connector is nu de allereerste verdachte
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2024 01:02 #1476217
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Het gaat om de schakelaar
achterop het contactslot.
Zoek op Volvo 9447803 en kijk de plaatjes.
Mogelijk helpt het al als je de schakelaar loshaalt en weer monteert,
dat daarom de oude schakelaar het weer deed.
Ik heb zelf ook een nieuwe moeten monteren (nou ja een 2e hands exemplaar)
omdat mijn contactslot ook haperde.
Dan ligt het aan de schakelaar achterop het contactslot.
Zoek op Volvo 9447803 en kijk de plaatjes.
Mogelijk helpt het al als je de schakelaar loshaalt en weer monteert,
dat daarom de oude schakelaar het weer deed.
Ik heb zelf ook een nieuwe moeten monteren (nou ja een 2e hands exemplaar)
omdat mijn contactslot ook haperde.
Dan ligt het aan de schakelaar achterop het contactslot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-11-2024 09:25 #1476215
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Mijn ervaring
met het contactslot is dat bij uitval dmv bewegen van de sleutel de uitval hersteld kan worden…..tot het moment dat ook dat niet meer gaat en de schakelaar achterop het contactslot vervangen dient te worden. Ik had eerst uitval van de ruitenwisser en later startproblemen en uitval tijdens lage toeren. Overigens ging de startmotor wel rond, maar de brandstofpomp viel uit.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2024 13:43 #1476219
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic zoektocht
lukt alleen met testjes op de blauwgroene startdraad mbv een aangesloten testlampje. Dan kun je op het moment dat de startmotor niet wil draaien conclusies trekken.
De verlichtingsstanden worden geheel gestuurd door het contactslot.
Zekering 25 maakt een overbrugging, bypass, van de lichtschakelaar naar groot licht vanaf 15i.
Voor stadlicht maakt de lichtschakelaar een doorverbinding vanaf 15i en voor groot licht met zekering 25 eruit wordt ook een doorverbinding vanaf 15i gemaakt.
Tijdens starten functies uit: dat zie je wanneer je de standen analyseert.
Om de standen van het contactslot te begrijpen moet je kijken in welk schema welke aansluiting gebruikt worden:
50 startmotor
15 ontsteking, LH en instrumenten
15i alles van de verlichting
S seatbelt reminder Korea
X accessoires claxon ruitenwisser radio etc
P stilstand alarm
30 input van accu
Tijdens starten dus alleen een plus op 15, ontsteking en LH, en op 50 de startmotor, de rest is uit.
Niet starten doordat het contactslot versleten is, moet je kunnen conatsteren dat 50 geen plus krijgt.
Niet starten doordat de automaatpookschakelaar niet werkt constateer je door blauwgroen verder op te testen.
Met staren op schema's los je het probleem niet op.
De verlichtingsstanden worden geheel gestuurd door het contactslot.
Zekering 25 maakt een overbrugging, bypass, van de lichtschakelaar naar groot licht vanaf 15i.
Voor stadlicht maakt de lichtschakelaar een doorverbinding vanaf 15i en voor groot licht met zekering 25 eruit wordt ook een doorverbinding vanaf 15i gemaakt.
Tijdens starten functies uit: dat zie je wanneer je de standen analyseert.
Om de standen van het contactslot te begrijpen moet je kijken in welk schema welke aansluiting gebruikt worden:
50 startmotor
15 ontsteking, LH en instrumenten
15i alles van de verlichting
S seatbelt reminder Korea
X accessoires claxon ruitenwisser radio etc
P stilstand alarm
30 input van accu
Tijdens starten dus alleen een plus op 15, ontsteking en LH, en op 50 de startmotor, de rest is uit.
Niet starten doordat het contactslot versleten is, moet je kunnen conatsteren dat 50 geen plus krijgt.
Niet starten doordat de automaatpookschakelaar niet werkt constateer je door blauwgroen verder op te testen.
Met staren op schema's los je het probleem niet op.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-11-2024 16:31 #1476224
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic connector is nu de eerste verdachte
achterop de schakelaar zit de ronde connector. Als hij het nu weer een keer niet wil doen, op het moment dat ik wel 2 minuten heb om er naar te kijken: eerst rommelen, als hij het dan nog niet doet: testlampje. Dan weten we veel meer.
Maar ja zoals dat gaat, hij zal het nu wel weer 10 maanden blijven doen en bij het afrijden van de autotrein of veerboot weer niet. Daarom heb ik het extra startdraadje.
Dank voor al jullie input.
Reinier
Maar ja zoals dat gaat, hij zal het nu wel weer 10 maanden blijven doen en bij het afrijden van de autotrein of veerboot weer niet. Daarom heb ik het extra startdraadje.
Dank voor al jullie input.
Reinier
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-06-2025 17:31 #1477616
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic connector is nu de allereerste verdachte
7 maanden verder en weer niet starten. FF rommelen met de stekker op het startslot en wel weer starten. Dus het zal wel de stekker op het startslot zijn??? Natuurlijk weer vergeten te testen met een lampje. Tot over 7 maanden?
Moderators: Jerry Stam