Zwaar sturen na vervangen stuurhuis

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2023 14:59 #1474092 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic willen, kunnen of kennis...
willen, kunnen of kennis...
Moment op het stuurmeten wordt simpelweg gedaan met de wielen van de vloer en een momentsleutel op de centrale moer achter de airbag. Kunnen zal het probleem niet zijn. Net als het meten van de druk, dat zou toch wel zo'n beetje elke garage moeten kunnen ...

Maarja... als die buiten spec is, dan heb jij recht op klagen en gaat het ze mogelijk geld en tijd kosten. Daartegenover; als ze het niet meten, dan ga jij een nieuwe pomp kopen en laten monteren, en daar verdienen ze juist weer aan.

Is wel een goed verdien model....

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2023 15:36 #1474093 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Verdienmodel
Zo goed is dat verdienmodel niet.
Onnodig onderdelen vervangen vindt niemand aangenaam. Slecht voor het vertrouwen in garages en uiteindelijk verlies je er klanten door.

Dit is het antwoord van de garage of ze de stuurpomo druk zouden willen meten:

Ik kan helaas de druk niet meten van de stuurbekrachtigingspomp.

Iik zou best nog wat zaken willen laten doen, maar waarom zou ik de garage dan nog vertrouwen als het stuurhuis vervangen al zoveel problemen geeft en ze niet eens aan kunnen geven of het nu binnen spec valt en het goed kunnen oplossen?

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-11-2023 15:49 #1474094 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic verdienmodel.
Maar als je je vertrouwen dan ben verloren, waar ga je dan naar toe? Je hebt geen keus. Mensen als Timen zijn er steeds minder en minder en zelfs garages, die het (niet) uit willen zoeken zijn er minder en minder. De spoeling wordt alleen maar dunner en de mensen die willen sleutelen zoals het aan onze auto's is bedoeld sterven uit.

De gewone Volvo garages sturen je al weg om een kleppendekselpakking: 3 weken levertijd. Omdat ze je geen kleppendekselpakking willen verkopen, maar wel een V90, En dan bedoel ik niet een moderne 960, maar een 2 liter, 456 pk voorwielaangedreven strijkijzer.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2023 20:00 #1474096 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Wel vertrouwen in
Ik rij dagelijks een velomobiel,, een IntercityBike DF XL, waarvan de eigenaar van het merk, Ymte Sijbrandij, mij kent. Er wordt wel echt gesleuteld door onder andere Peter Haan en er wordt ook meegedacht met de klant
Daar heb ik wel vertrouwen in.

Mijn DF is in januari 4 jaar. Ik heb er nu bijna 59.000 km mee gefietst. De S90 heeft in die tijd 13.000 km gereden.

Als het even kan blijf ik fietsen en koop ik eerder een nieuwe velomobiel dan een nieuwe of jongere auto Ik gun het mensen als Ymte en Peter veel meer dan garages of dealers die het niet zoveel uitmaakt.

Ben ik de enige die er zo over denkt?
Dat geloof ik niet. Tenminste, wat nieuwe auto's kopen betreft. Velomobiel rijders zal een kleine groep blijven.

Het aantal merkdealers neemt al een tijd af en dat lijkt ook nog wel even door te gaan.
Het Nederlands wagenpark wordt ook gemiddeld steeds ouder.
Het aantal nieuwe auto verkopen neemt eerder af dan toe, terwijl er steeds meer auto's in NL op de weg rondrijden

Dus alleen willen verdienen aan nieuwe auto's verkopen lijkt mij een onverstandige strategie.

Nu speelt er ook wel meer, monteurs zijn lastig te vinden en als een auto fabrikant geen (goede) onderdelen meer levert, wordt het ook lastig.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2023 23:25 #1474099 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Niet over doorzeuren
Een wagen met stuurbekrachtiging moet je met één hand ontspannen kunnen sturen.doet ie dat niet dan staat de bandenspanning veel te laag. Maar dan hoor je de velgen over de weg schrapen ;-)

Een Volvo moet je met een had ontspannen kunnen sturen. Na het vervangen van een stuurhuis moet je controleren of de uitlijning goed is. En of het stuurhuis goed is vervangen. En er kan een fout bij de revisie zijn gemaakt of bij de montage, zeker wanneer de wagen goed stuurde voor de vervanging. Het stuur moet namelijk altijd in de neutrale stand terugkomen en de wagen mag ook niet naar een andere kant trekken.

