Panne: "dop" radiateur knalt eruit na afloop rit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 09:48 #1171517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Redenatie klopt niet?

nvliet schreef : Klopt niet die redenatie, dat werk doet je dop van je expantievaatje al, onzin om dat dubbel te doen.

Co,

Kan je uitleggen om welk werk het hier gaat, ik ben de draad even kwijt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 10:22 #1171523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewone PET-flessen doen

Gewone PET-flessen doen het inderdaad best, alleen de meesten daarvan rust statiegeld op.

Maar koelvloeistof is inderdaad niet zo agressief als olie, kun je overal wel in bewaren. Nog net niet in melkpakken misschien, maar verder... (sap pakken moet al gaan, die zijn inwendig geplastificeerd) 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 10:24 #1171524 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja

Als je berichten nu gewoon gegroepeerd laat tonen, dan zieje tenminste op welk bericht Co heeft gereageerd. Reactie van Co staat direct onder de posting (van Mathy) waarop hij reageert.

Overigens kan ik aan het verbreken van reactie-kettingen precies zien, wie die groepering niet heeft aanstaan!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 11:53 #1171545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Forum weergave

Willem van Strik lidnr 328 schreef :
Als je berichten nu gewoon gegroepeerd laat tonen, dan zieje tenminste op welk bericht Co heeft gereageerd. Reactie van Co staat direct onder de posting (van Mathy) waarop hij reageert.

Overigens kan ik aan het verbreken van reactie-kettingen precies zien, wie die groepering niet heeft aanstaan!

Willem,

Ik kan niet terugvinden op de Website Hulp pagina's hoe ik dat moet doen. Graag een verwijzing naar deze informatie.

Alvast bedankt!

EDIT: Stond direct voor m'n neus.... OK, bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 11:56 #1171547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dubbele zekerheid

nvliet schreef : Klopt niet die redenatie, dat werk doet je dop van je expantievaatje al, onzin om dat dubbel te doen.

Hoi Co,

Wellicht had Volvo al een voorgevoel dat die expansievat doppen wel eens defect kunnen gaan? In mijn geval zou de druk dus in de radiator te hoog kunnen worden waardoor hij stuk had kunnen gaan... Dan is zo'n nood-stop wel een prettige optie

(wel jammer dat ie dan precies in de chassisbalk valt...)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 12:13 #1171550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het werk om als
Het werk om als expantieventiel te dienen, dat doet je dop van je expantietank, daar zit een overdrukbeveiliging in nl, gebeurd wel eens dat ze open blijven staan, of dat ze juist niet open willen, er zitten twee klepjes in 1 om als er onderdruk/vacuum in je koelsysteem is om lucht er in te laten, en als tweede als de druk boven een bepaalde waarde (meestal 1 of 3 Bar afhankelijk van het merk auto en het gebruikte type koeling) komt, de overdruk wordt dan tot de ontwerpdruk afgelaten. Maar zoals ik al gezegd had dient het gat met plug ervoor om een elektrische thermostaat in te plaatsen om een koelvin te schakelen, bij types met een door de waterpomp aangedreven vin, wordt die natuurlijk niet gebruikt, omdat er niets valt te schakelen want die hebben geen elektrische koelvin. Omdat de fabriek echter een stuk goedkoper uit is door 1 type radiateur aan te schaffen in plaats van twee types wordt voor deze oplossing gekozen, en wees eerlijk je merkt er niets van in normaal gebruik want een o-ring afdichting kan afhankelijk van de passing tussen de 10 en 1000 bar druk weerstaan, het enige zwakke punt is de neiging van rubber om te verteren door uv-straling en weersinvloeden.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 12:17 #1171551 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic hinderlijk

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Als je berichten nu gewoon gegroepeerd laat tonen, dan zieje tenminste op welk bericht Co heeft gereageerd.

Dat vind ik een bijzonder hinderlijke weergavemodus dus dat zal ik niet doen...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 15:51 #1171576 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Donker in't vooronder

Hallo Co, Volvisti

nvliet schreef : .... het enige zwakke punt is de neiging van rubber om te verteren door uv-straling en weersinvloeden.

Maar daar heb je onder de motorkap toch weinig last van? Of ben je je auto aan het pimpen met een doorzichtige motorkap?

Groetjes

Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 15:54 #1171577 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic "citeer" beter dan "groepeer"

Hallo Willem, Jeroen, Volvisti

bodejodel schreef :

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Als je berichten nu gewoon gegroepeerd laat tonen, dan zieje tenminste op welk bericht Co heeft gereageerd.

Dat vind ik een bijzonder hinderlijke weergavemodus dus dat zal ik niet doen...

"Gegroepeerd" vind ik ook waardeloos. Ik vind "citeer" een veel mooiere optie.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2007 16:51 #1171586 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Radiateur

nvliet schreef : Het werk om als expantieventiel te dienen, dat doet je dop van je expantietank, daar zit een overdrukbeveiliging in nl, gebeurd wel eens dat ze open blijven staan, of dat ze juist niet open willen, er zitten twee klepjes in 1 om als er onderdruk/vacuum in je koelsysteem is om lucht er in te laten, en als tweede als de druk boven een bepaalde waarde (meestal 1 of 3 Bar afhankelijk van het merk auto en het gebruikte type koeling) komt, de overdruk wordt dan tot de ontwerpdruk afgelaten. Maar zoals ik al gezegd had dient het gat met plug ervoor om een elektrische thermostaat in te plaatsen om een koelvin te schakelen, bij types met een door de waterpomp aangedreven vin, wordt die natuurlijk niet gebruikt, omdat er niets valt te schakelen want die hebben geen elektrische koelvin. Omdat de fabriek echter een stuk goedkoper uit is door 1 type radiateur aan te schaffen in plaats van twee types wordt voor deze oplossing gekozen, en wees eerlijk je merkt er niets van in normaal gebruik want een o-ring afdichting kan afhankelijk van de passing tussen de 10 en 1000 bar druk weerstaan, het enige zwakke punt is de neiging van rubber om te verteren door uv-straling en weersinvloeden.

OK, dat is duidelijk. Maar in mijn geval bleek dat overdrukventiel dus niet open te gaan.

Verder is de radiateur nog geen jaar oud maar het betreft wel een imitatie (en zo zie je maar weer dat er eigenlijk niks boven orginele onderdelen gaat).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC