Random afslaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2018 15:34 #1445754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema
Het benzinepomprelais is geen standaard relais. Het zijn er eigenlijk twee in één behuizing.
Het benzinepomprelais (fuel pump relay) vind je achter de zekeringen, nummer 2/13.
Het ontstoringsrelais (radio interference suppression relay) vind je onder de motorkap, bij de accu in de buurt, nummer 2/12.
De vonkversterker, ontstekingseindtrap, powerstage of hoe je die ook maar wil noemen, nummer 4/15. Ook onder de motorkap, in de buurt van de accu.
www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm
Betere schema's vind je op verenigingssite, maar daar heb je als niet-lid geen toegang toe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2018 11:18 #1446077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog steeds niet gevonden..
Helaas, alle bovenstaande dingen zijn vervangen/gemeten. Nog steeds geen succes. Gisteren heeft de garage de benzinepomp in de tank vervangen & de benzinefilter. Toen liep de auto even prima maar sloeg daarna weer af, om vervolgens niet meer te starten.
De man bij de garage zei dat er nog een benzinepomp vlak voor het filter zit. Deze gaat hij nu ook vervangen.
Als het dan nog niet gelukt is begin ik een beetje ten einde raad te raken..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2018 10:12 #1447364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost.
Even een update, en ter aanvulling voor als iemand ooit hetzelfde probleem heeft.

De auto is ondertussen bij twee garages geweest. De eerste heeft er aardig wat tijd aan besteed en het niet kunnen vinden.

De tweede was een elektronica expert en die heeft het schijnbaar (nog niet opgehaald en gereden) gevonden!

Het ontstekingsrelais was goed, (tja, is nieuw) maar daar waar deze ingeplugd moet worden zat het contact niet goed. 99% van de tijd deed alles het gewoon, vandaar dat het zo moeilijk te vinden was. Op het moment dat het contact verbroken was ging ook de startonderbreker moeilijk doen kennelijk. Op die manier was herstarten soms geen probleem, soms 10 minuten lang niet mogelijk.

Al met al, het contact dus schoon gemaakt (of vernieuwd, weet ik nog niet..) en het alarm/startonderbreker geheel verwijderd.

Ik geloof niet dat mijn '92'er nog erg diefstalgevoelig is dus die gok ga ik wel aan;)

Het schijnt in ieder geval helemaal opgelost te zijn! Met alle vervangen onderdelen zal het blok wel bijzonder soepeltjes lopen nu..

Moderators: Jerry Stam