E10 een goudmijn voor de additieven fabrikanten ?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2020 21:05 #1458495 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Uitproberen!?
Hallo Peter

Je schreef: "Theorie is leuk en in theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk maar in de praktijk wel."

Zo ken ik er nog wel een paar. Maar als ik een bowlingbal twee meter boven je hoofd houd en 'm dan los laat, dan zegt de theorie dat ie op je hoofd terecht komt en daarna op de grond. En iets zegt me, dat dat in de praktijk ook zo is. Maar goed, als je dat niet wilt geloven wil ik het best uitproberen. Neem jij de bowlingbal mee? Dan oefen ik alvast "112" bellen.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2020 22:26 #1458496 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic brandstof besparen
@ fflunchen: jammer dat je niet hebt kunnen besparen.
En excuus als ik naar tegen je heb gedaan.
Ik verwonder me alleen over hoe jij zo door kan draven over brandstofverbruik.
Was jij niet ook degene die E5 en E10 wilde gaan mixen? Het kan aan mij liggen maar ik moet daar een beetje om lachen, alleen al dat je op het idee komt.
Je zegt bijvoorbeeld dat je niet om wil rijden voor goedkopere of andere brandstof.
Dan denk ik; wat is het probleem, het is toch leuk om een blokje om te gaan in je
fijne wagen?! Dat is toch positief?
Waarom rijd je anders in zo'n fijne Volvo? Toch niet om te besparen op brandstof
lijkt me?
O ja, en na 1 keer rekenen na een tankbeurt kun je niet zeggen wat het verbruik is, dat moet je jaarrond doen, in alle omstandigheden en dan kun je je nog afvragen of het achter de komma klopt.
Nou fflunche hopelijk was dit een lieve en zinvolle reactie naar wens.
Groetjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2020 22:55 #1458497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuinig.....
Ik ben niet bewust bezig met zuinig rijden, maar zelf rijdt ik gemiddeld het hele jaar door met gemak 1 op 10. Zowel snelweg als N-wegen. Ik heb wel de mazzel dat ik in een dun bevolkt gebied woon waar nauwelijks verkeerslichten zijn. Ik sta dus zelden stil als ik van A naar B rijdt.

Wat nog nooit iets heeft opgeleverd zijn de brandstofbesparingsmiddelen in een flesje. Het geld wat je aan zo’n “wondermiddel” uitgeeft kun je beter uitgeven aan een nieuw luchtfilter en olie verversen. Dat levert meer op en bespaart ergenis. Ik ben zeker geen “Hyper-miler”, maar waar ik wel op let is:

Onderhoud motor (is gewoon hobby en leuk):
Zelf vervang ik regelmatig het luchtfilter, ook heb ik in de luchtfilterbehuizing het gat naar het binnenscherm open gemaakt voor extra (koude) luchtaanzuiging. Dit i.c.m. een MBC op 0.6 bar. Ook heb ik Denso Iridium bougies gemonteerd. De juiste olie is ook belangrijk, dikker is meer weerstand. Ik gooi er altijd Kroon Emperol 10W40 in.
Verse hoogwaardige olie vermindert de interne wrijving in de motor, hetgeen het verbruik beinvloed. Ook koeling is belangrijk, een motor die niet of moeilijk op bedrijfstemperatuur komt, verbruikt meer brandstof.

Bandenspanning/bandenmaat:
Ook zorg ik dat de bandenspanning in orde is (2.4). Zelf rijdt ik op 195-65-15. Bredere banden zorgen voor meer weerstand en dus een hoger verbruik.

Gewicht:
Minder gewicht meenemen kost ook minder brandstof. Tank leeg rijden scheelt ook gewicht. Living on the edge....

Aerodynamica:
De 940 staat niet bekend om z’n fantastische stroomlijn met de cw-waarde van een tuinhuisje. Maar rijden met ramen open kost meer brandstof. Ook zaken als dakrails, imperial, dakkoffer, etc. Mijn 945 heeft geen dakrails.
Ik heb geen airco, maar wel raamspoilers en wind deflectors voor als het raam wel open is.

Stroomverbruik/Airco:
Gratis energie bestaat niet, dus...
Stroomverbruikers zoals achteruit/spiegel/stoelverwarming, verlichting, vette audioinstallatie, opladers, etc. kosten meer inspanning voor de dynamo, dus meer brandstof. Airco heb ik niet, maar airco kan tot 10% meer brandstof kosten.

Brandstof:
Het is een feit dat benzine meer energie bevat dan ethanol. Met 10% ethanol zou je theoretisch 3% meer brandstof verbruiken.
Dus ik tank BP Ultimate.

Rijstijl:
Anticiperen i.c.m. de rechtervoet is denk ik het belangrijkste om zuinig(er) te rijden. Ook maak ik gebruik van de turbodrukmeter om zuiniger te rijden (werkt hetzelfde als de eco-meter), heel handig hulpmiddel. Mijn 945 komt bij normaal rijden eigenlijk niet boven de 3000 rpm.
Tijdens warm rijden zorgen dat de motor zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur is, dus niet gelijk de verwarming vol open.

Beste tip:
Fietsen of lopen......
(Maar ja.... rijden in m’n Volvo is toch leuker)....

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2020 23:27 #1458501 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Rijd
Ik rijd graag zolang en zoveel mogelijk in mijn Volvo (15k per jaar) en hoop dat nog lang te mogen doen vandaar dat ik toch wel kijk dat ik zover mogelijk kan komen met een liter brandstof. Ik vind dat nog steeds niet raar , Maar het staat een ieder vrij zich daarover te verwonderen.
Maar het ging me bij dit additief om dat de motor lekker loopt en het misschien een positief effect op de levensduur en nadelige gevolgen van E10 bestrijdt.
Dat het over brandstofkosten gaat maken anderen er meer van.
Maar goed.

Volgende experiment is misschien wel HHO toevoeging. Gewoon omdat het kan.

Verder top reactie venustus. excuus oprecht gewaardeerd aan deze zijde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2020 21:44 #1458528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H H O
wassdat ?
BP Ultimate groeten ûût Epe
Zowel de Volvo 760,s (2 maal ) als de Peugeot 205 (2 maal) lopen er goed op .
Bij de Peugeot,s kan het niet anders dan Ultimate anders vliegen ze in de brand ;-)
Zoals dagelijks wel ergens in Nederland een auto in de fik vliegt.
(Nieuwjaarsdag uitgezonderd)

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-01-2020 22:12 #1458529 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Da's waterstof Dalhuijsen.
Da's waterstof Dalhuijsen.

Groeten,
Gerben

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2020 07:06 #1458533 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Nee hoor, H2O is gewoon water
Nee hoor, H2O is gewoon water. Waterstof is H2.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2020 17:02 #1458536 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lucht
Hallo Volvisti

En HHO is gebakken lucht.

groetjes

Mathy

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2020 19:03 #1458537 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic ....
onderbouwing ?

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2020 21:01 #1458539 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Dit is het reclameverhaal van
Dit is het reclameverhaal van een van de bedrijven die deze waterbehandeling levert:

Na lang onderzoek gedaan te hebben naar effectiviteit van het in Nederland nog vrij onbekende reinigen van motoren met waterstof zijn wij tot de conclusie gekomen dat HHO cleaning een zeer effectief en betaalbare methode is om motoren inwendiig te ontdoen van vervuiling ( kool aanslag ) in het Engels ook wel als Carbon aangeduid.
Tevens reinigt deze HHO methode ook door roet aangetaste delen.
.
Reinigt:
-De gehele verbrandingsruimte, ( kleppen,zuigers.cylinderkop,zuigerveren, de hete kant van de turbo, katalysator,DPF, lambda, druksensoren etc)
Onderhoud van EGR, maar geen reiniging van het inlaattraject.

Het HHO gas wordt door de inlaatbuis ingebracht, de motor zal gewoon lopen op de normaal aangezogen inlaatlucht/zuurstof met waterstof.
In de motor zal zich middels een Pyrolyse effect een sterke reiniging gaan vormen van de aanwezige koolafzetting.
Het merendeel van de losgemaakte kooldeeltjes zullen via de uitlaat als waterdamp naar buiten worden afgevoerd.
Echter, een gedeelte zal ook in de motorolie terecht komen, en daarom gebruiken wij een speciale voor dit doel ontwikkelde spoelolie welke op esterbasis is, met zeer sterke absorbsie additeven, tesamen met een speciale flush toevoeging.

Voordelen:
Verwijdert koolstof deposito’s van alle motor types ( Diesel/Benzine/gas motoren )
Herstelt de prestaties van de motor ( verhoogt het vermogen en koppel)
Verlaagt het brandstofverbruik tot originele waarden.
Voorkomt defect gaan van dure motoronderdelen (Katalysator, DPF, bougies, kleppen, enz.)
Vermindert uitstoot van schadelijke uitlaatgassen, vermindert motorgeluid
Verlaagt olieverbruik
Vergemakkelijkt roetmeting en 4 gas meting
Verhoogt de levensduur van de motor
Geschikt voor alle motoren, Benzine, Diesel ( vooral direct ingespoten Benzine motoren ( GDI ) zijn zeer gevoelig voor sterke vervuiling van de kleppen en verbrandingsruimte.
Denk dan vooral aan de 1.6/2.0 directe injectie motoren zoals Volvo deze monteert..

De behandeling duurt een uur*, en wat is nu exact het verschil met onze methode en die van andere partijen?
* 1 uur tot 3.0l motoren, hierboven zal de behandeling 90 minuten zijn.

Wij tappen eerst de oude motorolie af, en vullen de motor met een spoelolie, dit maakt onze methode juist bijzonder effectief, want stel jezelf eens de vraag waar de meeste losgeweekte vervuiling heen zal gaan?
in de motorolie..
Vandaar dat wij een speciaal ontwikkelde WS2E spoelolie gebruiken voor maximaal resultaat.

