Brandstofpomp vraag - Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2007 15:50 #1061884
door V700 register
Hoi,
Ik weet dat er al heel veel over geschreven is maar ik kon hier niks over vinden.
Als je het kontakt aan zet ,hoor ik wel de pomp onder de auto,weliswaar met een raar geluidje.Maar weet iemand of je dan ook de pomp in de tank moet horen draaien.Ik heb een estate en heb het luikje open om bij de pomp te kunnen maar ik hoor helemaal niks.
Ging gisteren ergens heen en reed de gastank leeg,overschakelen naar benzine en toen was het mis,begon allemachtig te sputteren en kon met moeite de 90 km/u halen en vasthouden.Ik heb er voor die tijd nooit last mee gehad,start ook altijd op benzine,maar vond wel de laatste tijd dat het lang duurde voor ie aansloeg.
Ik hoop dat jullie een tip hebben om te zoeken,want dit is niks,een volvo die sputtert.........
Brandstofpomp vraag - Opgelost! is gemaakt door V700 register
Hoi,
Ik weet dat er al heel veel over geschreven is maar ik kon hier niks over vinden.
Als je het kontakt aan zet ,hoor ik wel de pomp onder de auto,weliswaar met een raar geluidje.Maar weet iemand of je dan ook de pomp in de tank moet horen draaien.Ik heb een estate en heb het luikje open om bij de pomp te kunnen maar ik hoor helemaal niks.
Ging gisteren ergens heen en reed de gastank leeg,overschakelen naar benzine en toen was het mis,begon allemachtig te sputteren en kon met moeite de 90 km/u halen en vasthouden.Ik heb er voor die tijd nooit last mee gehad,start ook altijd op benzine,maar vond wel de laatste tijd dat het lang duurde voor ie aansloeg.
Ik hoop dat jullie een tip hebben om te zoeken,want dit is niks,een volvo die sputtert.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2007 21:33 #1179002
door V700 register
Helemaal niemand met een idee/tip ????
Ik zal toch niet de eerste en enigste zijn met zoiets.......................
Beantwoord door V700 register in topic ????????
Helemaal niemand met een idee/tip ????
Ik zal toch niet de eerste en enigste zijn met zoiets.......................
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2007 21:45 #1179003
door V700 register
Hoi Eelco,
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige 945 '93. Bij mij zat de oplossing erin door zekering nummer 1 er een minuut uit te hebben en die weer terug te plaatsen en de auto te starten.
9 van de 10 keer liep die weer probleemloos dan op benzine. Op een of andere manier raakte namelijk altijd de brandstofcomputer van slag als die een tijd op lpg had gereden.
Succes.
Michiel
945 LPT 1996
Beantwoord door V700 register in topic Storingscodes uitlezen?
Hoi Eelco,
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige 945 '93. Bij mij zat de oplossing erin door zekering nummer 1 er een minuut uit te hebben en die weer terug te plaatsen en de auto te starten.
9 van de 10 keer liep die weer probleemloos dan op benzine. Op een of andere manier raakte namelijk altijd de brandstofcomputer van slag als die een tijd op lpg had gereden.
Succes.
Michiel
945 LPT 1996
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2007 21:58 #1179010
door V700 register
De intank pomp horen is best lastig. Ik heb wel eens een stuk tuinslang gebruikt, stukje in de tank, andere kant aan je oor. Ziet er een beetje belachelijk uit maar werkt wel (gewoon in de garage doen dan zien de buren niks
Verder kan het natuurlijk ook een benzine druk probleem zijn, drukregelaar bijvoorbeeld. Je hebt een LH jetronic systeem neem ik aan, B230F motor? Verder zou het kunnen dat een van de injectoren moeite heeft en niet goed meekomt
Een goede manier is denk ik om eerst maar eens de foutcodes uit te lezen, dan weet je in ieder geval wat de computer er van denkt.
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes?
De intank pomp horen is best lastig. Ik heb wel eens een stuk tuinslang gebruikt, stukje in de tank, andere kant aan je oor. Ziet er een beetje belachelijk uit maar werkt wel (gewoon in de garage doen dan zien de buren niks

Verder kan het natuurlijk ook een benzine druk probleem zijn, drukregelaar bijvoorbeeld. Je hebt een LH jetronic systeem neem ik aan, B230F motor? Verder zou het kunnen dat een van de injectoren moeite heeft en niet goed meekomt
Een goede manier is denk ik om eerst maar eens de foutcodes uit te lezen, dan weet je in ieder geval wat de computer er van denkt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2007 22:03 #1179014
door V700 register
Hey Michiel,
Morgen zal ik dat eens proberen,had jij toevallig ook een ams lpg installatie????
Het gekke is dat ie ook helemaal geen fout codes geeft maar gewoon 1-1-1.
In iedergeval bedankt voor iets wat ik ken proberen.
thanxs
 
Beantwoord door V700 register in topic proberen
Hey Michiel,
Morgen zal ik dat eens proberen,had jij toevallig ook een ams lpg installatie????
Het gekke is dat ie ook helemaal geen fout codes geeft maar gewoon 1-1-1.
In iedergeval bedankt voor iets wat ik ken proberen.
thanxs
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2007 22:08 #1179017
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic codes
Als alles goed werkt lijkt het me stug dat de computer geen problemen heeft met een sputterende motor. Ik zou denk ik de computers resetten, starten op benzine en dan nog eens codes lezen, zowel de brandstof als ontstekings computer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2007 22:19 #1179022
door V700 register
Hey Johan,
Ik had de klep boven de tank eraf,en zelfs toen kon ik nog niks horen.Heb ook nog 2 slangen losgemaakt ( de ontluchting en die er onder zit wat volgens mij de toevoerleiding is) maar daar kwam ook helemaal niks uit met op kontakt zetten en starten.
Maar met een slang aan het oor in de ronte lopen vind ik beter dan s'morgens een volvo hebben die niet start ( dan maak ik me eigen ook belachelijk want dan sta ik een volvo voor van alles en nog wat uit temaken,hehehe.)
En hoe ken je eventueel een drukregelaar uittesten?
 
Beantwoord door V700 register in topic pompie
Hey Johan,
Ik had de klep boven de tank eraf,en zelfs toen kon ik nog niks horen.Heb ook nog 2 slangen losgemaakt ( de ontluchting en die er onder zit wat volgens mij de toevoerleiding is) maar daar kwam ook helemaal niks uit met op kontakt zetten en starten.
Maar met een slang aan het oor in de ronte lopen vind ik beter dan s'morgens een volvo hebben die niet start ( dan maak ik me eigen ook belachelijk want dan sta ik een volvo voor van alles en nog wat uit temaken,hehehe.)
En hoe ken je eventueel een drukregelaar uittesten?
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2007 22:36 #1179029
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drukdoosje
Voor echt testen zul je de druk moeten meten. Als de drukregelaar lek is kan er benzine in het drukdoosje staan, losnemen en schudden etc dan weet je genoeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 20:23 #1179064
door V700 register
Ik heb vanavond alle zekeringen voor de zekerheid nagekeken,nummer 1 er ff uit gehad en weer geprobeert maar niks.
Weer de foutcodes uitgelezen maar geeft weer 1-1-1 aan.Maar het vreemde is dat als de auto op gas loopt ( op benzine doet ie helemaal niet meer,een beetje pruttelen en dan gaat het over op lpg ) en ik haal de stekker van LMM eraf dat er dan helemaal niks verandert aan het draaien van de motor,je hoort geen verschil met stationair draaien.Ik weet niet of dat normaal is???
Maar ik verdenk toch de pomp in de tank.Weet iemand misschien wat die kost?
Oh ja,er zat geen benzine in de drukregelaar,dus denk dat die wel goed is.
 
Beantwoord door V700 register in topic denk toch.....
Ik heb vanavond alle zekeringen voor de zekerheid nagekeken,nummer 1 er ff uit gehad en weer geprobeert maar niks.
Weer de foutcodes uitgelezen maar geeft weer 1-1-1 aan.Maar het vreemde is dat als de auto op gas loopt ( op benzine doet ie helemaal niet meer,een beetje pruttelen en dan gaat het over op lpg ) en ik haal de stekker van LMM eraf dat er dan helemaal niks verandert aan het draaien van de motor,je hoort geen verschil met stationair draaien.Ik weet niet of dat normaal is???
Maar ik verdenk toch de pomp in de tank.Weet iemand misschien wat die kost?
Oh ja,er zat geen benzine in de drukregelaar,dus denk dat die wel goed is.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 21:11 #1179081
door V700 register
lijkt wel of je benzine systeem gewoon niet goed 'aan' komt, is het probleem misschien dat je gas installatie als je die uit zet niet goed het benzine systeem aan zet? Ik kan me absoluut niks voorstellen waarbij een auto zo slecht loopt en de motormanagement daar niks van merkt, je mengsel moet bagger zijn, je lambda sensor moet dat meten en terugmelden, de regeling zal willen proberen het problem weg te regelen.. als alles tenminste goed werkt. Ook de pomp, ik verwacht dat je pas problemen krijgt als je meer benzine vraagt, bij stationair vraag je bijna niks, als de drukregelaar in orde is heb je de juiste druk ook bij een kapotte intank pomp en moet de auto gewoon goed stationair draaien op benzine. Heb je relais in het gas systeem zitten die mogelijk niet goed werken?
Voor mij is het probleem nog niet plausibel verklaard..
Beantwoord door V700 register in topic lijkt wel of je benzine
lijkt wel of je benzine systeem gewoon niet goed 'aan' komt, is het probleem misschien dat je gas installatie als je die uit zet niet goed het benzine systeem aan zet? Ik kan me absoluut niks voorstellen waarbij een auto zo slecht loopt en de motormanagement daar niks van merkt, je mengsel moet bagger zijn, je lambda sensor moet dat meten en terugmelden, de regeling zal willen proberen het problem weg te regelen.. als alles tenminste goed werkt. Ook de pomp, ik verwacht dat je pas problemen krijgt als je meer benzine vraagt, bij stationair vraag je bijna niks, als de drukregelaar in orde is heb je de juiste druk ook bij een kapotte intank pomp en moet de auto gewoon goed stationair draaien op benzine. Heb je relais in het gas systeem zitten die mogelijk niet goed werken?
Voor mij is het probleem nog niet plausibel verklaard..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam