dag ).
Beantwoord door V700 register in topic ...............
Hey Johan,
Mijn vlovlootje start op benzine en gaat na ong. 3 a 4 sec over op lpg mits ie eerst op benzine loopt.Vanavond had ik een paar keer achter elkaar geprobeert te starten en dan lijkt het wel of ie na een aantal pogingien helemaal geen benzine meer heeft om te lopen.Het probleem is dan dat ie ook niet overschakelt naar lpg.Zelfs stationair lopen doet ie niet meer.
Ik heb wel eens een half jaartje terug een probleempje gehad dat ie op benzine prima startte maar als ie dan overschakelde naar lpg dan sloot ie alles af,weer starten en na 4 sec sloeg ie weer af.Maar dat is meer een dag of 2 geweest en daarna nooit meer.Dat lag volgens mij wel aan een relais maar iedere keer als ik wou kijken welke dan deed ie het gewoon.
Leuk zoek werk alleen jammer dat ik hem elke dag nodig heb.( 200km/dag ).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 22:04 #1179095
door V700 register
Waar heb je benzine voor nodig behalve voor de koeling in de injectors?
Druk de vierkante knop in en houd hem ingedrukt tijdens starten. De auto start nu op gas en blijft op gas lopen. (Je had toch een Vialle AMS met zo'n LPG-GPL-knop?)
LET OP! het euvel met de brandstoftoevoer moet je wel verhelpen want nogmaals, het zorgt voor koeling, die je zonder brandstofdoorstroming dus niet hebt.
Beantwoord door V700 register in topic Dan start je toch op gas?
Waar heb je benzine voor nodig behalve voor de koeling in de injectors?
Druk de vierkante knop in en houd hem ingedrukt tijdens starten. De auto start nu op gas en blijft op gas lopen. (Je had toch een Vialle AMS met zo'n LPG-GPL-knop?)
LET OP! het euvel met de brandstoftoevoer moet je wel verhelpen want nogmaals, het zorgt voor koeling, die je zonder brandstofdoorstroming dus niet hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 22:27 #1179105
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Kosten Benzine pomp
Eelco,
Ik rijdt in een 945 voorzien van een Vialle LPI installatie. Twee weken geleden wilde hij nadat ik voor een geopende brug de motor had afgezet niet meer starten. Het euvel bleek een kapotte benzinepomp in de tank te zijn. Kosten 337 euro bij de op dat moment meest dichtsbijzijnde Volvo dealer.
Doordat een LPI G3 installatie op benzine moet starten had ik niet zoveel keuze en moest de pomp dus ter plekke laten vervangen.
Sinds die tijd vind ik wel dat hij op benzine bij koude motor af en toe een beetje inhoud. Moet er wellicht nog iets afgesteld worden?
Ik rijdt in een 945 voorzien van een Vialle LPI installatie. Twee weken geleden wilde hij nadat ik voor een geopende brug de motor had afgezet niet meer starten. Het euvel bleek een kapotte benzinepomp in de tank te zijn. Kosten 337 euro bij de op dat moment meest dichtsbijzijnde Volvo dealer.
Doordat een LPI G3 installatie op benzine moet starten had ik niet zoveel keuze en moest de pomp dus ter plekke laten vervangen.
Sinds die tijd vind ik wel dat hij op benzine bij koude motor af en toe een beetje inhoud. Moet er wellicht nog iets afgesteld worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 22:51 #1179112
door V700 register
Volgens mij heeft Eelco geen G3 maar een ouder type en dus een dampgas-installatie en geen gasinjectie.
Overigens zit er in een Vialle G2 cilindertank geen pomp, in een G3-cilindertank met deksel aan de zijkant wel en bij ringtanks meen ik, ook.
Oh..............lekker wakker, in de benzine-tank, bedoelde je natuurlijk,......rsmeets.
Beantwoord door V700 register in topic Geen LPI.
Volgens mij heeft Eelco geen G3 maar een ouder type en dus een dampgas-installatie en geen gasinjectie.
Overigens zit er in een Vialle G2 cilindertank geen pomp, in een G3-cilindertank met deksel aan de zijkant wel en bij ringtanks meen ik, ook.
Oh..............lekker wakker, in de benzine-tank, bedoelde je natuurlijk,......rsmeets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2007 00:50 #1179130
door V700 register
volgens mij hebben de modellen vanaf 1994 nog maar een enkele benzinebrandstofpomp.