Wanneer ik dit verhaal lees, dan moet je overwegen dat je maar één leven hebt en dat de bomen niet van rubber zijn.

Er zijn meer garages dan kerktorens dus ik zou er niet mee zitten om de garage te adviseren lid te worden van een nieuw op te richten Bovap, waarbij de k staat voor klungelaars.

Je zou het voor kunnen leggen aan de ANWB, of aan de RDW, dan weet je vrij snel dat de bewering van die garage gierende nekzwets is. Ik wens je vele straksturende kilometers toe.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-12-2023 00:02 #1474088 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Merkbaar zwaarder
Eveneens stuurhuis van mijn 960 ('93) bij Timen laten vervangen door gereviseerd exemplaar. Ook nieuwe pomp gemonteerd. En de bediening is merkbaar zwaarder geworden. Ach, niet écht storend, alles went. Maar toch vraag ik me af of dat te wijten is aan de matige kwaliteiten van de gebruikte revisie-onderdelen of onzorgvuldige montage tijdens revisie? Of beiden. Wie weet daar het antwoord op?

Adriaan

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2023 01:26 #1474101 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Schmidt-Gemert
Hallo Jeroen

Bel eens met Carlo Schmidt.

groetjes

Mathy

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2023 09:15 #1474102 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Uitlijnen

Na het vervangen van een stuurhuis moet je controleren of de uitlijning goed is.

Uitlijnen is gedaan, beide keren. Als je het stuur in het midden hebt, dan rijdt deze ook netjes rechtuit.
Echt gevaarlijk is het niet, maar fijn rijden is het ook niet.
En ik rij op dit moment er ook niet mee. Ik heb de auto opgehaald bij de garage, ben ermee nar het werk gerend en en weer terug, totaal 130km.
Dat een auto wat zwaarder stuurt na vervangen van het stuurhuis had ik wel verwacht, maar zoals het nu is niet. En bijgeluiden die ik voorheen niet had, horen er al helemaal niet bij.
En de eerste keer na het vervangen de auto teruggeven an de klant, zonder ook maar iet op of aan te merken, dat begrijp ik echt niet. Er zat nauwelijks bekrachtiging op.

Overigens hebben ze Volvo 30741424, de groene stuurbekrachtigingsvloeistof gebruikt. Volgens de handleiding hoort er ATF in. De monteur zegt dat het niets uitmaakt, maar is dat zo?

De monteur wil ook nog een proefritje maken, om het geluid zelf te horen.
OK, dan doen we dat nog een keer.
Als dat niets oplevert ga ik eens contact opnemen met Timen en/of Carlo.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-12-2023 13:32 #1474103 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic meer dan uitlijnen
Volgens Volvo moet je wel wat meer doen dan uitlijnen na het vervangen, je moet op verschillende plaatsen de oliedruk meten bijvoorbeeld. Ik weet dat ze het nooit doen, maar daar ging het hier niet over. En ik weet dat zelfs de niet Prutsers/klungelaars het niet doen, maar dan verwacht ik wel dat alles goed werkt.
Nu is het dubbelop, het stuurt niet goed en er is niet volgens het greenbook gewerkt. Wat mij betreft is het van 2-en maar 1, behalve bij de BOVAP, daar krijg je er nog een lekke band bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2023 22:59 #1474104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al eens aan de kruiskoplingen
Al eens aan de kruiskoplingen van de stuurstang gedacht?
Deze willen ook wel eens zwaar gaan.

Eventueel goed inspuiten met een smerend middel wil nog wel eens helpen

Groet Peter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC