Vreemd lpg gedrag
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-12-2021 10:54 #1469217
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Temperatuursensor kán voor
Temperatuursensor kán voor hoger verbruik zorgen, maar dit is zeker niet altijd het geval. Zeker wanneer deze kortstondig soms compleet uit de bocht vliegt.
Maar hij kan bv ook te warm aangeven, met de motor op temperatuur merk je er dan weinig van...maar bij een koude start spuit die dan te weinig in.
Zoals gezegd, dat ding kan op vele manieren stuk gaan... het is niet altijd zo zwart/wit als wel of niet werkend.
Maar hij kan bv ook te warm aangeven, met de motor op temperatuur merk je er dan weinig van...maar bij een koude start spuit die dan te weinig in.
Zoals gezegd, dat ding kan op vele manieren stuk gaan... het is niet altijd zo zwart/wit als wel of niet werkend.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2022 21:47 #1469531
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Resultaat?
Pascal had jij ondertussen al een resultaat na je bezoek bij timen?
Bij mij wordt het er niet beter op, begint nu zolang die op benzine loopt steeds slechter te lopen zodra je wat vermogen gaat vragen. Direct na het starten is het het ergste. Begin bij mij nu steeds naar een lekkende injector(en) te denken.
Iets wat me nu trouwens ook opvalt, is dat zodra ik het contact aanzet ik de brandstofpomp niet hoor lopen. Maar als die uitvalt dan blijft die nog wel een 2 seconden ofzo doorlopen. Terwijl die toch al moet gaan draaien bij contact (stand 2) aanzetten?
Bij mij wordt het er niet beter op, begint nu zolang die op benzine loopt steeds slechter te lopen zodra je wat vermogen gaat vragen. Direct na het starten is het het ergste. Begin bij mij nu steeds naar een lekkende injector(en) te denken.
Iets wat me nu trouwens ook opvalt, is dat zodra ik het contact aanzet ik de brandstofpomp niet hoor lopen. Maar als die uitvalt dan blijft die nog wel een 2 seconden ofzo doorlopen. Terwijl die toch al moet gaan draaien bij contact (stand 2) aanzetten?
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-01-2022 06:57 #1469532
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic geen veranderingen
Bij mij zijn er geen veranderingen/verbeteringen te melden; de auto rijdt fantastisch op beide brandstoffen. Alleen op het einde vd dag na 9 uur afgekoeld te hebben op de parkeerplaats bij mijn werk (koude motor) en dan op weg naar huis blijft hij bokkig lopen. Terwijl in de ochtend na een nacht buitenstaan (koude motor) tijdens de heenreis van huis naar werk alles prima functioneert.
Ik heb ondertussen het volgende gedaan (samen met Timen):
- lpg omschakel relais omgewisseld: geen verschil
- gascomputer omgewisseld voor ander exemplaar: geen verschil
- 4 andere zekeringen lpg installatie : geen verschil
- spruitstuk losgemaakt, injectoren zagen er goed uit (ook de pijpjes, niets afgebroken)
- injectorrubbertjes+ spruitstukpakking vernieuwd: geen verschil
- temperatuursensor vernieuwd: geen verschil.
Ik ben er wel even klaar mee en heb er mee leren omgaan: de terugreis van werk naar huis bij bokkig lopen na omschakeling even iets langer op benzine laten lopen totdat het blok warmer is en dan weer handmatig terugschakelen op lpg: na verloop van tijd komt de vierde injector erbij en loopt hij weer mooi rond. Ik blijf erbij dat het volgens mij temperatuur gerelateerd is en heb de stille hoop dat als het buiten warmer wordt, de klachten ook minder/korter duren.
Voorlopig laat ik het even zo.
groet,
Pascal
Ik heb ondertussen het volgende gedaan (samen met Timen):
- lpg omschakel relais omgewisseld: geen verschil
- gascomputer omgewisseld voor ander exemplaar: geen verschil
- 4 andere zekeringen lpg installatie : geen verschil
- spruitstuk losgemaakt, injectoren zagen er goed uit (ook de pijpjes, niets afgebroken)
- injectorrubbertjes+ spruitstukpakking vernieuwd: geen verschil
- temperatuursensor vernieuwd: geen verschil.
Ik ben er wel even klaar mee en heb er mee leren omgaan: de terugreis van werk naar huis bij bokkig lopen na omschakeling even iets langer op benzine laten lopen totdat het blok warmer is en dan weer handmatig terugschakelen op lpg: na verloop van tijd komt de vierde injector erbij en loopt hij weer mooi rond. Ik blijf erbij dat het volgens mij temperatuur gerelateerd is en heb de stille hoop dat als het buiten warmer wordt, de klachten ook minder/korter duren.
Voorlopig laat ik het even zo.
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2022 12:44 #1469534
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bokkig lopen
Hi Pascal, bokkig lopen is voor mij een heel herkenbaar probleem, bij mij ging ook het lampje van de lambda sensor branden, bij jou ook? Alles laten doormeten bij auttec in Stadskanaal, niets vreemds ontdenkt, ook niet aan sonde. Toch andere lmm en sonde geplaatst.....probleem opgelost
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-01-2022 18:04 #1469536
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Geen lampjes
Sylvo: Bij mij geen brandend lampje vd lambdasonde. Desondanks bedankt voor de tip mbt lmm en lambdasonde.
Groet,
Pascal
Groet,
Pascal
Moderators: Jerry Stam