Remvloeistof verversen
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-02-2022 00:19 #1469822
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Doorzichtige slang
Door op de ontluchtingsnippels doorzichtige slang te zetten (die weer uitkomt in opvangbakje/jampot kan je direct ook evt. Vervuiling zien die uit het systeem komt. Denk daarbij bijv. aan rubber restanten. Als dat t geval is kan dit bijv. afkomstig zijn van rubberen remslang die is opgenomen in dat deel van t systeem. Vervangen van die remskang(en) is dan niet voor zijn tijd…
Truk om te voorkomen dat remsysteem helemaal leegt loopt (bijv. Bij vervangen van remslang) is de bovenkant van het remvloeistof reservoir af te dekken met een plastic folie en dan de dop erop te draaien. De luchtdruk die normaal via t gaatje in de dop op de vloeistof drukt wordt dan voorkomen zodat t systeem niet helemaal leegt loopt (met oa. Het ontluchtingsprobleem in/bij de ABS systeem tot gevolg hebbende).
Truk om te voorkomen dat remsysteem helemaal leegt loopt (bijv. Bij vervangen van remslang) is de bovenkant van het remvloeistof reservoir af te dekken met een plastic folie en dan de dop erop te draaien. De luchtdruk die normaal via t gaatje in de dop op de vloeistof drukt wordt dan voorkomen zodat t systeem niet helemaal leegt loopt (met oa. Het ontluchtingsprobleem in/bij de ABS systeem tot gevolg hebbende).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-02-2022 12:34 #1469824
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Bedankt
Bedankt voor de tips, Coen! Ik zal er op letten.
Adriaan
Adriaan
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2022 23:22 #1469879
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic hee..idee
Ik heb nog een aangebroken fles remvloeistof staan. Men zegt dat het zelfs met de dop er goed op na een paar jaar niet meer te gebruiken is. dwz. wordt afgeraden.
Heb nog wel wat verfverwijderklusjes. Idee om het als verfafbiijt in te zetten ?
of slecht plan ?
Trouwens, ik ben nog nooit 0,5 liter flacons RVS tegengekomen. En twee keer 0,25 is vaak net zo duur als een liter flacon.
Zou voor een liter gaan dan.
Heb nog wel wat verfverwijderklusjes. Idee om het als verfafbiijt in te zetten ?
of slecht plan ?
Trouwens, ik ben nog nooit 0,5 liter flacons RVS tegengekomen. En twee keer 0,25 is vaak net zo duur als een liter flacon.
Zou voor een liter gaan dan.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2022 12:35 #1469889
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je een beetje wilt
Als je een beetje wilt bijvullen is het waarschiojnlijk nog bruikbaar. De weggever is de kleur: hoe meer het op water en hoe minder het op bier lijkt, des te beter. Duidelijk geel betekent niet meer gebruiken.
Ik denk dat er voor verfafbijt beter werkende en minder schadelijke middelen bestaan (maar als je nog oude, flink schadelijke verfafbijt hebt staan: dat werkt als een malle, veel beter dan de ' milieuvriendelijke' opvolgers).
Ik denk dat er voor verfafbijt beter werkende en minder schadelijke middelen bestaan (maar als je nog oude, flink schadelijke verfafbijt hebt staan: dat werkt als een malle, veel beter dan de ' milieuvriendelijke' opvolgers).
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2022 12:37 #1469890
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overigens was de remvloeistof
Overigens was de remvloeistof van de 945 van Adriaan nog keurig helder. Omdat we constateerden dat de schijven voor aan vervanging toe waren, hebben we het verversingklsuje even uitgesteld en gaan we binnenkort alles in 1 keer meepakken.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-02-2022 15:47 #1469893
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic in de fles met de dop erop of in het reservoir met zuurstof
Iedere keer als je remt komt er nieuwe zuurstof bij je RVS, tegenover in de fles nooit
Het lijkt mij dar RemVloeiStof in de auto veel sneller zou slijten/over de datum gaat, dan in een afgesloten fles. Ik zou het gewoon nog gebruiken, we gooien al zo veel onnodig weg.
Het lijkt mij dar RemVloeiStof in de auto veel sneller zou slijten/over de datum gaat, dan in een afgesloten fles. Ik zou het gewoon nog gebruiken, we gooien al zo veel onnodig weg.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2022 20:01 #1469895
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic hmmm
" hoe meer het op water en hoe minder het op bier lijkt, des te beter."
Mijn motto is eerder andersom
Mijn motto is eerder andersom
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2022 11:41 #1469899
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remvloeistof en zuurstof
Voor de volledigheid het is niet de zuurstof die de remvloeistof onbruikbaar maakt maar water. Remvloeistof is hygroscopisch, hierdoor wordt het kookpunt lager en kan roest ontstaan.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-02-2022 21:36 #1469905
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Luchtbellen en kookpunt
De gevolgen van de hygroscopische problemen bij ‘oude’ remvloeistof zijn meer dan alleen roestvorming. Het water zorgt voor een (drastische) verlaging van het kookpunt van de vloeistof (temperatuur in remcilinders kan al snel boven 100 graden oplopen) waarbij er luchtbellen kunnen ontstaan. Deze luchtbellen zijn samen te persen dus ‘sponzig’ of in ergste geval niet functionerende remmen. Kortom: niet iets waar je onnodige risico’s mee wil lopen.
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-02-2022 11:59 #1469906
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic eens, nooit onnodig risico nemen, maar
Maar het water dat uit de lucht komt van een half lege fles is een fractie van het water dat erbij komt in je remsysteem tijdens het gebruik.
Het gebruiken is dan geen onnodig risico, het niet gebruiken is onnodig afval creëren, iets weggooien dat nog goed is, dief van je eigen portemonnee en onnodig nieuwe grondstoffen gebruiken om nieuwe remvloeistof te maken.
En dat is juist wat ik niet wil, daarom rijdt ik in een 940 in plaats van dat ik hem weggooi.
Het gebruiken is dan geen onnodig risico, het niet gebruiken is onnodig afval creëren, iets weggooien dat nog goed is, dief van je eigen portemonnee en onnodig nieuwe grondstoffen gebruiken om nieuwe remvloeistof te maken.
En dat is juist wat ik niet wil, daarom rijdt ik in een 940 in plaats van dat ik hem weggooi.
Moderators: Jerry Stam