Ik zou die eerst maar eens los testen . (bv met water en een losse accu)
Dan zou ik maar eens het benzinefilter vervangen want dat is vast en zeker nooit eerder vervangen als je op LPG draait.
Dat beetje benzine dat er in de tank zit wordt ook niet snel opgebruikt, daaruit verdampen ook steeds allerlei fracties. De kwaliteit van de benzine gaat dus achteruit + dat het zich mengt met condenswater. (een bijna lege tank zit ook bijna vol met lucht, in lucht zit waterdamp, dat bij koude kan condenseren)
Als de benzine injectoren niet regelmatig worden gebruikt ( veel lange afstanden op LPG en per dag bv maar 2x starten op oude benzinemeuk) dan loop je de kans dat de injectoren vervuilen. Gooi voor het tanken van nieuwe verse benzine eens een flesje injectorreiniger erbij in de tank en rij eens een wat langere afstand op benzine.
 
Tot slot: haal het witte rechthoekige brandstofpomprelais eens uit elkaar en soldeer eens alle aansluitingen lekker door. Klassiek 700/900 probleem.
Beantwoord door V700 register in topic '94 >> 1 benzinepomp
volgens mij hebben de modellen vanaf 1994 nog maar een enkele benzinebrandstofpomp.
Ik zou die eerst maar eens los testen . (bv met water en een losse accu)
Dan zou ik maar eens het benzinefilter vervangen want dat is vast en zeker nooit eerder vervangen als je op LPG draait.
Dat beetje benzine dat er in de tank zit wordt ook niet snel opgebruikt, daaruit verdampen ook steeds allerlei fracties. De kwaliteit van de benzine gaat dus achteruit + dat het zich mengt met condenswater. (een bijna lege tank zit ook bijna vol met lucht, in lucht zit waterdamp, dat bij koude kan condenseren)
Als de benzine injectoren niet regelmatig worden gebruikt ( veel lange afstanden op LPG en per dag bv maar 2x starten op oude benzinemeuk) dan loop je de kans dat de injectoren vervuilen. Gooi voor het tanken van nieuwe verse benzine eens een flesje injectorreiniger erbij in de tank en rij eens een wat langere afstand op benzine.
 
Tot slot: haal het witte rechthoekige brandstofpomprelais eens uit elkaar en soldeer eens alle aansluitingen lekker door. Klassiek 700/900 probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2007 20:35 #1179172
door V700 register
Ik heb inderdaad geen G3 LPI installatie,gewoon G2.
Dat met dat knoppie,daar had ik nog nooit van gehoord maar dat is wel een hele goeie tip.Stond vandaag bij de pomp en hij wou echt niet aan op benzine en dus ook niet op gas.Sta je mooi voor l.. met de 940.
En Jan,ik heb mijn tank altijd behoorlijk vol,nu 3/4,en rij ook nog wel eens regelmatig een stuk op benzine.Maar ik denk ook dat het filter nog niet zo vaak is vervangen.Ik heb al een nieuwe liggen en ik vond ook nog een benzinedrukregelaar bij mij in de schuur van een 850 en die geeft dezelfde druk,3 bar,en volgens mij zijn de aansluitpunten ook nog het zelfde.Je moet alles toch een keer proberen,toch?
Maar het moet wel voorelkaar,want ik rij toch niet prettig zo.
Beantwoord door V700 register in topic G2
Ik heb inderdaad geen G3 LPI installatie,gewoon G2.
Dat met dat knoppie,daar had ik nog nooit van gehoord maar dat is wel een hele goeie tip.Stond vandaag bij de pomp en hij wou echt niet aan op benzine en dus ook niet op gas.Sta je mooi voor l.. met de 940.
En Jan,ik heb mijn tank altijd behoorlijk vol,nu 3/4,en rij ook nog wel eens regelmatig een stuk op benzine.Maar ik denk ook dat het filter nog niet zo vaak is vervangen.Ik heb al een nieuwe liggen en ik vond ook nog een benzinedrukregelaar bij mij in de schuur van een 850 en die geeft dezelfde druk,3 bar,en volgens mij zijn de aansluitpunten ook nog het zelfde.Je moet alles toch een keer proberen,toch?
Maar het moet wel voorelkaar,want ik rij toch niet prettig zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2007 17:06 #1179402
door V700 register
De benzinedrukregelaar was het in iedergeval niet.Kom ik toch weer bij de benzinepomp in de tank uit.Ik ga morgen een nieuwe halen en dan weten we dat zeker.
