E10 een goudmijn voor de additieven fabrikanten ?

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2020 01:49 #1109369 door Peter B.
Er is al een hoop geschreven over E10. Ook hier.
Maar niet veel over of bepaalde brandstofadditieven van toegevoegde waarde zijn. (Sowieso al en nu dus ook in relatie tot E10).
Er zijn veel goedjes op de markt die ervoor zorgen dat de E10 benzine niet in kwaliteit achteruitgaat bij stilstand of de schadelijke effecten op rubberen pakkingen beperkt worden etc etc.
En er zijn goedjes op de markt die je brandstofsysteem reinigen onafhankelijk om welke brandstof het gaat.

Als het gaat om injectie- cq brandstofsysteemreinigers voegde ik ooit wel eens eerder zo'n product toe aan de tankinhoud.
Echt een merkbaar effect constateerde ik niet gauw of misschien zelfs wel eerder helemaal niet. (Zoals bijna elk mens ben ik ervan overtuigd natuurlijk dat het placebo effect op mij niet van toepassing is)
Maar nu kwam ik "E10 fuel killer" tegen van Putoline.
Bestrijdt én de negatieve effecten van E10 én reinigt het brandstofsysteem.
250 ml goed voor 2500 km. En kost ongeveer 10 euro. Dat valt reuze mee ten opzichte van 10 euro voor een flacon van een ander product dat je in 1x in de tank kiepert en wat na 500 km verbruikt is.
En valt ook reuze mee ten opzichte van overstappen op 98. ( BP ultimate)

Ik bemerkte dat bij dit product de motor lekkerder loopt en iets beter presteert.
Effect op verbruik zal binnenkort blijken.
Ik heb er wel fiducie in, en dat had ik tot nu toe niet of niet echt bij andere additieven.
( ik heb geen aandelen Putoline of familie die daar werkt).

Zijn er meer ervaringen ? met wat voor brandstof additieven dan ook.

(graag alleen meningen gebaseerd op daadwerkelijke ervaringen en geen meningen zonder onderliggende ervaringen (hoe subjectief die wellicht ook mogen zijn)...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-01-2020 10:36 #1458450 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Wat hoop je er precies mee te
Wat hoop je er precies mee te bereiken?
Brandstofsysteem reinigen?
Dan is de door jou genoemde €10 in 500km of €10 in 2500km hetzelfde wat prijs betreft. (er van uitgaande dat ze beide hetzelfde effect hebben)

Als je denkt dat je verbruik magisch significant omlaag gaat door toevoeging van zo'n flesje, als een soort additief wat je systematisch bij elke tankbeurt er in kiepert, dan zou ik heel snel zien dat je wat aandelen weet te bemachtigen ;)

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2020 13:38 #1458453 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic Aygo
Koop toch gewoon een Aygo, fflunche dan heb je een verbruik van 1 op 20 en kun je er gewoon zonder zorgen E10 in flikkeren. Wat een gezeur zeg,

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2020 15:52 #1458454 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Het Lijkt me wel tegenvallen
Het Lijkt me wel tegenvallen met die goudmijn. De meeste mensen rijden in (veel) nieuwere auto’s dan wij doen. En de meeste mensen interesseert het geen bal wat ze tanken.
Dus er is een klein clubje mensen dat bewust betere benzine koopt (ik hoor daar bij. Doe ik ook voor mijn nieuwere auto’s). En daarvan zal een klein deel E10 kopen en mogelijk een additief erbij doen. De combinatie van E10 met een additief snap ik zelf niet zo. Dan zou ik persoonlijk E5 kopen als dat praktisch haalbaar is. Maar goed, ieder zijn ding.

Ik geloof overigens wel dat ik liever met een additief zou gaan klooien, dan in een Aygo rijden. Maar dat geheel terzijde en totally off topic.

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2020 01:11 #1458464 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Wat nou wat een gezeur ?
Doeslief joh beste venustus.
Lees ook eens even wat beter voordat je iets betiteld als gezeur. Nee, tuurlijk gaat mijn auto niet opeens 1 op 20 lopen.
Waar lees je dat ik dat verwacht ? Ik heb daar helemaal niets over gezegd.
Of plaats zelf ook eens iets hier waar het forum van opfleurt voor je iets van iemand anders als gezeur wegzet.
Tis maar een suggestie hè. Idee was enigszins door praktijkervaringen onderbouwde reactie's te krijgen.
en dus hopelijk geen flauwe meningen van mensen die vooral alleen maar die mening graag willen uiten zonder dat het ook maar iets inhoudelijks bijdraagt zoals jouw reactie.

Eventuele nadelige gevolgen van die E10 zooi wil ik voor zijn.
Wat men ook zegt over dat het geen kwaad kan. Better safe then sorry.
En als het spul ook nog reinigt en de motor er lekkerder mee loopt ?
Laat mij dan maar lekker "zeuren".

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2020 01:19 #1458466 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic De
Combinatie E10 met additief is logischer dan E5 met additief.
Dat in ieder geval.
Voor E5 moet ik flink omrijden. Het gemak van overal kunnen tanken dankzij het additief (vooropgesteld dat het werkt) vind ik wel een logische plus eigenlijk.
Dat omrijden kost ook brandstof.
Zoals je zegt.. praktische haalbaarheid is ook een factor in het geheel.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2020 01:15 #1458485 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Additieven
Hallo Volvisti

Als je als brandstofleverancier (zoals Shell, BP, Total-Fina, Exxon-Mobil) iets niet wilt, dan is het wel je eigen handel de nek om draaien. Zeker niet in een tijd waarin je toch al in het verdomhoekje staat. Iedere grote brandstofleverancier zal er dus alles aan doen, om vooral een zo goed mogelijke brandstof met zo min mogelijk negatieve eigenschappen te verkopen. Als je dus met additieven iets zou kunnen bereiken wat de brandstof "minder slecht" zou maken, dan doe je die er als brandstofleverancier zelf in. Dat laat je niet aan andere firma's over.

Daarnaast hebben brandstofleveranciers grote laboratoria met veel grotere budgetten dan additiefleveranciers. En het heel grote voordeel dat ze alleen rekening hoeven te houden met hun eigen brandstof en niet die van al die andere brandstofleveranciers. Als brandstofleverancier ga je namelijk alleen je eigen brandstof verbeteren, terwijl additiefleveranciers ofwel één soort additief voor de benzine van alle brandstofleveranciers moeten ontwikkelen of voor de benzine van iedere brandstofleverancier een additief ontwikkelen dat specifiek voor de benzine van die ene brandstofleverancier gemaakt is.

Ik verwacht dan ook dat de additieven voor E10 niet zo zeer ervoor zorgen dat de brandstof E10 daar beter van wordt, maar dat vooral de leverancier van de additieven daar beter van wordt.

groetjes

Mathy

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2020 02:04 #1458486 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Dat is op zich wel te volgen
Maar hoe kan het dan dat ik bij dit additief wel een positieve werking ervaar en met andere niet ?

En ik zie mezelf toch wel als een kritisch persoon, dus niet dat ik denk dat omdat ik geld heb uitgegeven het wel moét werken. De bekende self fullfilling prophecy zeg maar.

Maar ook nu is de reactie toch een beredenering en geen praktijk ervaring.
Theorie is leuk en in theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in de praktijk wel. Dus praktijkervaringen zijn nog steeds welkom naast of ipv theoretische benaderingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2020 11:25 #1458488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en dan zijn er nog de garagebedrijven
Op zich geloof ik ook dat er méér additieven zullen worden gebruikt/verkocht.
Of dit uiteindelijk effect/voordeel heeft zal altijd een discussie punt blijven.
Garagebedrijven gebruiken alreeds injector reinigers en dergelijke en zullen naar mijn mening zéker met de komst van E10 meer flesjes in de tank gaan legen.
Daarmee stijgt ook weer de discussie over het milieuvoordeel van E10.
De productie van additieven zorgt ook weer voor een hogere milieu vervuiling en deze toevoegingen zitten ook nog eens in plastic flessen welke ook niet echt bijdragen aan een schoner milieu..

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2020 19:41 #1458494 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Update
Brandstof besparen doet het niet trouwens weet ik na de tankbeurt van vandaag.
Dacht voor venustus wel leuk om te vernemen...

Moderators: Jerry Stam