Inhouden/stotteren B230K
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2007 10:32 #1176227
door V700 register
Maar kun je ter lering ende vermaek ook precies aangeven wat er stuk was?
Ik bedoel, lagen de membranen van de verdamper als losse vellen in het verdamperhuis of was het niet zó duidelijk.
Beantwoord door V700 register in topic Mooi zo.
Maar kun je ter lering ende vermaek ook precies aangeven wat er stuk was?
Ik bedoel, lagen de membranen van de verdamper als losse vellen in het verdamperhuis of was het niet zó duidelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 23:31 #1176383
door V700 register
de membramen ed waren wel slecht maar nog net op het randje.
Er bleek 1 bougiekabel dood te zijn, maar deze moet toen het probleem begon nog goed zijn geweest (is er tussentijds nog afgeweest).
De verdeler is er af geweest schoongemaakt enzovoorts en weer terug geplaatst. Hall gever is ook even opgepoetst en het stekkertje weer netjes vasgemaakt waar het thuis hoort.
We hebben er ook een andere Bobine ingestoken omdat de oude ook niet echt lekker meer was.
De boel nog even netjes afgesteld, iets armer dan voorheen.
Hij loopt nu weer als het spreekwoordelijke naaimachinetje, de terugrit was (afgezien van de file tussen utrecht en gouda) puur genieten.
Gister nog even stukje koelslang vervange, de onderste slangpilaar van m'n autochoke is helemaal verrot... Maar goed deze krijgt nu geen warm water meer, de lekkage is iig opgelost.
Nou van de week de nog even de doorvoer van het gasmengstuk in de carburateurkap netjes afkitten zodat deze ook weer mooi dicht is.
Gister ook nog remslangen vervangen en van de week even m'n voorste remrommel vervangen.
Beantwoord door V700 register in topic verdamper
de membramen ed waren wel slecht maar nog net op het randje.
Er bleek 1 bougiekabel dood te zijn, maar deze moet toen het probleem begon nog goed zijn geweest (is er tussentijds nog afgeweest).
De verdeler is er af geweest schoongemaakt enzovoorts en weer terug geplaatst. Hall gever is ook even opgepoetst en het stekkertje weer netjes vasgemaakt waar het thuis hoort.
We hebben er ook een andere Bobine ingestoken omdat de oude ook niet echt lekker meer was.
De boel nog even netjes afgesteld, iets armer dan voorheen.
Hij loopt nu weer als het spreekwoordelijke naaimachinetje, de terugrit was (afgezien van de file tussen utrecht en gouda) puur genieten.
Gister nog even stukje koelslang vervange, de onderste slangpilaar van m'n autochoke is helemaal verrot... Maar goed deze krijgt nu geen warm water meer, de lekkage is iig opgelost.
Nou van de week de nog even de doorvoer van het gasmengstuk in de carburateurkap netjes afkitten zodat deze ook weer mooi dicht is.
Gister ook nog remslangen vervangen en van de week even m'n voorste remrommel vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 23:35 #1176384
door V700 register
Dat is dus ook weer opgelost, altijd prettig om te weten.
In dit geval lees ik af dat de bougiekabel en mogelijk de bobine de grootste lastpost waren.
Maarre:
Daar kon je het wel eens lastig mee krijgen, want volgens mij hebben alle Volvo's schijven voor, tenzij je die Bendiz koektrommel bedoeld die tegen het schutbord zit.
In iedergeval succes.
Beantwoord door V700 register in topic Mooi zo.
Dat is dus ook weer opgelost, altijd prettig om te weten.
In dit geval lees ik af dat de bougiekabel en mogelijk de bobine de grootste lastpost waren.
Maarre:
Fat Rat schreef : .........en van de week even m'n voorste remrommel vervangen.
Daar kon je het wel eens lastig mee krijgen, want volgens mij hebben alle Volvo's schijven voor, tenzij je die Bendiz koektrommel bedoeld die tegen het schutbord zit.
In iedergeval succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 06:55 #1176411
door V700 register
hoe bedoel je dat baseman, er staat REMROMMEL geen REMTROMMEL...
bedoel dus ook schijven en blokken, de rechterschijf mag minimaal 20mm zijn en deze zit momenteel op 19.60 ongeveer.
Beantwoord door V700 register in topic hoezo
hoe bedoel je dat baseman, er staat REMROMMEL geen REMTROMMEL...
bedoel dus ook schijven en blokken, de rechterschijf mag minimaal 20mm zijn en deze zit momenteel op 19.60 ongeveer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 08:42 #1176415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh.....zucht..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 18:34 #1176478
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja
het gebeurt mij ook regelmatig, gebeurt iederen denk ik wel. Als je moe bent gebeurt het waarschijnlijk wel sneller ja.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2007 13:08 #1176568
door V700 register
Je kabels zijn op die moeten ongeveer 5kOhm zijn, daarom slaat de rest door.
Groeten, Co.
Beantwoord door V700 register in topic Je kabels zijn op die
Je kabels zijn op die moeten ongeveer 5kOhm zijn, daarom slaat de rest door.
Groeten, Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2007 00:31 #1176951
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen
die mooie bosch kabels van 8 maand oud ofzo zijn dus al vervangen. In eerste instantie dus om de kabel bende op te lossen, later bleek er nog 1 kaputski.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2008 22:05 #1208182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik dit allemaal zo lees...
