CO afstellen B204GT

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 21:22 #1173731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massaverbindingen

Hej Johan,


Massaverbindingen controleren; hoe doe je dat? Gewoon losschroeven, schoonmaken, contactpasta ertussen (of juist niet?) en weer aandraaien?? Of is daar meetapparatuur voor?? (Multimetertje en dan de weerstand over het schroefpunt meten of zo??


En: is het inderdaad wel "verzuipen"? (Hoewel: connectortjes los en weer vast, zoals in mijn vorige posting beschreven, werkt in 16 van de 17 keer, en dat klinkt als "verzuip-oorzaak". Of kan dat nog wat anders zijn?)


Groet,


Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 21:39 #1173733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkage

Massa verbindingen: goed schoonmaken en vast zetten is ok, kijk ook goed of er geen verbinding lost hangt ergens, bijv vergeten vast te zetten bij een voorgaande reparatie oid.


"connectors los", dan komt er gewoon even geen benzine meer bij, je verbruikt het teveel en dan houdt het op, mooie bypass voor je probleem maar geen structurele oplossing natuurlijk. De vraag is waarom er te veel benzine in komt. Als de motor echt even loopt zonder de injector's aan te sturen dan lijkt dat ook wel op lekkage.. zie ook je PB.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 22:30 #1173736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed idee!

Hej Johan,


Inderdaad: de motor loopt even tot de brandstof op is, dus ook zonder dat de injectoren worden aangestuurd.


Perfect plan; je hebt een PB.


Thnx! Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 11:15 #1173763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hopelijk niet besmettelijk..
Afgelopen vrijdag heb ik de 740 na bijna 2 weken weer eens gebruikt. Hij stond buiten en niet zoals gebruikelijk lekker binnen. Je raadt het al: hij wilde niet starten. Even een beetje geduld gehad, nog een paar keer geprobeerd en na een minuit of 5 met wat doorstarten liep hij eindelijk. Al bijna 2 jaar geen problemen gehad, dus ik baal er wel een beetje van. Daarna liep de motor als een speer, dus geen idee waar het probleem zat. Wel een benzinelucht onder de motorkap tijdens de startpogingen en de symptomen leken erg op een verzopen motor. De auto staat nu weer netjes binnen. De komende tijd zal blijken of het eenmalig was of dat ik ook maatregelen moet nemen. Van de week zal ik proberen de slangen bij de intercooler te controleren.

Als ik dan toch bezig ben, zal ik bij de 780 ook even kijken. De 780 geeft trouwens een beetje zwarte rook bij vol gas. Geen idee wat dat is.. :-(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 11:34 #1173768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te veel
Siebren, Zwarte rook duidt bijna altijd op onverbrande benzine. Dus een te rijk mengsel. Bedoel je met volgas onder last of onbelast?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 11:41 #1173769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgas in de 4de versnelling
Ik zag het in mijn spiegel bij een snelle rijstrookwisseling op de snelweg. Recent is het CO-gehalte gemeten en goed bevonden. De CO wordt alleen gemeten als de motor onbelast is. Of houdt dit helemaal geen verband met elkaar??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 11:47 #1173770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CO meting
Het CO gehalte kan op een rollenbank onder last worden gemeten, alleen is dat gelukkig geen wettelijk voorschrift. Als je wat zwarte rook ziet bij volgas, zou dat kunnen duiden op versleten injectors. maar dat zo maar een gedachte. Zeker weten doe ik dat niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 12:06 #1173773 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valse lucht
Meest voor de hand liggend is volgens mij dat je een lek achter de luchtmassameter hebt, je verliest een beetje inlaatdruk, LMM meet meer lucht dan er netto aankomt, er wordt dan dus te veel brandstof ingespoten. Misschien dat er alleen een luchtlek ontstaat bij volle turbodruk? gewoon alle slangklemmen nalopen, die moeten echt goed vast zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 13:24 #1173775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Dat is een tip die ik ook zelf redelijk eenvoudig kan uitvoeren. Hopelijk is het iets triviaals.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2007 17:01 #1173904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starten geen probleem

Starten was gisteren geen probleem. Zowel koud, lauw als warm. Wel wat anders ontdekt. Gisteravond wilde ik met de 740 snel naar huis, dus een beetje extra gas erop. Vorig jaar heb ik wel eens 240 km/h op de teller gehad, maar gisteren kwam ik niet verder dan 190. Hij gaat als een speer tot ik bij 4200 toeren kom in de vijfde versnelling en dan begint hij te bokken. In de vierde versnelling ook maar even doorgetrokken en dat ging prima zonder schokken tot het rode gebied. Ik heb sinds kort een K&N inlegfilter, maar dat kan toch niet zoveel invloed hebben? Dit is zo'n probleempje waarvan je niets merkt bij normaal gebruik, maar het is ook niet echt makkelijk te testen in Nederland.. :-(


Ik bedenk mij nu dat de distributieriem vervangen is sinds de laatste keer echt hard rijden. Misschien is daar iets verkeerd gegaan? Al denk ik dat ik dat ook bij normale snelheden zou moeten merken. Het is vervangen door een regionale Volvospecialist, waar ik mijn twijfels over begin te krijgen. Ik zal ze hier niet uiten, want vorige keer kreeg ik ook mijn mailbox vol.. ;-)


Gelukkig heb ik nu wel een adres waar ik een goed gevoel over heb.. Zie een eerdere posting.


 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD