CO afstellen B204GT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar een B204GT heeft dus geen katalysator, en een FT wel. Of een GT net als een B280E wel een lambdasonde heeft, en dan uiteraard wel een loodbestendige, dat weet ik niet zeker. Maar ik denk het haast wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zonder cat is het dus alleen de mengselbereiding van de motor die invloed heeft, er wordt niet vertrouwd op de extra reducerende werking van de cat want die is er niet. Blijft mijn punt, waarom ziet de ecu niet dat er slecht mengsel voorbij komt? Als er echt iets mis is en de ecu loopt tegen z'n regelgrenzen aan om dat te compenseren dan zou je een foutcode gehad moeten hebben, nu denkt ie alles in orde en regelt niet bij. Zou een te trage lambda sensor kunnen zijn. Bij noodloop zou je ook codes hebben gehad, lijkt gewoon slechte kwaliteit van de regelkring dan. Ik filosofeer maar wat in de hoop ook anderen aan het denken te zetten.
Ben wel benieuwd naar m'n eigen APK nu, als vandaag het kenteken komt is de APK donderdag..
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Volgens de werkplaatsdocumentatie heeft een B204GT wel een lambdasonde, dezelfde als de B230GT.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Bij die magazijnman van de volvo-dealer vond ik 't erger, dat hij op de motorcode (B28E) niet wist dat er geen kat onder hoorde. Maar een B204GT heeft dus geen katalysator, en een FT wel. Of een GT net als een B280E wel een lambdasonde heeft, en dan uiteraard wel een loodbestendige, dat weet ik niet zeker. Maar ik denk het haast wel.
Volvonummer: 3 517 778-1Boschnummer: 0 258 003 085
De weerstandswaarden die voor de lambdasondes van zowel de B204FT/B230FT en B204GT/B230GT zijn hetzelfde:
koude sonde: (+20 gr. Celcius) 2-3 Ohmwarme sonde: (boven +350 gr. Celcius) 7-12 Ohm
- V700 register
- Nieuw lid
-
De weerstand van de sensor zegt niet veel over de dynamische werking, hooguit of de sensor + draad volledig kapot is of niet. Om de kwaliteit van de regellus te meten zou je de frequentie van het lambda signaal in closed loop moeten meten. ligt in de orde van een paar Hz.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laatst ook mijn LH2.4 foutcodes in de B204FT (dus mét KAT) uitgelezen.
In het normale brandstofregeldeel 1-1-1 en bij alle volgende memoryplaatsen evenzo.
In het Turbodeel (= pin 5) de achtereenvolgens volgende foutcodes: <p style="margin: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font face="Times New Roman">3-4-2: AC Relais (er zit overigens geen AC in de auto!)</font><p style="margin: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font face="Times New Roman">4-2-3: Gasklepsignaal</font><p style="margin: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font face="Times New Roman">4-3-1: Temperatuursensor</font><p style="margin: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font face="Times New Roman">4-2-1: Laaddruk</font>
Interessant, dat bijvoorbeeld de temperatuursensorcode dus NIET bij de gewone brandstofregel-foutcodes wordt gevonden...
Weet je trouwens of ik aan het Bosch-artikelnummer kan zien welke versie ik heb? 2.4, dat weet ik maar jij hebt het nu over 2.4.2. Mijn computer toont het Boschnummer 0 280 000 950.
Verder: wie weet waarom Volvo ineens met een motorcodering "GT" is gekomen. Het was tot 1990 gebruikelijk om motoren een FT, ET etc. te geven. Logischerwijs zou een B204 met highpressure turbo ZONDER kat dus B204ET genoemd moeten worden, maar kennelijk is men daar ineens van afgestapt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zit in de voetenruimte van de chauffeur, ergens tegen de A stijl.
Ik stuur je de schema's.
Groet, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Morgen wordt de auto opgehaald door garage Sels (van de Poetsdag), zodat zij een diagnose kunnen stellen. Hopelijk volgende week dus goed nieuws. Of anders moet het Coosrecovery-team maar weer aantreden..