Als ik dit allemaal zo lees, is mijn verdamper vermoedelijk ook aan vervanging toe.Het is een Vialle verdamper met 302.000km en 22 jaar oud, originele Volvo LPG installatie.Dit alles hangt aan een Pierburg 2B5 carburateur.
Ik mis trekkracht (vooral in laag toerengebied) dus moet wat meer gasgeven om weg te komen, af en toe klein plofje bij wegrijden, bij 80km in de 5 af en toe een schokje.Verdamper al rijker afgesteld; loopt nu iets beter maar krijg het niet goed.Tevens is mijn verbruik langzaam gestegen van 1 op 8,5 gemiddeld naar 1 op 6,7 de laatste keer (en dat is niet leuk met die hoger wordende brandstofprijzen).Géén borrels in het expansievat, geen dansende oliedop.Kleppen zijn kortgeleden gesteld.
Wat ik inmiddels heb gedaan:
- nieuwe bougies gesteld op 0,6mm en vervangen - rotor vervangen- verdelerkap vervangen door m'n oude (nieuwe is overigens onderweg!)- kabels zijn nieuw; oude waren nog goed maar preventief vervangen; gelukkig wel bewaard; ook hiermee zelfde problemen- carburateur goed bekeken op valse lucht en vacuum slangen; hoewel oud zit alles er goed op.
Het lijkt allemaal niets te helpen.Ik kan me nog verplaatsen met de auto, maar je voelt dat het niet helemaal lekker is.
ps. Ik heb overigens óók dat verschijnsel dat mijn gas even blijft hangen na een tijdje vol-gas geven. Komt inderdaad door het mechaniek van de 2e trap van de carburateur. De vacuumdoos komt op één of andere manier niet snel genoeg terug waardoor de 2e gasklep wat langer blijft openstaan. Tevens komt m'n pedaal hierdoor wat later terug; 2e trap blokkeert dan het terugkomen van de gaskabel. Krijg het niet opgelost, maar ben er inmiddels aan gewend
Duurt ook maar een seconde ofzo...
Ik mis trekkracht (vooral in laag toerengebied) dus moet wat meer gasgeven om weg te komen, af en toe klein plofje bij wegrijden, bij 80km in de 5 af en toe een schokje.Verdamper al rijker afgesteld; loopt nu iets beter maar krijg het niet goed.Tevens is mijn verbruik langzaam gestegen van 1 op 8,5 gemiddeld naar 1 op 6,7 de laatste keer (en dat is niet leuk met die hoger wordende brandstofprijzen).Géén borrels in het expansievat, geen dansende oliedop.Kleppen zijn kortgeleden gesteld.
Wat ik inmiddels heb gedaan:
- nieuwe bougies gesteld op 0,6mm en vervangen - rotor vervangen- verdelerkap vervangen door m'n oude (nieuwe is overigens onderweg!)- kabels zijn nieuw; oude waren nog goed maar preventief vervangen; gelukkig wel bewaard; ook hiermee zelfde problemen- carburateur goed bekeken op valse lucht en vacuum slangen; hoewel oud zit alles er goed op.
Het lijkt allemaal niets te helpen.Ik kan me nog verplaatsen met de auto, maar je voelt dat het niet helemaal lekker is.
ps. Ik heb overigens óók dat verschijnsel dat mijn gas even blijft hangen na een tijdje vol-gas geven. Komt inderdaad door het mechaniek van de 2e trap van de carburateur. De vacuumdoos komt op één of andere manier niet snel genoeg terug waardoor de 2e gasklep wat langer blijft openstaan. Tevens komt m'n pedaal hierdoor wat later terug; 2e trap blokkeert dan het terugkomen van de gaskabel. Krijg het niet opgelost, maar ben er inmiddels aan gewend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2008 12:08 #1208368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost...
Het is opgelost...
Gisteren de waterpomp vervangen vanwege het gepiep en toen gelijk gezocht naar het LPG probleem.We draaiden de regelkraan tussen verdamper en carburateur 3 slagen open, vervolgens motor starten, weer 3 slagen dicht en hij liep weer goed.
Blijkbaar heeft er een vuiltje achter de kraan gehangen, dat pas loskwam toen we de kraan ver genoeg open gedraaid hadden.
Gelijk de ontsteking gesteld; deze stond op 5 graden voorontsteking terwijl het zo'n 15 graden hoort te zijn (B230K).Motor loopt nu weer mooi rond, is sterker en stiller dan ooit!
Zie m'n sleuteltopic (linkje hieronder) voor een uitgebreider verslag!
Gisteren de waterpomp vervangen vanwege het gepiep en toen gelijk gezocht naar het LPG probleem.We draaiden de regelkraan tussen verdamper en carburateur 3 slagen open, vervolgens motor starten, weer 3 slagen dicht en hij liep weer goed.
Blijkbaar heeft er een vuiltje achter de kraan gehangen, dat pas loskwam toen we de kraan ver genoeg open gedraaid hadden.
Gelijk de ontsteking gesteld; deze stond op 5 graden voorontsteking terwijl het zo'n 15 graden hoort te zijn (B230K).Motor loopt nu weer mooi rond, is sterker en stiller dan ooit!
Zie m'n sleuteltopic (linkje hieronder) voor een uitgebreider verslag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam