E10 een goudmijn voor de additieven fabrikanten ?
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2020 00:18 #1458540
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic En...
wat zijn de objectieve resultaten met die premium olie ? (zonder geleuter).
Kan je dat ook aangeven ?
Kan je dat ook aangeven ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2020 08:37 #1458542
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Waterstofgas en oliedom
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2020 13:54 #1458544
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Euh
Wat moet een mens hier nu wijzer van worden ?
Iets roepen over oliedom en dan slechts twee vage linkjes posten.
De ene link verwijst naar een topic hier op het forum, leuk om te lezen.
De andere link naar een site van een bedrijf dat motoren reinigt met waterstof.
Ik kom uit bij dezelfde tekst als die Astax hier ook al had geplakt.
Iets roepen over oliedom en dan slechts twee vage linkjes posten.
De ene link verwijst naar een topic hier op het forum, leuk om te lezen.
De andere link naar een site van een bedrijf dat motoren reinigt met waterstof.
Ik kom uit bij dezelfde tekst als die Astax hier ook al had geplakt.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-01-2020 14:45 #1458546
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Lariekoek
Werkelijk een compleet flauwekulverhaal met naast diverse - wel erg opvallende - taalfouten het geforceerd gebruik van moeilijke woorden voor simpele omschrijvingen (b.v. agglomeratie = opeenhoping) om vooral de indruk te wekken dat... vul maar in. Nog afgezien van allerlei vage, deels loze beweringen over het reinigend effect van het product. Het druipt er van af: geldklopperij.
Adriaan
Adriaan
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2020 15:00 #1458547
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Er is wel veel over nagedacht:
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2020 15:52 #1458548
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic @fflunche:
@fflunche:
- olie: de meerkosten voor premium olie zijn gelet op de kilometers die je er mee rijdt tov van het spul van de Action, marginaal. Dat is me het risico voor onnodige slijtage en vervuiling niet waard
- premium benzine: mijn eerste 960 had een olieverbruik dat richting de 1 : 1.000 ging. Vervolgens ben ik een tijd V-power gaan tanken. Toen is het olieverbruik gedaald naar 1 : 5.000. Gewoon dus zelf vastgesteld. Premium benzine heeft hier dus bijgedragen aan het reinigen van de motor. Dus sinds die tijd tank ik bij voorkeur premium peut.
Lees graag jouw meetgegevens t.z.t.
Verder onderschrijf ik helemaal wat 960B204FT schrijft.
- olie: de meerkosten voor premium olie zijn gelet op de kilometers die je er mee rijdt tov van het spul van de Action, marginaal. Dat is me het risico voor onnodige slijtage en vervuiling niet waard
- premium benzine: mijn eerste 960 had een olieverbruik dat richting de 1 : 1.000 ging. Vervolgens ben ik een tijd V-power gaan tanken. Toen is het olieverbruik gedaald naar 1 : 5.000. Gewoon dus zelf vastgesteld. Premium benzine heeft hier dus bijgedragen aan het reinigen van de motor. Dus sinds die tijd tank ik bij voorkeur premium peut.
Lees graag jouw meetgegevens t.z.t.
Verder onderschrijf ik helemaal wat 960B204FT schrijft.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-01-2020 17:14 #1458549
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Alleen rijden
Alleen op waterstof rijden, en niet meer op benzine of diesel zal een klein reinigend effect hebben, net zoals bij LPG dat de motor gewoon niet vervuild raakt doordat het een enorm schone verbranding heeft.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2020 23:53 #1458558
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Hoe betrouwbaar is dat dan ?
@Astax,
Als je twee maatregelen tegelijk doorvoert weet je niet welke maatregel bijdraagt aan een bepaald effect. Misschien zou je ook naar 1 op 5000 gegaan zijn met V Power terwijl er geen dure olie in je carter zat. Of andersom, kan in theorie ook nog maar dat weet je dan niet.
Dat die olie per km misschien maar weinig duurder is ( maar aan de kassa wel 400 % duurder) is geen garantie dat die minder slijtage of vervuiling oplevert. Dat je dat erin gooit omdat je dat hoopt (en dus vooral geld over hebt voor een prettig gevoel) is pas "geleuter" en nou ook niet erg onderbouwd. Sorry dat ik het zeg maar hier is weinig objectiefs aan. Ook al denk je dat zelf wel en mogen anderen niet "leuteren" van jou.
Het is absoluut mooi dat je kar nu minder olie verstookt maar waar het nu door komt ?
Additieven zijn misschien een goudmijn voor de fabrikanten maar dat zijn die premium olies misschien wel net zo goed.
Als je twee maatregelen tegelijk doorvoert weet je niet welke maatregel bijdraagt aan een bepaald effect. Misschien zou je ook naar 1 op 5000 gegaan zijn met V Power terwijl er geen dure olie in je carter zat. Of andersom, kan in theorie ook nog maar dat weet je dan niet.
Dat die olie per km misschien maar weinig duurder is ( maar aan de kassa wel 400 % duurder) is geen garantie dat die minder slijtage of vervuiling oplevert. Dat je dat erin gooit omdat je dat hoopt (en dus vooral geld over hebt voor een prettig gevoel) is pas "geleuter" en nou ook niet erg onderbouwd. Sorry dat ik het zeg maar hier is weinig objectiefs aan. Ook al denk je dat zelf wel en mogen anderen niet "leuteren" van jou.
Het is absoluut mooi dat je kar nu minder olie verstookt maar waar het nu door komt ?
Additieven zijn misschien een goudmijn voor de fabrikanten maar dat zijn die premium olies misschien wel net zo goed.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2020 01:26 #1458562
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic @Adrian
Inderdaad , er valt meer over te lezen. Dat zijn wel leuke linkjes om te lezen waarbij het hoge ellenlange getheoretiseer van sommigen toen ook al op viel. Net als nu met theoriën over bowlingballen aan toe. Dit versus de praktijkverhalen die op de een of anderen manier toch leuker zijn om te lezen. Ervaringen, inzichten, en verhalen van mensen die wel de moed hebben om een keer iets te proberen en out of the box denken.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2020 06:38 #1458563
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Ik reed al met premium olie.
Ik reed al met premium olie.
Moderators: Jerry Stam