Ik heb er wel een ander probleem bij gekregen,mijn toerental blijft nu iedere keer hangen op 1600 rpm.Zet ik hem uit en start hem opnieuw dan loopt ie mooi 900 rpm.?????????? Iemand een idee wat dat kan wezen.
Voorlopig heb ik het idee dat ik nu van het ene in het andere probleem val.
Wat ook minder is,is dat nu je aan de auto sleutelt je dingen tegenkomt die de vorige eigenaar ook al heeft geweten,in het bijzonder toch wel het lampje dat uit het dashboard was gehaald van de lambda,en zo nog wel wat prutsdingen.
Maar we sleutelen lekker verder,hehehe.Zolang ie me maar iedere dag naar het werk brengt.
Beantwoord door V700 register in topic update
De benzinedrukregelaar was het in iedergeval niet.Kom ik toch weer bij de benzinepomp in de tank uit.Ik ga morgen een nieuwe halen en dan weten we dat zeker.
Ik heb er wel een ander probleem bij gekregen,mijn toerental blijft nu iedere keer hangen op 1600 rpm.Zet ik hem uit en start hem opnieuw dan loopt ie mooi 900 rpm.?????????? Iemand een idee wat dat kan wezen.
Voorlopig heb ik het idee dat ik nu van het ene in het andere probleem val.
Wat ook minder is,is dat nu je aan de auto sleutelt je dingen tegenkomt die de vorige eigenaar ook al heeft geweten,in het bijzonder toch wel het lampje dat uit het dashboard was gehaald van de lambda,en zo nog wel wat prutsdingen.
Maar we sleutelen lekker verder,hehehe.Zolang ie me maar iedere dag naar het werk brengt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 19:40 #1179602
door V700 register
Toch de benzinepomp in de tank stuk,asje zat vast.Nieuwe pomp erin,nieuw filter eronder, andere benzinedrukregelaar,maar toch nog steeds niet stationair lopen op benzine.Op gas loopt ie nou wel mooi en rustig,maar op benzine moet je hem echt aan de gang houden. Op toeren loopt ie wel goed.Iemand nog suggesties????????
Oh ja,hij geeft 1-1-1 aan,dus weer zoeken.
B.v.d.
Beantwoord door V700 register in topic nwe benzinepomp
Toch de benzinepomp in de tank stuk,asje zat vast.Nieuwe pomp erin,nieuw filter eronder, andere benzinedrukregelaar,maar toch nog steeds niet stationair lopen op benzine.Op gas loopt ie nou wel mooi en rustig,maar op benzine moet je hem echt aan de gang houden. Op toeren loopt ie wel goed.Iemand nog suggesties????????
Oh ja,hij geeft 1-1-1 aan,dus weer zoeken.
B.v.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 21:03 #1179611
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic te veel of te weinig brandstof?
Het kan ook zo zijn dat de koudestartverstuiver continu extra benzine inspuit omdat er een temperatuur sensor stuk is. Of dat de luchttoevoer (gasklephuis vervuild/slecht afgesteld) niet helemaal optimaal is. Of het systeem is verkeerd aan het regelen doordat er ergens valse lucht wordt aangezogen. Kan ook in het uitlaatspruitstuk zijn voor de lambdasonde. Ik roep zo maar een paar dingen. Wat voor LPG systeem heb je?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2007 21:28 #1179613
door V700 register
Mooi toch, code 1-1-1?
Dat is namelijk de standaard code, ter aanduiding dat de uitleesfunctie werkt en er niets aan de hand is.
Je hoeft dus niet te zoeken, als het zo blijft is het oke.
Als ie nog wel sputtert, zou je even kunnen overwegen zekering 1 eruit te trekken en dit een minuut of 5 zo te laten. Daarmee reset je de brandstofcomputer, wie weet helpt het.
Beantwoord door V700 register in topic Zoeken?
V8 blocky schreef :
Oh ja,hij geeft 1-1-1 aan,dus weer zoeken.
Mooi toch, code 1-1-1?
Dat is namelijk de standaard code, ter aanduiding dat de uitleesfunctie werkt en er niets aan de hand is.
Je hoeft dus niet te zoeken, als het zo blijft is het oke.
Als ie nog wel sputtert, zou je even kunnen overwegen zekering 1 eruit te trekken en dit een minuut of 5 zo te laten. Daarmee reset je de brandstofcomputer, wie weet helpt het.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam