Random afslaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 10:41 #1441427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor het uitgebreide
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik pak het werkplaatshandboek er zaterdag bij en ga eens beginnen bij de BDP sensor en dan je lijstje af.

Is het niet vreemd dat de auto een paar maanden geleden met geen mogelijkheid meer te starten was totdat ik de contactpuntjes van de bobine schoon heb gemaakt? Daarna weer probleemloos gereden namelijk.. Het kan natuurlijk zijn dat er wat kabels verschoven zijn die vervolgens weer even contact maakte? Op die manier misschien gedacht dat ik de oorzaak had verholpen maar door wat rommelen de kabels (tijdelijk) weer contact laten maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 13:48 #1441432 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic kabels en hooogspanning
Je hebt wat gerommeld aan het hoogspanningsgedeelte van de ontsteking en dat gaf verbetering. Het vermoeden is dan dat daar ook de fout zit. Je kunt de kabels doormeten. Het totale traject van bobine tot bougie moet ongeveer 10K Ohm zijn.
Oude kabels hebben vaak een slechtere weerstand en dan komt de vonk niet over, maar slaat ergens door. In dit geval is de bobinekabel het meest verdacht aangezien de motor afslaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 14:26 #1441434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok bedankt. Even iemand
Ok bedankt. Even iemand zoeken die dat kan meten. Kun je een kabel geheel loshalen en dan meten of die nog goed geleid? En kan het dan zijn dat er kabelbreuk is en dus met wat bewegen het soms wel/soms niet goed door komt? (een beetje zoals de kabeltjes van je koptelefoon moeten buigen om nog muziek te krijgen zeg maar)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 14:36 #1441435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic By the way, hoe krijg je 1 op
By the way, hoe krijg je 1 op 11,5 voor elkaar? Ik rij dan wel automaat maar 1 op 9 met een fluwelen voetje, bijna alleen B en A wegen en max 100km/h..

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 14:53 #1441436 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic kabels en verbruik
Kabels trek je er zo af. Met een multimeter meet je de weerstand. Ook doen voor verbindingen van verdeelkap en rotor.

Verbruik is laag door de techniek op orde te houden, oa goede thermostaat, goed koelsysteem, schone elektra, schoon hoogspanningsgedeelte, weinig stadsritten, laten uitrollen voor stoplichten of gasgeven om groen te halen, niet onnodig remmen, en een constante snelheid aanhouden maw anticiperen om door te rijden. Rustig rijden doe ik niet echt, rij meestal de max toegestane snelheid tot 120.

Op de auto zit alleen een aanpassing voor minder verbruik na een koude start. Dat heeft wel wat effect in de winter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2017 15:04 #1441437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga ik doen, bedankt.
Ga ik doen, bedankt.
Die rijstijl hou ik ook al een tijdje aan, maar met wat minder succes dus. Koelsysteem is pas 5 jaar terug geheel vernieuwd. Nu het elektra gedeelte maar eens ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2017 11:41 #1442879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Mocht iemand in de toekomst hetzelfde probleem hebben is het wel handig om het topic compleet te maken:

In mijn geval waren het zowel de bobine als de BDP/nokkenassenor. De sensor had een kabelbreuk, wat veel schijnt voor te komen. Wanneer de motor liep kon ik 'm af laten slaan door de kabel te bewegen. Uiteindelijk startte de auto helemaal niet meer overigen.

De bobine had vuile contacten en was sowieso een heel eind versleten denk ik. Vervanging hiervan heeft ervoor gezorgd dat ik weer een paar weken zonder storing kon rijden. Waarschijnlijk omdat ik ook de kabels van de BDP sensor toevallig goed heb bewogen. Na een tijdje begon het weer te storen.

Anyway, de BDP sensor vervangen en hij startte meteen. En niet alleen dat, maar hij loopt nu ook mooier stationair en rustiger lijkt.
Opgelost dus..
Bedankt voor de hulp allemaal!

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-12-2017 17:50 #1442884 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Your welcome!
Het kwam mij zo bekend voor dat het haast wel die BDP sensor moest zijn.
Mooi dat het opgelost is. En nu weer rijden...
groet,
Pascal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2018 09:21 #1445674 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem is terug
Goedemiddag allemaal,

Een tijdje terug heb ik e.e.a. geschreven over mijn 940 die af en toe in één klap afslaat. Soms start hij dan direct weer, soms na een paar minuten proberen pas.
Het werd zo erg dat ik geen 10 minuten kon rijden zonder dat de motor afsloeg.
Uiteindelijk heb ik veel vervangen, de Bobine, timer, alle kabels, bougies, maar het probleem was opgelost toen ik de krukassensor verving.

Hierna heb ik ongeveer 2000 km probleemloos gereden. (echt direct na het vervangen van de sensor geen enkel probleem meer gehad)
Je kunt het vast al raden: het probleem is ineens weer terug. De eerste keer hoopte ik nog op een uitzondering maar het begint langzaam weer steeds erger te worden. Van de week vooraan een druk stoplicht (zul je altijd zien) ongeveer 5 minuten moeten herstarten.

Nu heb ik alles los gehaald, schoongemaakt en dan rijdt de auto weer heel even prima, maar toch komt het weer terug.

De sensor die ik gekocht heb was van een onderdelensite (mag vast geen naam noemen) waar deze het goedkoopst werd aangeboden. Ik dacht 'een sensor is een sensor, kwaliteitsverschil kan haast niet'.

Is dat wel zo? Ik heb nu maar een Bosch sensor besteld met de hoop dat ik de eerste keer een chinese imitatie rommel sensor heb gekocht.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het een ander probleem kan zijn dan deze sensor omdat het probleem na vervanging echt een tijd weg was. Heeft iemand ervaring met slechte kwaliteit sensoren of is dit valse hoop?

Alvast dank

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-05-2018 22:12 #1445707 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Uit ervaring: ja, verschil
Uit ervaring kan ik je melden dat er verschil is tussen scantech en een originele. Die van scantech (iets van 15 euro goedkoper) was binnen mum van tijd kapot, nu al weer sinds enkele jaren een originele in gebruik en geen centje pijn.

Moderators: Jerry Stam