WS2-E Engine Flushing Oil is een zeer effectieve spoelolie op ester basis met speciale detergerende en dispergerende additieven. Gebruik voor elke olieverversing in benzine-, diesel en LPG motoren zodat de verse motorolie haar taak beter aankan en de inwendige vervuiling van de motor tot een minimum beperkt blijft. Het gebruik van WS2-E Engine Flushing Oil wordt tevens aanbevolen bij bv. een inlaatreiniging van de motor zodat de daarbij loskomende vervuiling effectief door de spoelolie afgevoerd kan worden.

Detergerende en dispergerende additieven maken een groot deel uit van het performance package (additieven pakket) van een moderne motorolie. Zij worden gebruikt om de metalen oppervlakken van de motor schoon te houden, de vorming van afzettingen te voorkomen en de schadelijke effecten van corrosieve zuren die worden gevormd door de verbranding van benzine- en dieselbrandstoffen te neutralizeren. Oude, sterk vervuilde, motorolie aftappen en de motor direct vullen met verse motorolie terwijl er een hoop vervuiling in de motor, oliekoeler en olieleidingen achterblijft kan resulteren in een snelle uitputting van het additieven pakket van de verse motorolie.

Detergenten zijn olieoplosbare basen die zijn afgeleid van organische zepen of zouten van voornamenlijk Calcium of Magnesium, ze zijn polair van aard zodat ze zich aan de oppervlakten van deeltjes zullen hechten. De vuildeeltjes in de motor zijn onoplosbaar in olie en hebben een grotere affiniteit voor het detergent molecuul dan voor het oliemolecuul, zij worden aangetrokken door de detergent en daarin gevangen en zo in oplossing gehouden in de motorolie en kunnen niet bezinken om afzettingen in de motor te vormen. Het aantal vuildeeltjes dat de detergent aan zich kan binden is beperkt, wanneer het aantal vuildeeltjes de capaciteit overschrijdt dan kunnen zich afzettingen vormen. Detergenten neutralizeren tevens zuren die worden gevormd door de verbranding van brandstof.

Disperganten zijn polaire additieven die worden gebruikt om sludge en roetdeeltjes te verspreiden om agglomeratie, bezinking en afzettingen te voorkomen. De dispergant omhult de deeltjes en houdt deze fijn verdeeld. Disperganten zijn polymere, asloze verbindingen, gebaseerd op koolwaterstoffen met een lange keten die worden aangezuurd en vervolgens worden geneutraliseerd met een verbinding die basische stikstof bevat.

VOORDELEN WS2-E ENGINE FLUSHING OIL
Lage viscositeit, product op esterbasis.
Verwijdert vuil-, sludge- en lakafzettingen en reinigt de oliekanalen.
Zeer groot dispergerend en detergerend vermogen.
Mengbaar met alle soorten motorolie, bereidt de motor voor op de nieuwe olie.
Neutraal voor pakkingen en O-ringen.
Hoge weerstand tegen oxidatie.
Sterke anti-corrosie en anti-schuim eigenschappen.
Schonere motor, langere levensduur, minder onderhoud, lager brandstofverbruik, minder schadelijke uitlaatgassen.
Pas dan, als de reiniging na 1 uur voltooid is tappen wij de spoelolie af ( u zult verbaasd zijn hoe vies de spoelolie uit de motor komt ) kunnen wij u garanderen dat de motor echt schoon is geworden. ( plus wat u uit de uitlaat hebt zien komen tijdens de behandeling )

De prijs voor een Waterstof motorreiniging is 199,99 incl BTW inclusief alles.
( voor motoren tot 7,5l carterinhoud ) , bij motoren met een grotere carter inhoud zal de prijs iets hoger worden.

Wat krijgt u hiervoor?

Volledige motorreiniging met HHO
Met gebruik van:
WS2E Spoelolie
WS2E engine flush
Nieuwe WS2E* motorolie van de juiste soort en specificaties ( Volvo 0W20, 0W30 A5/B5, 5W30, 5W40 naar uw wens, voor uw auto met een nieuw oliefilter
*WS2E Nanolube motorolie op esterbasis met Tungsten en Boron versterkt met alle door Volvo geeiste eigenschappen en specificaties.

Deze bovenstaande tekst komt van het Volvo V70 forum. Daar heb ik nog geen enkele reactie gelezen die een aantoonbaar beter resultaat heeft meegemaakt. Kortom, iedereen mag overal in geloven. Ik gebruik gewoon goede premium olie en tank premium benzine. Mijn motor reinigen met water laat ik niet doen.

Dus succes als je het wel wilt doen. Ik ben benieuwd naar objectieve resultaten (dus geen geleuter zoals “ik heb het gevoel dat de motor soepeler loopt en het verbruik ietsje is gedaald”).

Moderators: Jerry Stam