Volvo 740 uit 1984 (carburateur) loopt niet lekker stationair.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2020 14:43 #1459768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1. Op https://www.ruddies
1. Op www.ruddies-berlin.de staat vrij veel informatie: www.ruddies-berlin.de/index3.htm

2. Of de klep de stationaire loop beïnvloedt weet ik niet. De klep is er om een warme start te vergemakkelijken. Maar omdat je de oplossing zoekt in de elektrische richting dacht ik eraan.

De klep doet niets meer en minder dan een de uitstroom van benzinedamp mogelijk te maken. Bij contact 'aan' is de klep gesloten, die situatie moet je ook kunnen nabootsen door simpelweg de aansluitingen dicht te 'pluggen'. Als sprake is van een koude start zou je de hot start valve niet nodig hebben.

3. Op de site van Ruddies-berlin.de staat ergens (goed zoeken, kan het zelf niet meer vinden) ook in het Engels een lijst met mogelijke storingen en oplossingen. Bij jouw probleem (onregelmatige stationaire loop, ik vertaal het maar naar 'rough') staat daar niets dat in de richting van de hot start valve wijst.

4. Kennelijk levert ruddies ook een revisieset. Is het een idee deze toe te passen? Dan kun je beter uitsluiten dat het niet ligt aan versleten onderdelen. De klep zit er niet bij.

"Original Reparatursatz 2B2 4.03268.00 + 2B5 + 2B7 4.02138.00 =4.03261.00 Besser , genauer wird's mit der AU _ Nummer !!!!!
2B5 2B6 2B7 der Origilal Zwischen-Iso-Flansch hat nur ein Loch 1.Stufe !!!
mit original Zwischenflansch 3.34026.00 + Pumpenkolben kpl.
+ 2 x Schwimmer neu "B" mit Ventilnadeln neu "B" dünn
2B5 Pulldowndose auf Dichtheit prüfen und eventuell bestellen. = 4.07268.46
Bild 2 + 3 Nr.: 50 Pulldown- Dose extra bestellen."

Zie ook: www.carburateurwinkel.nl/contents/nl/d39...en_Revisie_Sets.html

5. Om het tankje en slangen te testen kun je misschien gebruik maken van een handmatig vacuumpompje. Op bol.com staat er een zag ik net: Vacuümpomp en remontluchter van Kraftmann.

Overigens heb ik verder weinig ervaring met het afstellen van carburateurs. Ik heb wel op diverse Volvo-sites gelezen dat men geen fan is van de Pierburg, maar wel het plaatsen van een andere, bv van Weber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2020 17:11 #1460132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afstellen
het heeft even geduurd, maar Ik heb het klepje inmiddels getest. Hij doet het, maar heeft geen invloed op het stationair lopen.

Ik ben laatst naar Bottinga geweest in Barneveld. Is een bedrijf dat zich voornamelijk richt op Volvo klassiekers. Ze hebben hem aan de co2 kast gelegd en afgesteld. Ze kregen hem stationair weer goed lopend, maar waren het er wel mee eens dat die carburateurs gewoon knudde zijn. Ook adviseerden ze dat ik reiniger in de tank moest gooien, voor het reinigen van de kleppen e.d. dat heb ik er inmiddels in zitten.

De auto had 2 jaar stil gestaan, maar had nog nooit de olie ververst... Beetje dom, ik weet het. Na het verversen liep hij weer een stuk beter.

Ik heb nu alleen nog dat 'ie inhoud op het begin. Ze zeiden dat ik hier zelf een beetje mee moest prutsen en het wel goed kreeg. Makkelijker gezegd dan gedaan. Dat inhouden krijg ik er wel uit door het stationair op te draaien. Hij gaat er alleen niet mooier van lopen.

In het haynes boek staat: idle screw - 2,5 turns / mixture screw 3,5 turns. Ik heb dat fingerspitzengefühl niet echt. kan iemand mij tips geven wat een logische manier van stellen is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2020 20:03 #1460135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Acceleratie pomp?
Is tie braaf? Moet niet teveel en niet te weinig inspuiten.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2020 19:42 #1460143 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic idle screw - 2,5 turns / mixture screw 3,5 turns
Vanwaar dat - in die zin ?
Meestal is het helemaal indraaien en dan het aantal omwentelingen uit draaien.
Dus schroefje 1 x helemaal rond , dan nog een keer helemaal rond draaien en dan half in de rondte voor 2,5 turn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2020 12:58 #1460184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic acceleratie pomp
@ Rob Hiemstra, wat bedoel je precies met braaf? Op het moment houdt hij in. De eerste paar tiende van een seconde accelereert hij goed, totdat je op een bepaald punt zit met gas geven. Dan houdt hij heel erg in en zakt extreem in toeren. Als je in een keer een hele teug gas geeft, hoor je hem heel even inhouden, maar blaast 'ie wel over dat punt heen... Klinkt inderdaad wel als de acceleratie pomp. Is deze af te stellen? zo ja, hoe?

@fflunche. Sorry, dat minnetje is een foutje! klopt inderdaad. 2 en een half keer uit draaien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2020 19:59 #1460193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic acceleratie pomp afstellen
Er zit een moer op dat stangetje met de veer eromheen die kan je verdraaien. Je moet 10 keer gas geven en dan meten hoeveel eruit komt Ik heb wel een handleiding voor je.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2020 21:12 #1460197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic danku
aah, top. Zo'n vermoeden had ik al. Dat zou geweldig zijn!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2020 11:05 #1460205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ff emeel adres
sturen met de pb

Moderators: Jerry Stam