Zwaar sturen na vervangen stuurhuis
- noppen20
- Junior lid
-
Moment op het stuurmeten wordt simpelweg gedaan met de wielen van de vloer en een momentsleutel op de centrale moer achter de airbag. Kunnen zal het probleem niet zijn. Net als het meten van de druk, dat zou toch wel zo'n beetje elke garage moeten kunnen ...
Maarja... als die buiten spec is, dan heb jij recht op klagen en gaat het ze mogelijk geld en tijd kosten. Daartegenover; als ze het niet meten, dan ga jij een nieuwe pomp kopen en laten monteren, en daar verdienen ze juist weer aan.
Is wel een goed verdien model....
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Onnodig onderdelen vervangen vindt niemand aangenaam. Slecht voor het vertrouwen in garages en uiteindelijk verlies je er klanten door.
Dit is het antwoord van de garage of ze de stuurpomo druk zouden willen meten:
Ik kan helaas de druk niet meten van de stuurbekrachtigingspomp.
Iik zou best nog wat zaken willen laten doen, maar waarom zou ik de garage dan nog vertrouwen als het stuurhuis vervangen al zoveel problemen geeft en ze niet eens aan kunnen geven of het nu binnen spec valt en het goed kunnen oplossen?
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
De gewone Volvo garages sturen je al weg om een kleppendekselpakking: 3 weken levertijd. Omdat ze je geen kleppendekselpakking willen verkopen, maar wel een V90, En dan bedoel ik niet een moderne 960, maar een 2 liter, 456 pk voorwielaangedreven strijkijzer.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Daar heb ik wel vertrouwen in.
Mijn DF is in januari 4 jaar. Ik heb er nu bijna 59.000 km mee gefietst. De S90 heeft in die tijd 13.000 km gereden.
Als het even kan blijf ik fietsen en koop ik eerder een nieuwe velomobiel dan een nieuwe of jongere auto Ik gun het mensen als Ymte en Peter veel meer dan garages of dealers die het niet zoveel uitmaakt.
Ben ik de enige die er zo over denkt?
Dat geloof ik niet. Tenminste, wat nieuwe auto's kopen betreft. Velomobiel rijders zal een kleine groep blijven.
Het aantal merkdealers neemt al een tijd af en dat lijkt ook nog wel even door te gaan.
Het Nederlands wagenpark wordt ook gemiddeld steeds ouder.
Het aantal nieuwe auto verkopen neemt eerder af dan toe, terwijl er steeds meer auto's in NL op de weg rondrijden
Dus alleen willen verdienen aan nieuwe auto's verkopen lijkt mij een onverstandige strategie.
Nu speelt er ook wel meer, monteurs zijn lastig te vinden en als een auto fabrikant geen (goede) onderdelen meer levert, wordt het ook lastig.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-

Een Volvo moet je met een had ontspannen kunnen sturen. Na het vervangen van een stuurhuis moet je controleren of de uitlijning goed is. En of het stuurhuis goed is vervangen. En er kan een fout bij de revisie zijn gemaakt of bij de montage, zeker wanneer de wagen goed stuurde voor de vervanging. Het stuur moet namelijk altijd in de neutrale stand terugkomen en de wagen mag ook niet naar een andere kant trekken.
Wanneer ik dit verhaal lees, dan moet je overwegen dat je maar één leven hebt en dat de bomen niet van rubber zijn.
Er zijn meer garages dan kerktorens dus ik zou er niet mee zitten om de garage te adviseren lid te worden van een nieuw op te richten Bovap, waarbij de k staat voor klungelaars.
Je zou het voor kunnen leggen aan de ANWB, of aan de RDW, dan weet je vrij snel dat de bewering van die garage gierende nekzwets is. Ik wens je vele straksturende kilometers toe.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Adriaan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bel eens met Carlo Schmidt.
groetjes
Mathy
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Na het vervangen van een stuurhuis moet je controleren of de uitlijning goed is.
Uitlijnen is gedaan, beide keren. Als je het stuur in het midden hebt, dan rijdt deze ook netjes rechtuit.
Echt gevaarlijk is het niet, maar fijn rijden is het ook niet.
En ik rij op dit moment er ook niet mee. Ik heb de auto opgehaald bij de garage, ben ermee nar het werk gerend en en weer terug, totaal 130km.
Dat een auto wat zwaarder stuurt na vervangen van het stuurhuis had ik wel verwacht, maar zoals het nu is niet. En bijgeluiden die ik voorheen niet had, horen er al helemaal niet bij.
En de eerste keer na het vervangen de auto teruggeven an de klant, zonder ook maar iet op of aan te merken, dat begrijp ik echt niet. Er zat nauwelijks bekrachtiging op.
Overigens hebben ze Volvo 30741424, de groene stuurbekrachtigingsvloeistof gebruikt. Volgens de handleiding hoort er ATF in. De monteur zegt dat het niets uitmaakt, maar is dat zo?
De monteur wil ook nog een proefritje maken, om het geluid zelf te horen.
OK, dan doen we dat nog een keer.
Als dat niets oplevert ga ik eens contact opnemen met Timen en/of Carlo.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Nu is het dubbelop, het stuurt niet goed en er is niet volgens het greenbook gewerkt. Wat mij betreft is het van 2-en maar 1, behalve bij de BOVAP, daar krijg je er nog een lekke band bij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze willen ook wel eens zwaar gaan.
Eventueel goed inspuiten met een smerend middel wil nog wel eens helpen
Groet Peter