Stotteren op LPG
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2024 10:15 #1474996
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Lastig uitvoerbaar
Wanneer duidelijke oorzaken uitgesloten zijn, vacuumlek, benzinedruk, omschakel techniek of electronica componenten, dan moet om de oorzaak te vinden echt gezocht worden.
Dat lukt vaak alleen als je de auto een tijdje in gebruik hebt en in dit geval dingen uitsluit.
Dat wordt erg lastig. Ook bij een 960 ligt dat soms net even anders voor wat mijn kennis betreft.
Met lpg heb ik geen ervaring in onze auto's.
Ik heb je verhaal nog even terug gelezen en merk op dat met nieuwe injectoren het probleem eerst opgelost was. Misschien heeft opnieuw vervuiling het probleem terug gebracht.
Loopt de motor vlekkeloos op benzine? Dat is een vereiste voordat je aan lpg begint.
Je auto meenemen naar een sleuteldag is natuurlijk een goed optie.
Zeker als je de auto een dag eerder brengt om een echte koude start te kunnen doen.
Of heeft het niks met een koude start te maken?
Dat lukt vaak alleen als je de auto een tijdje in gebruik hebt en in dit geval dingen uitsluit.
Dat wordt erg lastig. Ook bij een 960 ligt dat soms net even anders voor wat mijn kennis betreft.
Met lpg heb ik geen ervaring in onze auto's.
Ik heb je verhaal nog even terug gelezen en merk op dat met nieuwe injectoren het probleem eerst opgelost was. Misschien heeft opnieuw vervuiling het probleem terug gebracht.
Loopt de motor vlekkeloos op benzine? Dat is een vereiste voordat je aan lpg begint.
Je auto meenemen naar een sleuteldag is natuurlijk een goed optie.
Zeker als je de auto een dag eerder brengt om een echte koude start te kunnen doen.
Of heeft het niks met een koude start te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2024 13:39 #1475041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koude start is niet het probleem
Hoi Adrian,
Dank voor je antwoord. Nee, het is geen koude start probleem. Hij gaat eerder beroerder lopen op gas naar mate er langer mee gereden wordt, met name in de lage toerentallen.
Ik mag toch hopen dat de injectoren niet nu al weer vervuild zijn. Het lijkt mij ook sterk; Met vlagen loopt hij namelijk als een zonnetje op gas. Het lijkt mij eerder in de verdamper te zitten, temeer ook omdat het ook met de temperatuur (koeling) schommelt qua symptomen.
Een sleuteldag is een goed idee. Ik zal wel even op dit forum spieken wanneer er weer eentje is.
Vriendelijke groet,
Martin.
Dank voor je antwoord. Nee, het is geen koude start probleem. Hij gaat eerder beroerder lopen op gas naar mate er langer mee gereden wordt, met name in de lage toerentallen.
Ik mag toch hopen dat de injectoren niet nu al weer vervuild zijn. Het lijkt mij ook sterk; Met vlagen loopt hij namelijk als een zonnetje op gas. Het lijkt mij eerder in de verdamper te zitten, temeer ook omdat het ook met de temperatuur (koeling) schommelt qua symptomen.
Een sleuteldag is een goed idee. Ik zal wel even op dit forum spieken wanneer er weer eentje is.
Vriendelijke groet,
Martin.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2024 14:22 #1475099
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op Benzine ook niet helemaal 100%
Bij benzine loopt de motor wel mooi maar bij acceleratie vanuit stationair toerental dipt hij eerst waarna hij pas oppakt. Heel soms zelfs bijna tot afslaan.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2024 06:48 #1475100
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Vanaf stationair
Dan speelt de TP schakelaar een rol.
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...kelaar-en-stationair
Ook deze lezen:
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...age-toeren-wegrijden
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...kelaar-en-stationair
Ook deze lezen:
volvo700vereniging.nl/algemeen-techniek/...age-toeren-wegrijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2024 11:55 #1475104
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha die Hein,
Ha die Hein,
kun je die Messing bus zo maar losschroeven of wordt je dan ingevroren door de Lpg die er uit spuit?
kun je die Messing bus zo maar losschroeven of wordt je dan ingevroren door de Lpg die er uit spuit?
Moderators: Jerry Stam