CO afstellen B204GT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2007 15:21 #1172587
door V700 register
Het Coosrecovery-team hoeft niet in actie te komen. Bij Volvospecialist Sels is de 780 RDW klaar gemaakt en vandaag met vlag en wimpel door de RDW-keuring gekomen. Zojuist heb ik ook de rest BPM betaald, dus nu wachten tot het kenteken in de brievenbus ligt.
Oorzaak hoge CO-waarde:
Rotte eindpijp/demper en in mindere mate een vervuild gasklephuis en luchtfilter. De waarde is nu weer keurig 0,45%.
Bedankt voor het meedenken en het verschaffen van technische informatie! Nog een maand en de 780 mag zich gaan bewijzen in Zweden op de VROM.
Beantwoord door V700 register in topic Weer een extra 780 in Nederland
Het Coosrecovery-team hoeft niet in actie te komen. Bij Volvospecialist Sels is de 780 RDW klaar gemaakt en vandaag met vlag en wimpel door de RDW-keuring gekomen. Zojuist heb ik ook de rest BPM betaald, dus nu wachten tot het kenteken in de brievenbus ligt.
Oorzaak hoge CO-waarde:
Rotte eindpijp/demper en in mindere mate een vervuild gasklephuis en luchtfilter. De waarde is nu weer keurig 0,45%.
Bedankt voor het meedenken en het verschaffen van technische informatie! Nog een maand en de 780 mag zich gaan bewijzen in Zweden op de VROM.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2007 15:47 #1172588
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic codes?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2007 16:12 #1172590
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gefeliciteerd!
Dus dat wordt een aardige delegatie nederlandse 780's op VROM!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2007 00:00 #1172667
door V700 register
Het zou mooi zijn als het kenteken zo snel beschikbaar is. Toch nog even uit nieuwsgierigheid de codes uitgelezen. Dezelfde codes als ik hierboven vermeld heb. Wel raar dat mijn andere B204GT die codes niet geeft.
Je hebt een PB.
 
Beantwoord door V700 register in topic Het zou mooi zijn als het
Het zou mooi zijn als het kenteken zo snel beschikbaar is. Toch nog even uit nieuwsgierigheid de codes uitgelezen. Dezelfde codes als ik hierboven vermeld heb. Wel raar dat mijn andere B204GT die codes niet geeft.
Je hebt een PB.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2007 00:04 #1172668
door V700 register
De teller staat op 2??
(Hebben jullie je trouwens al opgegeven voor het fabrieksbezoek en de rally? Zo niet, dan is er niet zoveel te beleven behalve de onderdelenmarkt op zondag..)
 
Beantwoord door V700 register in topic De teller staat op
De teller staat op 2??
(Hebben jullie je trouwens al opgegeven voor het fabrieksbezoek en de rally? Zo niet, dan is er niet zoveel te beleven behalve de onderdelenmarkt op zondag..)
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2007 09:17 #1173593
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foutcodes zijn nu weg!
Heren,
Hierbij een eerste overzicht van de checks die eergisteren door de volvodealer zijn gedaan op de storingen in de B204FT.
Ik maak er uit op dat de monteur een en ander aan weerstanden heeft gemeten, maar de resultaten zeggen mij niets, behalve het woordje "akkoord", en dat bevalt mij op zich wel! (
Temperatuursensor radiator (#9 #25) bij 20 graden = 2,3 k.ohm > is akkoord
Gasklep (#24 en #8 = 3,7 k.ohm en 600 ohm > akkoord
Gasklep (#7) = 4 k.ohm > akkoord Turboregelklep (#1 en # 23) 11 ohm en 13 ohm > akkoord
#20 en #21 = massa = 1 ohm > akkoord
Turboregelklep aansturen > niet op en op 2 HZ maar zeer hoge frequentie. Na wissen doet hij het weer goed.
Advies: probeer te wisselen met een ander e turboregelklep indien de storingscode weer terugkomt.
Vervangen zijn de temperatuursensoren radiator + tc regeling
Daarna ruim 100 km gereden.
Diagnosestekker op schutbord uitgelezen:
pin 2: 1-1-1
pin 5: 1-1-1
pin 6: 1-1-1
Foutloos, dus.
Mooi zo.
 
Hartelijke groet,
Lieme Huib
Hierbij een eerste overzicht van de checks die eergisteren door de volvodealer zijn gedaan op de storingen in de B204FT.
Ik maak er uit op dat de monteur een en ander aan weerstanden heeft gemeten, maar de resultaten zeggen mij niets, behalve het woordje "akkoord", en dat bevalt mij op zich wel! (

Temperatuursensor radiator (#9 #25) bij 20 graden = 2,3 k.ohm > is akkoord
Gasklep (#24 en #8 = 3,7 k.ohm en 600 ohm > akkoord
Gasklep (#7) = 4 k.ohm > akkoord Turboregelklep (#1 en # 23) 11 ohm en 13 ohm > akkoord
#20 en #21 = massa = 1 ohm > akkoord
Turboregelklep aansturen > niet op en op 2 HZ maar zeer hoge frequentie. Na wissen doet hij het weer goed.
Advies: probeer te wisselen met een ander e turboregelklep indien de storingscode weer terugkomt.
Vervangen zijn de temperatuursensoren radiator + tc regeling
Daarna ruim 100 km gereden.
Diagnosestekker op schutbord uitgelezen:
pin 2: 1-1-1
pin 5: 1-1-1
pin 6: 1-1-1
Foutloos, dus.
Mooi zo.
 
Hartelijke groet,
Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 19:03 #1173719
door V700 register
Grrrrr!
Vandaag, na 3 dagen uitstekend te hebben gestart, wilde de B204FT wederom weer eens niet aanslaan. Ik had gehoopt dat, nu die foutcodes uit de computer zijn verdwenen, ook dat aanslaan-probleem zou zijn opgelost.
NIET DUS...
Wat gebeurt er: koude motor, starten, niet aanslaan.
De connectoren op de vier injectoren losgekoppeld. starten, perfect aanslaan en na een paar seconden uitgaan (uiteraard).
Vervolgens de connectoren weer terugplaatsen op de injectoren, starten en perfect aanslaan.
Na een behoorlijk eind gereden te hebben is er bij de eerstvolgende start geen probleem.
Echter, als ik met koude motor start, 100 meter rijd en hem dan weer afzet, dan weet ik zeker dat de motor de eerstvolgende keer niet wil aanslaan.
Mijn idee: hij verzuipt zodra de motor wordt afgezet. Bij koude motor verdampt de benzine niet.
Bij wame motor verdampt de benzine wel voldoende om de eerstvolgende keer waarschijnlijk in één keer aan te slaan.
Wat is jullie idee? Er is al weer heel wat vervangen, maar het probleem van af en toe slecht of niet aanslaan is dus nog steeds niet opgelost.
(Oh ja, en bij acceleratie merk ik dat die niet vloeiend verloopt. Alsof je heel lichtjes met je gaspedaal speelt, ook al houd ik die tijdens acceleratie strak in één stand... Bij koude motor veel erger dan bij een warme motor)
Groeten,
Lieme Huib
Beantwoord door V700 register in topic Grrrr!
Grrrrr!
Vandaag, na 3 dagen uitstekend te hebben gestart, wilde de B204FT wederom weer eens niet aanslaan. Ik had gehoopt dat, nu die foutcodes uit de computer zijn verdwenen, ook dat aanslaan-probleem zou zijn opgelost.
NIET DUS...
Wat gebeurt er: koude motor, starten, niet aanslaan.
De connectoren op de vier injectoren losgekoppeld. starten, perfect aanslaan en na een paar seconden uitgaan (uiteraard).
Vervolgens de connectoren weer terugplaatsen op de injectoren, starten en perfect aanslaan.
Na een behoorlijk eind gereden te hebben is er bij de eerstvolgende start geen probleem.
Echter, als ik met koude motor start, 100 meter rijd en hem dan weer afzet, dan weet ik zeker dat de motor de eerstvolgende keer niet wil aanslaan.
Mijn idee: hij verzuipt zodra de motor wordt afgezet. Bij koude motor verdampt de benzine niet.
Bij wame motor verdampt de benzine wel voldoende om de eerstvolgende keer waarschijnlijk in één keer aan te slaan.
Wat is jullie idee? Er is al weer heel wat vervangen, maar het probleem van af en toe slecht of niet aanslaan is dus nog steeds niet opgelost.
(Oh ja, en bij acceleratie merk ik dat die niet vloeiend verloopt. Alsof je heel lichtjes met je gaspedaal speelt, ook al houd ik die tijdens acceleratie strak in één stand... Bij koude motor veel erger dan bij een warme motor)
Groeten,
Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 19:27 #1173721
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jammer
heb je nu ook je foutcodes weer terug?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 20:09 #1173725
door V700 register
Hej Johan,
Zoëven de "lauwe motor" gestart.
Het aanslaan ging niet heel soepeltjes; na het loslaten van de contactsleutel zakte het toerental, wat tegensputterend, dus maar daarna liep de motor mooi rond.
Vervolgens een kilometer of 6 gereden; ging uitstekend; mooie acceleratie(!).
Motor afgezet, diagnosecodes uitgelezen met contact aan; op alle pinnen 1-1-1. Geen storingen dus volgens de computer.
De motor weer gestart; sloeg soepeltjes aan en weer een klein stukje uitstekend gereden.
Jij vertelde dat jouw luchtinlaatslangen erg vet vanbinnen zijn. Dat is bij mijn motor ook zo.
Ik ben nieuwsgierig naar je ideeën.
@Siebren: Jouw B204's hebben deze problemen niet. Mocht jij eens in de gelegenheid zijn om na te gaan of jouw luchtinlaatslangen vóór en na de intercooler vet zijn van de motorolie, dan houden wij ons zeker aangeboden (losdraaien, een vinger langs de binnenkant halen, zegt genoeg.
Groetend in afwachting van tips en trucs,
Lieme Huib
 
Beantwoord door V700 register in topic Nog steeds geen foutcodes.
Hej Johan,
Zoëven de "lauwe motor" gestart.
Het aanslaan ging niet heel soepeltjes; na het loslaten van de contactsleutel zakte het toerental, wat tegensputterend, dus maar daarna liep de motor mooi rond.
Vervolgens een kilometer of 6 gereden; ging uitstekend; mooie acceleratie(!).
Motor afgezet, diagnosecodes uitgelezen met contact aan; op alle pinnen 1-1-1. Geen storingen dus volgens de computer.
De motor weer gestart; sloeg soepeltjes aan en weer een klein stukje uitstekend gereden.
Jij vertelde dat jouw luchtinlaatslangen erg vet vanbinnen zijn. Dat is bij mijn motor ook zo.
Ik ben nieuwsgierig naar je ideeën.
@Siebren: Jouw B204's hebben deze problemen niet. Mocht jij eens in de gelegenheid zijn om na te gaan of jouw luchtinlaatslangen vóór en na de intercooler vet zijn van de motorolie, dan houden wij ons zeker aangeboden (losdraaien, een vinger langs de binnenkant halen, zegt genoeg.
Groetend in afwachting van tips en trucs,
Lieme Huib
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 20:27 #1173728
door V700 register
Nou dit is mooi! foutcodes opgelost met de temp sensors vervangen, slechte start is dus een ander probleem. Of het hetzelfde probleem is als de ongelijkmatige power delivery.. kan maar hoeft niet.
Ik denk dat je het meeste last hebt van de slechte start, dan zou ik beginnen de injectoren een keer te ruilen met bekende goede. Foutcodes heb je niet meer, ik ga er dan vanuit dat het verzuipen niet ECU gestuurd is, dan dus wel aan (soms?) lekkende injectoren moet liggen.
Weet je zeker dat alle massa verbindingen goed gemaakt worden, ook die op het inlaatspruitstuk?
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren
Nou dit is mooi! foutcodes opgelost met de temp sensors vervangen, slechte start is dus een ander probleem. Of het hetzelfde probleem is als de ongelijkmatige power delivery.. kan maar hoeft niet.
Ik denk dat je het meeste last hebt van de slechte start, dan zou ik beginnen de injectoren een keer te ruilen met bekende goede. Foutcodes heb je niet meer, ik ga er dan vanuit dat het verzuipen niet ECU gestuurd is, dan dus wel aan (soms?) lekkende injectoren moet liggen.
Weet je zeker dat alle massa verbindingen goed gemaakt worden, ook die op het inlaatspruitstuk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam